کد خبر: 89718
|
20:43 - 1399/12/18
نسخه چاپی

با حضور مسئولان پارس آباد انجام گرفت؛

آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی خیراندیش در روستای تکله پارس آباد +عکس

آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی خیراندیش در روستای تکله پارس آباد +عکس
کتابخانه عمومی خیراندیش با حضور مسئولان استانی در روستای تکله پارس آباد کلنگ زنی شد.

به گزارش سبلان ما ،  عصر امروز آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی دکتر خیراندیش روستای تکله از توابع شهرستان پارس آباد با حضور  حجت الاسلام باقری بنانی امام جمعه پارس آباد، ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد،عباس جهانگیرزاده نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی ، پروانه رضاقلی زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ،مدیر آموزش و پرورش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد،  نماینده عشایر استان، بخشداران شهرستانی و جمعی از دوستداران و علاقمندان فرهنگ کتابخوانی در روستای  تکله برگزار شد.

عباس جهانگیرزاده نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک به اصحاب فرهنگ و هنر بمناسبت فرارسیدن  تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مسئولین شهرستانی در جهت احداث کتابخانه ها در سایر روستاها همت طلبید و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسیار با ارزش تلقی کرد.

وی  به رشد فناوری اطلاعات در جهان اشاره کرد و گفت:  رشد کتابخوانی در منطقه قابل تحسین و پر اهمیت است  و  دست اندر کاران منطقه جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و رشد و شکوقایی جوانان این منطقه  در امر مطالعه و دانش در روستاها تلاش کنند.

رضاقلی زاده  مدیرکل امور کتابخانه های استان اردبیل در این مراسم، از خانواده خییر نیکوکار دکتر خیراندیش قدردانی کرد و گفت: این حرکت معنوی  بسیار با ارزش و حایز اهمیت است که شایسته است در سایر مناطق استان نیر به الوی الگو معرفی شود.

محمد خیراندیش خییر نیکوکار نیز در این مراسم ضمن خرسندی از حضور مسئولان شهرستانی در مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی روستای تکله، گفت: این حرکت نیکو طبق وصیت پدر مرحومم  و در راستای ترویج امر کتابخوانی در روستاها انجام گرفت.

وی افزود: ایجاد مرکز تحقیقات و پژوهش سرا  برای  دانش آموزان از بخش های کتابخانه خیر اندیش روستای تکله است، بطوریکه بعد از بهره برداری از این مجتمع علمی و فرهنگی نیاز نوجوانان و جوانان به ویژه پژوهشگران منطقه در مورد علم، پژوهش و تحقیق را مرتفع خواهد کرد.

 خبرنگار: افشین خاک نژاد

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد