سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 89680
|
11:10 - 1399/12/16
نسخه چاپی

در واکنش به کلیپ جنجالی ساسی مانکن؛

جای خالی اظهار نظر شفاف سازندگان «ابد و یک روز»/ خط قرمزتان کجاست؟!

جای خالی اظهار نظر شفاف سازندگان «ابد و یک روز»/ خط قرمزتان کجاست؟!
بعد از انتشار موزیک ویدویوی غیر اخلاقی یک خواننده خارج نشین در چند روز گذشته، انتظار می‌رفت تا سازندگان سینمایی «ابد و یک روز» لااقل در اظهار نظری شفاف، موضع خود را در این اتفاق بیان کنند.

به گزارش سبلان ما ، اجرای کلیپ و بعد آهنگی که ساسان حیدری معروف به ساسی مانکن، طی هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، موجی از اظهار نظرهای متفاوت از سوی کاربران فضای مجازی تا کارشناسان و فعالان فرهنگی رسانه ای ایجاد کرد و باعث شد تا برخی به این حوزه نگاه عمیق تر و جدی تری داشته باشند.

استفاده از شعرهای دم دستی و بی معنی و یا الفاظ مستهجن و جنسی در موزیک ها، انتقادها و گلایه هایی بود که تا حالا به موزیک های این خواننده می شد ولی استفاده از یک پورن استار در موزیک ویدیوی اخیر، عملا حرکتی بود که حتی از خواننده های غربی نیز کمتر دیده می شود.

در این چند روز اظهار نظرهای فراوانی در این خصوص مطرح شد؛ برخی کماکان موافق فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام هستند و بعضی با نگاهی عمیق تر، راه حل را در فضا و گفتمانی دیگر جستجو می کنند.

 نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون در این خصوص بلافاصله واکنش نشان داد و این کلیپ رااوج بی فرهنگی و ابتذالدانست و از پدر و مادرهایی که فرزندان نوجوان در خانه دارند خواست تا بیشتر مواظب فرزندان خود دراین فضای آلوده و مسموم مجازی باشند. 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.

ای کاش سایر هنرمندان و بازیگران نیز با اظهار نظر شفاف خود در این باره واکنش نشان می دادند؛ چون این اتفاق برخلاف سایر رویدادهایی که گاها هنرمندان از ترس برچسب های سیاسی، ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند، ماجرایی ضدفرهنگی است و اتفاقا هنرمندان با واکنش های شفاف و به موقع خود می توانند برای مردم الگوسازی کنند و به خانواده ها هشدار دهند تا فرق میان موسیقی خوب و بد را از هم تفکیک کنند. 

برخی کارشناسان فضای مجازی معتقد اند که هرچقدر تولیدات با کیفیت، خلاقانه، به روز و با حال و هوای نسل فرزندان امروز تولید و منتشر شود، باعث می شود تا انتخاب بیشتر و قابل دسترس تری در اختیار این نسل قرار گیرد و احیانا در برخورد با چنین ویدیوهایی، استیصال کمتری رخ دهد.

این خواننده دراین موزیک ویدیو از دیالوگ معروف فیلم سینمایی «ابد و یک روز» استفاده کرده بود و انتظار می رفت تا لااقل سازندگان این فیلم دراین باره اظهار نظری داشته باشند و نسبت به این حرکت غیر اخلاقی واکنش نشان دهند.

البته امید رئیس دانا، سازنده موسیقی این فیلم بدون واکنش به ساخت موزیک ویدئوی مستهجن اخیرا، نوشته است: «حالا که بحث نرفتن سمیه دوباره داغ شده لازم می‌دانم یادآوری کنم موسیقی ابد و یک روز فقط در دو کانال تلگرام بیش از ۸۰۰ هزار بار دانلود غیرقانونی شد، در حالی که من به عنوان آهنگساز و مالک مادی و معنوی این اثر از انتشار این آلبوم تقریبا هیچ انتفاعی نداشتم لطفا اگر نگران فرهنگ این سرزمین هستید کمی هم نگران تولید کنندگان محصولات فرهنگی باشید و از دانلود غیرقانونی یا بهتر بگم از دزدی آشکار و بدون عذاب وجدان از هنرمندان دست بردارید.»

بدون شک داستان دانلود غیرقانونی و ماجرای کپی رایت، داستان غم انگیزی است که سال ها در کشور ما از جانب خیلی ها رعایت نمی شود ولی ای کاش دوستان سازنده این فیلم، علاوه بر این موضوع در کنار بسیاری از والدینی که نگران تربیت فرزندان کودک و نوجوان خود هستند، نسبت به این ویدو واکنش نشان می دادند تا موضوع شفاف و روشن آن ها در این باره بیشتر مشخص می شد.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد