سرویس: سیاسی
کد خبر: 89668
|
16:02 - 1399/12/15
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

مردم از انبار لوازم زائد بر نیاز در خانه ها اجتناب کنند/ کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است

مردم از انبار لوازم زائد بر نیاز در خانه ها اجتناب کنند/ کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است
ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته نیکوکاری و روز درخت کاری به برجام و بازگشت به برجام اشاره کرده و اعلام داشتند: با دولتی که به امضاء جامعه جهانی حرمت قائل نیست،نباید بدون تضمین معامله کرد.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته نیکوکاری و روز درخت کاری به برجام و بازگشت به برجام اشاره کرده و اعلام داشتند: با دولتی که به امضاء جامعه جهانی حرمت قائل نیست،نباید بدون تضمین معامله کرد.

امام جمعه اردبیل: 

مردم از انبار لوازم خوراکی زائد بر نیاز در خانه ها اجتناب کنند/ با دولتی که به امضاء جامعه جهانی حرمت قائل نیست،نباید بدون تضمین معامله کرد

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: اجناس خوراکی مورد احتیاج در ایران به حد کافی موجود است اما اگر مردم احساس کنند کمبود وجود دارد، اگر اجناس دنیا را هم جمع کنند پاسخگو نخواهد بود.

مردم از انبار لوازم خوراکی زائد بر نیاز در خانه ها اجتناب کنند

وی با بیان اینکه روغن نباتی به حد کفایت موجود است، گفت: اما اگر هرکس در جایی روغن نباتی دید به خیال اینکه نایاب است بگوید حتماً چند حلب بخرم، در این صورت اگر کارخانجات شب و روز هم کار و تولید نمایند جواب گو نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل از مردم خواست از انبار لوازم خوراکی زائد بر نیاز در خانه ها اجتناب کنند و موجب اذیت و آزار دیگران مخصوصاً در ایام عید نشوند چراکه ذخیره خوراک اضافی مورد نیاز مردم عقلا، عرفاً و شرعاً جایز نیست و موجب اضرار به دیگران و تامین کننده منویات شوم دشمنان است.

وب به دروغ بودن شایعات دشمنان  در خصوص پیشگویی های بی سابقه در ایران اشاره کرد و گفت: در این چند سال دشمن چندین بار به دروغ پیشگویی کرد که برف وحشتناک یا سیل وحشتناک و یا زلزله وحشتناک به ایران خواهد آمد که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است. آنها از این طریق می‌خواستند مردم به فروشگاه ها هجوم بیاورند تا اجناس نایاب شود و مشکل امنیتی درست شود اما در اهداف شوم خود ناکام ماندند، جای تاسف است که این روزها عده ای به راحتی اهداف آنها را ناخواسته پیاده می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روز نیکوکاری اشاره کرد و عنوان کرد: در موسم جشن نیکوکاری هستیم. جشن نیکوکاری برای اثبات و نشان دادن مروت است. مروت این نیست که یکی بخورد و دیگری نگاه کند ما همه یک خانواده را تشکیل می دهیم. رسول خدا(ص) فرمود: «الخلق کله عیاله و احب الناس الیه انفعهم للناس» یعنی انسان ها یک خانواده را تشکیل می دهند؛ بزرگ این خانواده خود خداست و محبوب ترین عضو این خانواده در نزد خدا کسی است که بیشترین نفع و خدمت را به مردم داشته باشد.

وی  با بیان اینکه یک خانواده را تشکیل می دهیم پس باید توجه کنیم که این شرط مروت نیست که در یک خانواده یکی بهره‌مند و دیگری محروم بماند، گفت: هر کس می‌خواهد در شب عید با وجدان راحت در کنار خانواده خود باشد در این امر خیر شرکت نماید.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص برکات صدقه اشاره کرد و گفت: طبق این حدیث خداوند یک بنده خود را فقط به صرف اینکه بوته خاری را از محل عبور مسلمان ها کنار گذاشته بود به بهشت برد و فرمودند«و ان امراه دخلت النار في هره حبستها تاکل حشاش الارض» یک زن فقط به صرف اینکه یک گربه را زندانی کرده بود و گربه از شدت گرسنگی علف روی زمین را می خورد به جهنم وارد شد و باز فرمود: «أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ أَنْفَعَهُمْ لِلنَّاسِ، وَأَحَبُّ الْأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ سُرُورٍ تُدْخِلُهُ عَلَى مُسْلِمٍ، أَوْ تَكْشِفُ عَنْهُ كُرْبَةً، أَوْ تَقْضِي عَنْهُ دِينًا، أَوْ تَطْرَدُ عَنْهُ جُوعًا، وَلِأَنْ أَمْشِيَ مَعَ أَخٍ لِي فِي حَاجَةٍ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَعْتَكِفَ فِي هَذَا الْمَسْجِدِ، يَعْنِي مَسْجِدَ الْمَدِينَةِ، شَهْرًا» یعنی محبوب ترین انسان ها در نزد خدا کسی است که نفع او به مردم بیشتر از دیگران باشد و محبوب ترین اعمال در نزد خدا سروری است که با آن قلب مسلمانی را شاد یا غصه او را برطرف یا قرض او را اداء یا گرسنگی او را برطرف می کنی. سپس حضرت فرمود:اینکه من به خاطر برآورده ساختن حاجت برادر ایمانی راه بیافتم و تلاش کنم، این برای من دوست داشتنی تر از این است که در مسجد النبی یک ماه مشغول اعتکاف باشم.

دشمنان درصدد تسخیر افکار عمومی ملت ایران هستند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به جنگ روانی دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت آمریکا و اروپایی ها می خواهند توپ را به زمین ایران بیاندازند و در یک جنگ روانی ناجوانمردانه ایران را مقصر جلوه دهند و افکار عمومی ملت ایران را تسخیر کنند.

وی افزود: چهل سال است که ملت ما مجرم اصلی را شناخته و مثل ماه شب چهارده برای ملت ما آشکار است که آمریکا برای اولین بار پیمان را شکسته و یک سند رسمی را زیر پا گذاشته و اروپا را نیز با تهدید با خود همراه کرده است. کسی که به امضای خود حرمت قائل نیست، دولتی که به امضاء جامعه جهانی حرمت قائل نیست، سیستمی که به امضاء شورای امنیت سازمان ملل حرمت قائل نیست، نباید بدون تضمین با او وارد معامله شد.

آیت الله علملی گفت: ایران اعلام کرده که آماده مذاکره با آمریکا در قالب 1+5 است اما به شرطی که آمریکا به شروط برجام برگردد، همین اعلام، حجت را بر اهل دنیا تمام می کند که ایران اهل مذاکره است اما آنها امتیاز می خواهند نه مذاکره و امتیازاتی که آنها می خواهند امتیازاتی است که لازمه آن حذف شدن ایران از صفحه روز گار است. 

وی در ادامه سخنان خود به  12 شرط پمپئو اشاره کرد و گفت:بند اصلی این امتیازات، تحویل دادن کل صنعت موشکی و هسته ای به آمریکاست تا بعد از آن با ما همان کاری را بکنند که با قذافی بعد از تحویل صنعت هسته ای لیبی کردند. به حدی که الان هم لیبی نتوانسته از جنگ و کشتار، ویرانی و ذلت و اسارت رها شود. بعد از اینکه قذافی تاسیسات هسته ای خود را تحویل داد جنگ شروع شد، زیرساخت ها از بین رفت و حالا این کشور محل تاخت و تاز نیروهای نیابتی و نیروهای اصلی چند کشور خارجی است.

امام جمعه اردبیل تعهدات برجامی را یادآور شد و گفت: یک رکن بزرگ جنگ روانی این است که در مناقشات بین المللی جای مقصر و محق را عوض کنند. در برجام، آمریکا و اروپا به تعهدات خود ذره ای عمل نکردند و سه سال سخت ترین و شدیدترین فشار اقتصادی و تحریم ویرانگر را به ایران تحمیل کردند اما دستگاه رسانه ای غرب تماما تبلیغ می کند که ایران مقصر است و زمان علیه ایران تمام می شود و اگر ایران پای مذاکره نیاید، آینده اش جنگ و شورای امنیت است .

وی افزود: در کشمکشی که فعلا میان ایران و آمریکا درست شده، ملت ما می خواهد بداند مقصر چه کسی است؟

آیت الله عاملی با بیان اینکه باز شدن گره های ذهنی برای ما بسیار مهم است و تمام دستگاه های مربوط باید در این باب فعال باشند، گفت:دشمن با تمام توان رسانه‌ای به میدان آمده تا تقصیر را گردن ایران بیاندازد. ایران دو حرف کاملا حساب شده دارد؛ اول اینکه هرکس از توافق خارج شده او باید به توافق برگردد و به تعهدات خود عمل نماید و دوم اینکه اگر برنگشتید، زور گفتید و گردن کلفتی کردید و گفتید ایران باید برگردد در آن صورت تنها چیزی که ایران از آمریکا می خواهد ضمانت برای عدم تکرار اقدامات ترامپ است. این ضمانت فقط با یک چیز محقق می شود و آن عبارت است از برداشتن تحریم ها تا معلوم شود قصد غدر و مکر ندارند.

وی افزود: وقتی بانک مرکزی را تحریم و ما را از خرید دارو برای بیماران صعب العلاج محروم کرده اید این بزرگترین دلیل است که شما قصد اصلاح ندارید بلکه قصد شما باز این است که در این معامله همه چیز بگیرید و هیچ چیز ندهید.

 امام جمعه اردبیل گفت: آنها می‌خواهند ایران را در این مذاکره در موضع انفعال و احتیاج قرار دهند چون می گویند بعد از بازگشت ایران ما باید راستی آزمایی کنیم یعنی ماه ها و بلکه سال ها ایران باید به دست آمریکا نگاه کند که هر وقت عشق آمریکا کشید و صلاح دانست بگوید برگشت ایران راست یا دروغ است، بنابراین بازگشت به برجام بدون برداشته شدن تحریم افتادن در یک چاه ویل و تله بزرگ است و عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. 

وی در پایان سخنان خود به خطبه 87 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: کسانی که الان بایدن را نمی گذارند به وظیفه رسمی و امضاء شده خود که عمل به برجام است برگردد، قطعا در دوران راستی آزمایی هم نخواهند گذاشت برگردد. مشکل اصلی هم اطرافیان بایدن اعم از دموکرات ها و جمهوری خواهان است. 40 جمهوری خواه از وی خواسته اند نگذارد تحریم بشکند یعنی خواسته اند بیماران صعب العلاج همه از نبود دارو بمیرند. اینها با این تفکر هویت انسانی خود را از دست داده اند.

امام جمعه اردبیل به درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:این بار ما هستیم که برای شما شرط تعیین خواهیم کرد نه شما.

امام جمعه شهرستان نیر:

 کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است/ متناقض گویی در ارائه آمار نشانه بی اطلاعی از جامعه است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: کشور، نیازمند ثبات در مدیریت اجرایی است.

وی در ابتدای خطبه های نماز جمعه شهرستان نیر به شرایط خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: بهترین عمل بعد از ایمان به خدا ، خدمت به مردم است و بهترین خدمت ها نیز خدمت فرهنگی است.

امام جمعه شهرستان نیر به مهمترین مشکلات و معضلات جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه نداشتن گفتار همراه با رفتار بویژه در حوزه فرهنگی و اجرایی از مهمترین مشکلات در جامعه است، گفت: اگر دیگران را به توبه امر می کنیم، خود نیز باید به توبه عمل کنیم. 

وی با انتقاد از توبه فرمایان، گفت: چرا کسانیکه در تریبون های خود دم از توبه می زنند خود کمتر توبه می کنند،

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه تاریخ تخفیف نخواهد داد، گفت: هر چه خدمت، کم کاری و خیانت در کشور است از سوی متولیان و مسئولانی است که به قصد خدمت نیامده اند.

وی افزود:  بهتر است این اینگونه افراد از مسئولیت بروند چراکه خداوند متعال ناظر به اعمال ما است  و مردم نیز بهترین قاضی ها هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به اقدامات علمی و فرهنگی صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به همت امور فرهنگی ستاد نماز جمعه و کانون شهدای مسجد جامع و آموزش و پرورش شهرستان اقدامات خوبی برای توانمند سازی، هدایت و مشاوره تحصیلی در سطح استان کاری بی نظیر صورت گرفته است که جا دارد از زحمات شبانه روزی این عزیزان تقدیر و تشکر 

وی با بیان اینکه هر موقع آموزش و پرورش سیاسی شده ضربه خورده ایم، گفت: امیدوارم این کار فرهنگی ، علمی و آموزشی با جدّیت و بدون حاشیه پیش برود.

حجت الاسلام نعمتی به هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: از تمام خیرین و بازاریان و جوانان می خواهم برای کمک به محرومین و مددجویان شهرستان با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مستضعفین  و نهادهای خیریه در آستانه سال جدید کمک کنند تا هیچ محرومی بدون حمایت نماند.

وی به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: متولیان امر برای اینکه مردم نیز برای ایجاد فضای سبز و محیط سالم  شریک و سهیم باشند اولا باید درخت مثمر بکارند و دوم اینکه برای هر درختی شناسنامه و پلاک ایجاد کنند.

وی گفت:  اگر کسی جلوی مغازه یا منزل درخت می کارد، بهتر است مردم را برای نگهداری از فضای سبز بوجود آمده تشویق کنند چراکه این امر توصیه اسلام و رهبری است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از زحمات کارکنان منابع طبیعی شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: به همت خیرین و مسئولان شهرستان بویژه فرماندار و بنیاد مسکن، طرح ایجاد فضای سبز و درختکاری در منطقه یکی از ماندگارترین کارها در شهرستان نیر است.

وی اظهار امیدواری کرد: منابع طبیعی با همکاری بسیج و سپاه در این حوزه بتواند با فضاسازی و کاشت درخت در حاشیه جاده ها، روستاها و آرامستان ها در ایجاد شهرستانی سرسبز ایفای نقش کند.

لیبرالیسم، نابود شدنی است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان نظام در مجمع خبرگان اشاره کرد و مسئولان کشور خواست: با به روز رسانی تفکر اسلامی بعنوان نرم افزار حکومت اسلامی در کشور در راستای تشکیل جامعه و حکومت اسلامی بکوشند.

وی به نابودی فاشیسم و کمونیسم در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی لیبرالیسم نیز نابود شدنی است.

کشور نیازمند ثبات در مدیریت های اجرایی است

امام جمعه شهرستان نیر یکی از دلایل توسعه و پیشرفت در غرب به ویژه حوزه های علمی و اجرایی را جدا کردن سِمَت های حرفه ای و سیاسی از سِمَت های مدیریتی در کلیه دستگاه های اجرایی دانست و گفت: حتی ترامپ و مرکل نیز حق دخالت در وزارتخانه ها نداشتند.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تعامل با دولت و قوه قضائیه، قوانینی را تصویب کند که طی آن مقامات ارشد وزارتخانه هاطی تحولات  و انتقالات دولت ها دچار آسیب و خسران نشوند و دولتمردان تنها   حق عزل و نصب مدیریت های سیاسی را داشته باشند.

حجت الاسلام نعمتی علت پیشرفت کشورهای غربی را ثبات در مدیریت های اجرایی دانست و گفت: علت اختلاسها، تورم، گرانی و نهایتا بیکاری و اعتیاد، عدم ثبات در مدیریت اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه در کشور ما، نیروها به واسطه به قدرت رسیدن حزب خاصی، سمت های مدیریتی را از آن خود می کنند و تنها تا پایان مدت قرارداد کاری آن حزب، در مسند مدیریت هستند گفت: همین تغییر و تحولات و عدم ثبات در مدیریت اجرایی کشور است که زمینه های عقب ماندگی  کشور را از برنامه های مد نظر فراهم می کند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: مشکلات کنونی گاها به دلیل بی بازده بودن نیروهایی است که طی دوره های مختلف به شبکه های اداری و استخدامی کشور اضافه می شوند و از بین می روند و چنانچه اگر از نیروهای شایسته و متخصص در مدیریت های اجرایی کشور استفاده شود که با روی کار آمدن دولت ها دچار گروه بازی و جناح بازی نشوند، کارها نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور باید فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بروز رسانی این تفکر را عملیاتی کند. 

امام جمعه شهرستان نیر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شاگردی بکنید ولی شاگرد نمانید، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ علوم مدیریت اجرایی و سیاسی کشور را یاد بگیرید حتی از غرب، ولی شاگرد غربی ها و وابسته به فکر آنها نباشید.

متناقض گویی در ارائه آمار بیکاری، نشانه بی اطلاعی از جامعه شهرستان نیر است

وی در پایان سخنان خود به سخنان استاندار اردبیل در خصوص آمار بیکاری اشاره کرد و گفت: وی اعلام کرد در چند شهرستان استان به خصوص شهرستان نیر، بیکاری نزدیک به صفر است و این در حالی است که چند نفر از مسئولان استانی  و شهرستانی به ویژه علی نیگزاد نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهر می گویند، در شهرستان نیر نزدیک به 6200 بیکار وجود دارد و از این لحاظ شهرستان نیر بعد از اردبیل در رتبه دوم بیکاری استان قرار دارد و این تضاد، در واقع بی اطلاعی از جامعه نیر و مردم مظلوم شهرستان نیر است. حجت الاسلام نعمتی به عید مبعث نیز اشاره کرد و از مردم خواست؛ با برگزاری ویژه برنامه های مذهبی به استقبال این عید بزرگ بروند.

امام جمعه موقت بیله سوار؛

 تشکیل دولت جوان حزب اللهی به مطالبه عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام محمود فاضلی نیا امام جمعه موقت شهرستان بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، پیشاپیش فرا رسیدن مبعث رسول اکرم را به مردم تبریک گفته، به تشریح احادیث و روایاتی در مورد عید مبعث پرداخت.

وی در ادامه از مردم شریف و همیشه در صحنه بیله سوار به خاطر کمک های مومنانه تشکر نموده و از سپاه ناحیه بیله سوار و تمامی اداراتی که در رزمایش بزرگ مواسات و همدلی به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند تقدیر و تشکر ویژه نمود.

امام جمعه موقت بیله سوار به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب کما فی السابق بهترین کلید واژه را که همان خطای محاسباتی است، مطرح نمودند و این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی در این چهل و دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

فاضلی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حضور حداکثری در انتخابات مورد تاکید جدی است و نباید از تشکیل دولت جوان حزب اللهی نیز غافل شد، چرا که تجربه نشان داده هر جا انقلابی و بسیجی وار عمل کردیم،نتیجه گرفته ایم.

وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت : از هیات های نظارت شوراهای شهرستان و روستا نیز انتظار داریم  در انتخابات پیش رو سلایق جناحی و حزبی را کنار گذاشته و باعث رونق و حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند.

فاضلی نیا به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) بیله سوار با همکاری سایر نهادهای انقلابی، در بحث جمع آوری و کمک به مددجویان تحت پوشش خود بویژه در شرایط کرونایی اقدامات خوبی انجام داده که جا دارد تشکر نماییم .

امام جمعه موقت بیله سوار در ادامه به ۱۵ اسفند روز درختکاری اشاره کرد و گفت: غرس نهال توسط مقام معظم رهبری در این روز ، نشان دهنده علاقه و اهمیت دادن معظم له به طبیعت و پیام واضحی است به عموم مردم که قدر طبیعت را بدانیم و همواره در حفظ و سلامتی طبیعت کوشا باشیم.

خطیب موقت جمعه بیله سوار در پایان به فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: الحمد لله در شهرستان بیله سوار کانون مساجد به خوبی نقش خود را ایفا کرده و باعث جذب و حضور حداکثری جوانان در مساجد شده است که نمونه بارز آن تشکیل گروه های تواشیح،اجرای برنامه های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی در شرایط کرونایی بوده است.

امام جمعه مشگین‌شهر:

 ملت مقاوم ایران برای تحقق مواضع خود ایستاده‌اند

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با تشریح بخشی از اوضاع سیاسی فعلی جهان و خاورمیانه اظهارکرد: با درایت مقام معظم رهبری سیاست چماق و هویج در مساله هسته‌ای ایران به اتمام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرارسیدن عید بزرگ مبعث را تبریک گفت و از این عید به عنوان عید بزرگ تاریخ انسانیت نام برد.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه هدف از بعثت نبی مکرم اسلام پرچم‌داری  علم ، معرفت  ، عدالت و نهادینه کردن اخلاق در جامعه بود، همگان را به الگوگیری از سیره ، سلوک و اخلاق نبوی توصیه کرد.

گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری ، دعوت مردم به دستگیری از نیازمندان ، گرامیداشت هفته منابع طبیعی و توصیه شهروندان به حفظ و حراست از منابع طبیعی و کاشت درخت از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.

امام جمعه اصلاندوز:

مردم در پای صندوق‌های رأی حضور پرشکوه داشته باشند

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز به روز درختکاری و اهمیت آن در اسلام اشاره و اظهار کرد: کسب حلال و صدقه محسوب شدن درختکاری، از ویژگی‌ها و آثار آن است.

وی با بیان اینکه بنا داریم به تعداد سوره‌های قرآن «درخت زیتون» در سطح شهر کاشته شود، افزود: طرح «یک شهید، یک درخت» از دیگر طرح‌هایی است که در سطح کشور و نیز شهرستان اصلاندوز اجرا خواهد شد.

امام‌جمعه اصلاندوز به طرح آمریکا در ایجاد خاورمیانه بزرگ اشاره و تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا چندین بار دستور مستقیم حمله به عراق و بوکمال را صادر کرده است اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نکرده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به حول و قوه الهی به پژوهش‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

اسدزاده در ادامه به فرارسیدن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات در ایران ۴۰ سال است که برگزار می‌شود و دشمن با ترفندهای مختلف می‌خواهد مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند، ولی مردم آگاه‌تر و بابصیرت‌تر از سال‌های قبل حضور دارند.

 

امام جمعه خلخال:

 روستاهای محروم نیازمند احداث سد و ایجاد اشتغال هستند

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلخال با اشاره به توزیع اقلام اساسی و نیازمندی مردم در مراکز استان‌ها اظهار کرد: اقلام اساسی و نیازمندی مردم در مناطق محروم و کم برخوردار نیز توزیع شود.

وی بر روند نظارت بر بازار و جلوگیری از التهاب بازار و گرانی تاکید کرد و افزود: بازاریان نیز در این  ایام که پایان سال بوده و مردم نیاز به خرید دارند انصاف و وجدان را سرلوحه فعالیت و کسب و کار خود قرار دهند.

امام جمعه خلخال با اشاره بهروز درختکاریبیان کرد: توزیع نهال در بین مردم در این روزها فرهنگ‌سازی شده بود که ارگان‌های مربوطه در استمرار این فرهنگ حسنه اهتمام جدی داشته باشند.

اسدی با اشاره به پیگیری مسؤولان شهرستان خلخال در حوزه‌های مختلف اجرایی، مجلس و سایر ارگان‌ها در بحث پیشگیری ازکروناو قدردانی از زحمات آنان خواستار جذب امکانات بیشتر برای مجموعه علوم پزشکی شهرستان خلخال شد.

وی به روستای محروم گورانسراب خلخال اشاره کرد و گفت: مردم این روستا از پیشتازان حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس بوده و شهدای عزیزی را تقدیم انقلاب کرده‌اند، اکنون  علیرغم استعداد در تولید محصولات کشاورزی این روستا فاقد سد و آب کافی است.

امام جمعه خلخال به مشکل قطع اینترنت و نبود شبکه شاد و برخی اختلالات اینترنتی در روستاهای شهرستان خلخال اشاره کرد و اذعان داشت: اگر این مشکل کشوری است و در همه جا این مورد وجود دارد که هیچ، ولی اگر این مشکل مختص به یک منطقه خاص است، مسؤولان امر باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد