سرویس: ورزشی
کد خبر: 89658
|
14:29 - 1399/12/14
نسخه چاپی

رئیس فدراسیون قایقرانی:

مسابقات قایقرانی کشورهای حوزه رود ارس برگزار می شود

مسابقات قایقرانی کشورهای حوزه رود ارس برگزار می شود
رئیس فدراسیون قایقرانی از برگزاری مسابقات قایقرانی کشورهای حوزه رود ارس خبرداد و گفت: این مسابقات علاوه بر رشد و توسعه ورزش قایقرانی باعث جذب و گسترش توریسم ورزشی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

به گزارش سبلان ما ، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی  پیش از ظهر امروز در مجمع سالانه هیات قایقرانی استان اردبیل که در مجتمع فرهنگی و ورزشی جهان پهلوان رضازاده برگزار شد، گفت:استراتژی  ۱۲ ساله   آینده قایقرانی کشور تدوین شده تا در این مدت شاهد کسب مدال در مسابقات المپیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی از جمله رشته‌های ورزشی پر مدال در المپیک است، گفت: رشته قایقرانی در بازی‌های المپیک ۱۲۰ مدال دارد و برای همین تلاش می‌شود تا با کسب مدال توسط ورزشکاران کشورمان جایگاه ایران در جهان ارتقا یابد.

سهرابیان با بیان اینکه قایقرانان ایران در مسابقات المپیک توکیو حضور خواهند داشت، گفت: برای کسب سهمیه حضور در این بازی‌ها در رشته‌های روئینگ، آب‌های آرام، اسلالوم و بادبانی ملی پوشان کشورمان اردیبهشت سال آینده در مسابقاتی که در کشورهای ژاپن، تایلند و امارات برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به کسب مقام جهانی توسط قایقرانان کشورمان بیان کرد: مدال‌آوری و رنکینگ ایران در بازی‌های آسیایی بهبود یافته و اگر این روند ادامه یابد کسب سهمیه قایقرانی روزی بالاتر از ورزش کشتی به‌عنوان رشته اول ایران قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: در این راستا اردوهای مستمری برای ملی پوشان قایقرانی کشورمان پیش‌بینی شده و ورزشکاران این رشته پیش از بازی‌های المپیک در چند مسابقه بین‌المللی حاضر خواهند شد تا با آمادگی کامل در المپیک حضور داشته باشند.

هفت پایگاه قایقرانی در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: طبق آمایش سرزمینی با ایجاد و راه‌اندازی این پایگاه‌ها کشور به هفت منطقه قایقرانی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: این پایگاه‌ها در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، بوشهر، گیلان، مازندارن، اصفهان و خوزستان تا ۲ سال آینده ایجاد خواهد شد.

مسابقات قایقرانی با حضور کشورهای حوزه رود ارس برگزار می‌شود 

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: این فدراسیون تلاش می‌کند مسابقات قایقرانی با شرکت تمامی کشورهای حاشیه رود ارس برگزار کند.

وی افزود: در همین راستا چندی پیش فدارسیون قایقرانی با مدیران مناطق آزاد و نمایندگان کشورهای عضو به صورت وبینار جلسه‌ای برای برگزار این مسابقات انجام داد.

سهرابیان با اشاره به ظرفیت‌های آبی منطقه آزاد ارس بیان کرد: این منطقه می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای فدراسیون قایقرانی باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور کشورهای حوزه رود ارس علاوه بر رشد و توسعه ورزش قایقرانی باعث جذب و گسترش توریسم ورزشی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

رئیس فدراسیون قایقرانی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این فدراسیون و شهرداری اردبیل برای توسعه و گسترش رشته ورزشی قایقرانی در استان خبر داد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه شهرداری اردبیل زیرساخت‌های لازم در دریاچه شورابیل و رودخانه بالیخلوچای را آماده و فدراسیون نیز تجهیزات لازم برای قایقرانی در این مناطق آماده را تامین می‌کند.

وی افزود: همچنین فدراسیون برای ارتقای سطح دانش ورزشکاران، مربیان و داوران اردبیل آمادگی لازم برای اعزام مدرس را دارد و همکاری لازم را به نحو احسن انجام خواهد داد.

سهرابیان اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی پیست قایقرانی در دریاچه شورابیل و رودخانه بالیخلوچای، اردبیل نخستین شهر کشور در راه‌اندازی قایقرانی در داخل شهر باشد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد