سرویس: گردشگری
کد خبر: 89675
|
09:07 - 1399/12/16
نسخه چاپی

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل:

گرمایش بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی تامین می شود

گرمایش بازار تاریخی اردبیل با پنل های خورشیدی تامین می شود
مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌ های انجام شده گرمایش بازار تاریخی اردبیل با استفاده از پنل‌ های خورشیدی تامین می‌ شود.

به گزارش سبلان ما ، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای تامین گرمایش بازار تاریخی اردبیل رایزنی‌های اساسی انجام شده و تلاش و جدیت بر حل مشکلات در این حوزه با تامین گرمایش برای رفاه حال بازاریان و شهروندان و گردشگران است.

وی تامین گرمایش از طریق پنل‌های خورشیدی را از جمله برنامه‌ها در این راستا برشمرد و افزود: در صورت نیاز به لوله‌کشی گاز با تامین اعتبار از طریق این اداره‌کل و خودیاری اهالی بازار این طرح از پشت بام بازار انجام می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرا در این بازار تاریخی، گفت: طرح توسعه سرای برنج‌فروشان و نیز سرای پنبه فروشان و انشعاب برای ایجاد کانال آب از دیگر برنامه‌هایی است که در بازار تاریخی اردبیل اجرا می‌شود.

فلاحی با اشاره به دیگر طرح‌ها و پرونده‌های در دست بررسی، بیان کرد: در مورد راه‌اندازی اکوکمپ کپز در لاهرود مشگین‌شهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، با توجه به باستانی بودن منطقه و وجود قبور باستانی لازم است این اقدام پس از کاووش محوطه توسط اداره‌کل انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی اکوکمپ گردشگری در این محوطه پس از کاوش و رفع موانع و مشکلات در این رابطه و بعد از اعلام نتیجه کاوش انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد