سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 89651
|
18:23 - 1399/12/13
نسخه چاپی

در نشست قرارگاه کرونای استان اردبیل مطرح شد:

اعزام ۱۵۲ اکیپ درمانی به مناطق محروم/ سالمندان اردبیل در اولویت واکسیناسیون کرونا

اعزام ۱۵۲ اکیپ درمانی به مناطق محروم/ سالمندان اردبیل در اولویت واکسیناسیون کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از واکسیناسیون بخش از کادر درمان استان خبرداد و گفت: بعد از تامین واکسن کرونا علاوه بر واکسیناسیون کلیه کادر بهداشت و درمان استان ، خانه سالمندان نیز در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

به گزارش سبلان ما ، بیست و دومین نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور  بهنامجو استاندار اردبیل، سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، ندایی معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و جمعی از مسئولین استانی و اعضای قرارگاه در محل سپاه استان و با شرکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران، فرماندهان سپاه و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها برگزار شد.

اعزام ۱۵۲ اکیپ درمانی به مناطق محروم

 استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان گفت: در طول ۱۰۳ روز از آغاز این طرح که با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود، تعداد ۱۲۵۱۷۵۷ نفر غربالگری شده که ۹۸/۴ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. از این تعداد ۸۴۱۶ نفر مشکوک بودند. همچنین تعداد ۲۱۶۳۹ مورد بسته های معیشتی و کمک های مومنانه و تعداد ۵۴۰۲۷۴ بسته بهداشتی توزیع گردیده است. در طول این مدت ۱۳۶۳۵۷ مورد از اماکن عمومی و مراکز درمانی نظارت شده و تعداد ۱۸۱۲۲۷ مورد از بیماران، پیگیری و مشاوره تلفنی قرار گرفته و ۱۵۲ اکیپ درمانی به مناطق محروم اعزام شده اند.

خانه سالمندان بعد از تامین واکسن کرونا،واکسیناسیون می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن قدردانی از سپاه و بسیج استان، هلال احمر، نیروی انتظامی، صدا و سیما و تمامی سازمان‌های فعال در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشبختانه با همکاری و همدلی مردم و دستگاه های اجرایی و با انجام این طرح، وضعیت بیماری در استان نسبتا پایدار بوده که امیدواریم این وضعیت تا عید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به خطر ویروس جهش یافته، بر لزوم کنترل تردد بیماران از مبدا تاکید کرد و افزود: پیشگیری از بروز پیک بعدی، جزو هدف اصلی دانشگاه و مسئولین استانی بوده که امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و آموزش همگانی بتوانیم از این پیک جلوگیری نماییم.

 حبیب زاده از واکسیناسیون بقیه کادر بهداشت و درمان و همچنین خانه سالمندان بعد از تامین واکسن کرونا در سطح استان خبر داد.

در این جلسه تعدادی از اعضای قرارگاه و مسئولین شهرستانها، گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده را ارائه دادند.

 

انتهای پیام/ج

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد