سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89725
|
12:52 - 1399/12/19
نسخه چاپی

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا اردبیل؛

رویداد همت در اردبیل برگزار می شود/ کنشگران اجتماعی در 73 محله ساماندهی می شوند

رویداد همت در اردبیل برگزار می شود/ کنشگران اجتماعی در 73 محله ساماندهی می شوند
مسئول قرارگاه فاطمه الزهرای اردبیل از برگزاری رویداد همت ویژه کنشگران اجتماعی محله محور در اردبیل خبرداد و گفت: این رویدار اجتماعی با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی در محلات استان برگزار می شود.

به گزارش سبلان ما ، علی حسن زاده مسئول قرارگاه فاطمه الزهرای اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از برگزاری رویداد همت ویژه کنشگران اجتماعی محله محور در اردبیل خبرداد و گفت: این رویدار اجتماعی با هدف شناسایی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در محلات استان اردبیل و با حضور بیش از 500 نخبه فرهنگی و اجتماعی در مهدیه اردبیل برگزار می شود.

حسن زاده در ادامه سخنان خود به تشریح رویداد اجتماعی همت پرداخت و گفت: این طرح با هدف شناسایی و ساماندهی نخبگان و فعالین فرهنگی و اجتماعی محلات شکل گرفته تا با بکارگیری نخبگان محلات در مساجد، کارهای خوبی در راستای ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلات انجام شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این رویداد، محلات شناسایی شده از سطح استان اردبیل توانمندسازی خواهند شد، گفت: در صدد هستیم تا پایان سال  1400،  هفتاد و سه محله در سطح استان اردبیل توانمند و ساماندهی شود.

مسئول قرارگاه فاطمه الزهرای اردبیل ،گفتمان سازی اجتماعی در محلات را از مهمترین اهداف رویداد همت نام برد و گفت: توجیه و آموزش فعالین اجتماعی در راستای بکارگیری در فعالیت های مسجد محور، پای کار اوردن نخبگان و کنشگران اجتماعی و راه اندازی هسته های مردمی پیشران در محلات از جله اهداف رویداد همت در اردبیل است.

وی از برگزاری نمایشگاه کنشکران اجتماعی در این رویداد خبرداد و گفت: در این رویداد یک روزه ، فعالیت اجتماعی کم هزینه و حتی بدون هزینه در  21  غرفه  با 40 عنوان موضوع به کنشگران ارائه خواهد شد تا فعالین اجتماعی بتوانند با دید وسیع تری به فعالیت های مثمر ثمر در محلات با رویکر مسجد محور بپردازند.

 مسئول قرارگاه فاطمه الزهرای اردبیل به تشریح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرارگاه فاطمه الزهراء استان اردبیل در ایام کرونا پرداخت و گفت:فعالین فرهنگی اردبیل با اخلاص و کار جهادی در ایام کرونا بیش از 650 خانواده را تحت پوشش قرار داده  و همراه بسیجیان در محلات به مردم خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه برنامه های قرارگاه فاطمه الزهرا به صورت کمک های مردمی و خیران برگزار می شود گفت: در کنار شرکت در طرح کمک مومنانه، در تامین جهیزیه به زوج های مناطق کم برخوردار نیز فعال بوده و توانسته از ابتدای سال تا کنون 8 مورد جهیزیه با کمک های مردمی به زوج های جوان اهدا کند.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت به سایر فعالیت های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی نیز قرارگاه فاطمه الزهرا با کمک سازمان بهزیستی استان اقدام به بازپروری 15 معتاد کرده و توانسته است طی سالجاری با استفاده از روش های روان شناسی و طب سنتی و فعالیت های اجتماعی 6 معتاد را از گرفتاری اعتیاد نجات داده و به آغوش جامعه بازگردانده است.

رویداد همت، ویژه کنشگران اجتماعی محله محور، ساعت 9 صبح روز پنجشنبه در مهدیه اردبیل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد