سرویس: سیاسی
کد خبر: 89665
|
15:00 - 1399/12/15
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است/ متناقض گویی در ارائه آمار نشانه بی اطلاعی از جامعه است

کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است/ متناقض گویی در ارائه آمار نشانه بی اطلاعی از جامعه است
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه علت پیشرفت غرب تنها در ثبات مدیریت اجرایی است، گفت: در این کشورها سمت سیاسی با سمت مدیریتی جدا شده و هیچ رئیس جمهوری بعد از روی کار آمدن حق دخالت  و عزل و نصب مدیران اجرایی را ندارد.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است.

وی در ابتدای خطبه های نماز جمعه شهرستان نیر به شرایط خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: بهترین عمل بعد از ایمان به خدا ، خدمت به مردم است و بهترین خدمت ها نیز خدمت فرهنگی است.

امام جمعه شهرستان نیر به مهمترین مشکلات و معضلات جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه نداشتن گفتار همراه با رفتار بویژه در حوزه فرهنگی و اجرایی از مهمترین مشکلات در جامعه است، گفت: اگر دیگران را به توبه امر می کنیم، خود نیز باید به توبه عمل کنیم. 

وی با انتقاد از توبه فرمایان، گفت: چرا کسانیکه در تریبون های خود دم از توبه می زنند خود کمتر توبه می کنند،

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه تاریخ تخفیف نخواهد داد، گفت: هر چه خدمت، کم کاری و خیانت در کشور است از سوی متولیان و مسئولانی است که به قصد خدمت نیامده اند.

وی افزود:  بهتر است این اینگونه افراد از مسئولیت بروند چراکه خداوند متعال ناظر به اعمال ما است  و مردم نیز بهترین قاضی ها هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به اقدامات علمی و فرهنگی صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به همت امور فرهنگی ستاد نماز جمعه و کانون شهدای مسجد جامع و آموزش و پرورش شهرستان اقدامات خوبی برای توانمند سازی، هدایت و مشاوره تحصیلی در سطح استان کاری بی نظیر صورت گرفته است که جا دارد از زحمات شبانه روزی این عزیزان تقدیر و تشکر 

وی با بیان اینکه هر موقع آموزش و پرورش سیاسی شده ضربه خورده ایم، گفت: امیدوارم این کار فرهنگی ، علمی و آموزشی با جدّیت و بدون حاشیه پیش برود.

حجت الاسلام نعمتی به هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: از تمام خیرین و بازاریان و جوانان می خواهم برای کمک به محرومین و مددجویان شهرستان با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مستضعفین  و نهادهای خیریه در آستانه سال جدید کمک کنند تا هیچ محرومی بدون حمایت نماند.

وی به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: متولیان امر برای اینکه مردم نیز برای ایجاد فضای سبز و محیط سالم  شریک و سهیم باشند اولا باید درخت مثمر بکارند و دوم اینکه برای هر درختی شناسنامه و پلاک ایجاد کنند.

وی گفت:  اگر کسی جلوی مغازه یا منزل درخت می کارد، بهتر است مردم را برای نگهداری از فضای سبز بوجود آمده تشویق کنند چراکه این امر توصیه اسلام و رهبری است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از زحمات کارکنان منابع طبیعی شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: به همت خیرین و مسئولان شهرستان بویژه فرماندار و بنیاد مسکن، طرح ایجاد فضای سبز و درختکاری در منطقه یکی از ماندگارترین کارها در شهرستان نیر است.

وی اظهار امیدواری کرد: منابع طبیعی با همکاری بسیج و سپاه در این حوزه بتواند با فضاسازی و کاشت درخت در حاشیه جاده ها، روستاها و آرامستان ها در ایجاد شهرستانی سرسبز ایفای نقش کند.

لیبرالیسم، نابود شدنی است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان نظام در مجمع خبرگان اشاره کرد و مسئولان کشور خواست: با به روز رسانی تفکر اسلامی بعنوان نرم افزار حکومت اسلامی در کشور در راستای تشکیل جامعه و حکومت اسلامی بکوشند.

وی به نابودی فاشیسم و کمونیسم در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی لیبرالیسم نیز نابود شدنی است.

کشور نیازمند ثبات در مدیریت های اجرایی است

امام جمعه شهرستان نیر یکی از دلایل توسعه و پیشرفت در غرب به ویژه حوزه های علمی و اجرایی را جدا کردن سِمَت های حرفه ای و سیاسی از سِمَت های مدیریتی در کلیه دستگاه های اجرایی دانست و گفت: حتی ترامپ و مرکل نیز حق دخالت در وزارتخانه ها نداشتند.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تعامل با دولت و قوه قضائیه، قوانینی را تصویب کند که طی آن مقامات ارشد وزارتخانه هاطی تحولات  و انتقالات دولت ها دچار آسیب و خسران نشوند و دولتمردان تنها   حق عزل و نصب مدیریت های سیاسی را داشته باشند.

حجت الاسلام نعمتی علت پیشرفت کشورهای غربی را ثبات در مدیریت های اجرایی دانست و گفت: علت اختلاسها، تورم، گرانی و نهایتا بیکاری و اعتیاد، عدم ثبات در مدیریت اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه در کشور ما، نیروها به واسطه به قدرت رسیدن حزب خاصی، سمت های مدیریتی را از آن خود می کنند و تنها تا پایان مدت قرارداد کاری آن حزب، در مسند مدیریت هستند گفت: همین تغییر و تحولات و عدم ثبات در مدیریت اجرایی کشور است که زمینه های عقب ماندگی  کشور را از برنامه های مد نظر فراهم می کند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: مشکلات کنونی گاها به دلیل بی بازده بودن نیروهایی است که طی دوره های مختلف به شبکه های اداری و استخدامی کشور اضافه می شوند و از بین می روند و چنانچه اگر از نیروهای شایسته و متخصص در مدیریت های اجرایی کشور استفاده شود که با روی کار آمدن دولت ها دچار گروه بازی و جناح بازی نشوند، کارها نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور باید فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بروز رسانی این تفکر را عملیاتی کند. 

امام جمعه شهرستان نیر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شاگردی بکنید ولی شاگرد نمانید، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ علوم مدیریت اجرایی و سیاسی کشور را یاد بگیرید حتی از غرب، ولی شاگرد غربی ها و وابسته به فکر آنها نباشید.

متناقض گویی در ارائه آمار بیکاری، نشانه بی اطلاعی از جامعه شهرستان نیر است

وی در پایان سخنان خود به سخنان استاندار اردبیل در خصوص آمار بیکاری اشاره کرد و گفت: وی اعلام کرد در چند شهرستان استان به خصوص شهرستان نیر، بیکاری نزدیک به صفر است و این در حالی است که چند نفر از مسئولان استانی  و شهرستانی به ویژه علی نیگزاد نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهر می گویند، در شهرستان نیر نزدیک به 6200 بیکار وجود دارد و از این لحاظ شهرستان نیر بعد از اردبیل در رتبه دوم بیکاری استان قرار دارد و این تضاد، در واقع بی اطلاعی از جامعه نیر و مردم مظلوم شهرستان نیر است. 

حجت الاسلام نعمتی به عید مبعث نیز اشاره کرد و از مردم خواست؛ با برگزاری ویژه برنامه های مذهبی به استقبال این عید بزرگ بروند.

 

انتهای پیام/ج 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد