سرویس: سیاسی
کد خبر: 89755
|
16:02 - 1399/12/22
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

مصوبه مجلس در موضوع برجام، به‌طور کل عملیاتی شود/لزوم توجه به شایسته سالاری و ثبات در مدیریت اجرایی کشور

مصوبه مجلس در موضوع برجام، به‌طور کل عملیاتی شود/لزوم توجه به شایسته سالاری و ثبات در مدیریت اجرایی کشور
ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت بازار شده و اعلام داشتند: تنها در صورتی شاهد پیشرفت همه جانبه خواهیم بود که صف مدیران سیاسی با مدیران اجرایی جدا شود.

به گزارش سبلان ما ،ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته  خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت بازار شده و اعلام داشتند: تنها در صورتی شاهد پیشرفت همه جانبه خواهیم بود که صف مدیران سیاسی با مدیران اجرایی جدا شود.

امام جمعه اردبیل: 

مصوبه مجلس در مورد برجام باید به طور کامل عملیاتی شود

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: در راستای برنامه‌های تنظیم بازار و حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر، کالاهای اساسی به‌طور کافی تهیه شده و از روز شنبه توسط نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بسیج، هم در شهرها و هم در روستاها توزیع می‌شود.

وی افزود: ارزاق مورد نیاز به کلیه شهرستان‌ها ارسال شده و هیچ محدودیتی در تامین این اقلام در روزهای پایانی سال نخواهد بود و در اردبیل نیز این کالاهای اساسی در ۱۵ منطقه در جایگاه‌های خاص توزیع خواهد شد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: کسانی که نیاز ندارند نسبت به خرید این کالاها اقدام نکنند و کسانی که اقدام می‌کنند بیشتر از نیاز خود نخرند.

وی ادامه داد: در خصوص کالاهای اساسی اگر به قدر کفایت خرید شود و از حرص و ولع اجتناب شود، قطعا در عرض چند روز کل بازار پر از اجناس مورد نیاز مردم می‌شود.

عاملی بیان کرد: خیرین و متمولین هم دقت کنند که موسم عید، موسم معامله بزرگ و پرسود با خداوند است. داشتن ثروت مازاد، مسؤولیت وحشتناکی دارد، پول امانت خداوند در دست ماست و به این امانت نباید خیانت شود.

نماینده مردم استان در  مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: اگر ملتی ماهیت دشمن خود را نشناسد، حتما تصمیم غلط می‌گیرد و شکست خورده و اسیر می‌شود.

وی تصریح کرد: بارزه بزرگ آمریکا را حضرت امام فرموده‌اند؛ آمریکا شیطان بزرگ است و صفت اصلی شیطان که باعث شد عنوان شیطان بگیرد، استکباراوست، استکبار با کبر و تکبر متفاوت است، تکبر، تفوق‌طلبی است ولی استکبار یعنی حق را می‌داند ولی زیربار نمی‌رود.

فزونخواهی آمریکا اجازه رفع مشکلات منطقه را نمی‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اذعان داشت: دولت آمریکا می‌دانست در بکارگیری بمب اتمی در ژاپن، سیل آسا انسان‌های بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند اما باز آن را بکار گرفت.

وی ادامه داد: آمریکا می‌دانست در عراق سلاح کشتار جمعی وجود ندارد و حمله به عراق  برخلافقوانین شورای امنیت سازمان ملل است، ولی حمله کرد و از شورای امنیت اجازه نگرفت.

عاملی بیان داشت: آمریکا می‌داند که فلسطین ملک فلسطینی‌هاست ولی حتی به دموکراسی و رأی گیری هم در آنجا راضی نیست و می‌داند جنگ را عربستان با عنوان «عاصفه الحزم» بهیمنشروع کرده و یمنی‌ها مظلوم هستند ولی تمام قد در کنار عربستان ایستاده و ۶ سال است که هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها با فروش سلاح به عربستان در جنایت در حق یمن مجرم هستند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام معضلات منطقه در عرض دو روز حل می‌شود اما فزونخواهی، قلدری و منیّت اجازه نمی‌دهد، اخیرا نماینده جو بایدن با مقامات انصارالله  یمن تماس گرفته و از آنها خواسته که ارتباط خود با ایران را قطع کنند تا آنها هم جنگ و هم محاصره یمن را پایان دهند. انصارالله این پیشنهاد را رد کرده است.

وی ادامه داد: از این پیشنهاد معلوم می‌شود که انصارالله تروریست نیست بلکه تنها گناهش ارتباط با ایران است و نزدیک به هفت سال است به خاطر این ارتباط، مبتلی به محاصره شده و هزاران شهید داده‌اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگا رهبری بیان کرد: هم یمنی‌ها، هم عراقی‌ها و هم سوری‌ها از خود دفاع می‌کنند اما روحیه استکباری آمریکا اقتضاء می‌کند که بگوید هرکس در برابر ما ایستاده، تروریست است.

وی گفت: یک حرکت استکباری و شیطانی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این است که تلاش می‌کنند دفاع مشروع ملت‌ها را به حساب ایران بگذارند. می‌گویند حزب اللهلبنان، انصار الله یمن و حشد شعبی عراق را ایران درست کرده در حالی که عامل اصلی درست شدن این‌ها حمله آمریکا و اذناب آمریکا به این کشورهاست.

شکست تحریم‌های آمریکا

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آمریکا از درخت تحریم‌ها بالا رفت و دید آنجا میوه‌ای نیست. آمریکایی‌ها در امید بستن به تحریم، راه کاملاً اشتباهی را رفتند و حالا بایدن می‌خواهد از این اشتباه فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: روزهای آینده معلوم می‌کند که آیا او در تدبیر و مدیریت، مستقل است یا کارکن اصلی، دولت در سایه آمریکا است و او ابزاری در دست قدرت‌های شیطانی پشت پرده آمریکا است.

مصوبه مجلس در خصوص مساله هسته‌ای کشور باید به‌طور کل عملیاتی شود

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: همه بدانند که آنها محتاج به ما هستند. بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنها حرکت ایران به طرف قله توان هسته‌ای است. این نقطه ضعف بالاتر از نقطه ضعف ما یعنی تحریم است. با این کار آنها به کابوس می‌افتند. ایران باید با تمام قدرت، توان هسته‌ای خود را توسعه دهد.

وی اذعان داشت: مصوبه مجلس باید به طور کامل عملیاتی شود، بازرسی‌های آژانس باید محدود شود. اگر این مسیر طی شود قطعا در اسرع وقت آنها پای معامله خواهند آمد. این مسیر، مسیر دو سر سود است.

عاملی تصریح کرد: اگر نیایند ایران هم از دانش برتر و فناوری جهانی محروم نمی‌شود و مسیر تحولات علمی بازتر می‌گردد و هم در غالب عرصه‌های اقتصادی و فناوری بهخودکفایی‌های سرنوشت ساز دست پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دکتر صالحی این هفته اعلام کرد مصوبه مجلس در پایین آوردن التزامات ایران یک فرصت طلایی برای ما در برابر آمریکا و اروپا درست کرد؛ آمریکا و اروپا تمام تیرهای خود را انداخته‌اند و ترکش آنها خالی است. دیگر چیزی نمانده که تحریم نکرده باشند و لذا ایران باید از خالی بودن ترکش آنها بهترین استفاده را کند.

 

امام جمعه شهرستان نیر: 

 

پیشرفت کشور در گرو شایسته سالاری و ایجاد ثبات در مدیریت اجرایی است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به لزوم ایجاد ثبات در مدیریت های اجرایی پرداخت و گفت: تنها در صورتی شاهد پیشرفت همه جانبه خواهیم بود که صف مدیران سیاسی با مدیران اجرایی جدا شود، چراکه مدیران سیاسی با تغییر دولت ها می روند ولی اگر مدیران اجرایی از ثبات لازم برخوردار باشند کشور از آسیب های تغییر دولت ها در امان مانده  و برنامه ها بدون وقفه و اعمال سلیقه  های حزبی رو به جلو حرکت خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه اهل تقوا، اهل سخاوت و کرامت هستند، گفت: تنگ نظری شایسته انسان مومن نیست چراکه خداوند متعال سراسر کریم است و انسان ها را به سخاوت فراخوانده است.

برخی از مسئولان، عاطفه در جامعه را کم رنگ کرده اند

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به مردم عاطفه داشته باشند گفت: متاسفانه برخی افراد ، جناج و احزاب با برخی اقدامات عاطفه را در جامعه کم رنگ کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید مبعث اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضعیت سخت معیشتی مردم ، گرانی های بی منطق و افسارگسیخته بدلیل عدم تنظیم  بازار کالا و ارز،  از مسئولین شدیداً انتقاد کرده و افزودند: عدم توجه به توان و ظرفیت داخلی، عدم مدیریت بر واردات و صادرات و عدم نظارت بر بازار تولید و توزیع علت اصلی گرانی ها است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری مقتدر ، مستقل و با توان نظامی بالا گفت: امروز ایران اسلامی از توان تولید بالایی برخوردار است.

امام جمعه شهرستان نیر علت توسعه یافتگی در کشورهای غربی را جداسازی مدیران سیاسی از مدیران اجرایی دانست و گفت: در کشورهای غربی مدیران سیاسی با آمدن و رفتن احزاب و گره ها می روند ولی مدیران اجرایی ثبات دارند ولی متاسفانه در کشور ما،  مدیران اجرایی و متخصص ثبات ندارند و با تغییر دولت ها ، آنها نیز تغییر می کنند و این هزینه بسیار سهمیگینی به نظام وارد می کند.

وی از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست تا با کمک گرفتن از قوای سه گانه، ثبات در مدیریت اجرایی را تقویت کنند تا نظم در ادارات حاکم شود.

حجت الاسلام نعمتی گفت: اگر این امر محقق شود و شایسته سالاری در مدیریت اجرایی کشور لحاظ شود، بسیاری از مشکلات کنونی که می بینیم قابل حل است، چراکه رفتارهای سلیقه ای و حزبی دیگر دیده نمی شود.

عقب نشینی اروپا از قطعنامه ضد ایرانی، محصول مقاومت و وحدت است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به عقب نشینی غرب در برابر اقتدار ایران پرداخت و گفت: عقب نشینی اروپای فریبکار از قطعنامه ضد ایرانی، محصول مقاومت و وحدت است.

وی از موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و همراهی دولت، قدردانی کرد و گفت:  در واقع تقویت وحدت داخلی بر اساس مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی  بود که کشور ما در جنگ اراده ها با محوریت گفتمان مقاومت  شاهد این پیروزی بزرگ بود.

حجت الاسلام نعمتی به جبهه مقاومت در یمن نیز اشاره کرد گفت: جبهه مقاومت اسلامی در یمن توسط انصارالله ضربه سنگینی به حیثیت سیاسی و اقتصادی آل سعود  وارد کرده است

وی افزود: امروز حکام آل سعود  و شیوخ امارات به خصوص آمریکا از پیروزی های جبهه مقاومت مستاصل شده اند و جبهه مقاومت با ایثارگری های شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید همدانی، شهید مغنیه به قله های اوج رسیده است

پاسداران، بازوان انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولادت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) که روز پاسدار و جانباز نامگذاری شده اند اشاره کرد و گفت:  امروز جبهه مقاومت ، از حریم اسلام پاسداری می کند چراکه پاسداری فراتر از یک فرهنگ، یک مکتب است و عزت می افریند.

وی با بیان اینکه پاسدار تنها جنبه نظامی ندارد، گفت: جنبه های عقیدتی، سیاسی و فداکاری و مجاهدت پاسدار کمتر از عرصه های نظامی نیست.

حجت الاسلام نعمتی به سخنان بزرگان دین اشاره کرد و گفت: امروز پاسداری از حریم انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های دشمنان مسلح واجب است.

وی با بیان اینکه پاسداران، امروز بازوان انقلاب اسلامی هستند، گفت: در طرح شهید سلیمانی در محرومیت زدایی و توزیع بسته های معیشتی بین مردم اسیب دیده از کرونا این بسیج بود که وارد میدان شد و مشگل گشایی کرد.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سفر پاپ به عراق نیز اشاره کرد و گفت: پاپ می گفت؛ برای مردم عراق در مواجهه با داعش دعا می کردیم  ولی بداند که این پاسداران حریم امامت و ولایت بودند که از مسیحیان، ایزدی ها، سنی ها و شیعیان، عرب ها، کردها و همه مردم عراق در برابر داعشی های وحشی دفاع و مراقبت کردند.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم، جان دادند تا انسانیت را معنا بخشند.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به آغاز ثبت نام داوطلبین شوراهای شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت:  با انتخاب و انتصاب هیات های نظارت و اجرایی،  انتظار داریم با نظارت درست، زمینه های انتخاب درست فراهم شود.

وی به فلسفه تشکیل شوراها اشاره کرد و گفت: پیش برد سریع برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی  و امور رفاهی از جمله اهداف تشکیل شوراها است بنابراین انتظار داریم با نظارت دقیق، افرادی با روحیه انقلابی و جهادی به عرصه های  مدیریتی و پارلمان های محلی وارد شوند تا علاوه بر حل مشکلات مردم، زمینه های پیشرفت روزافزون جامعه نیز فراهم شود.

 

 

امام جمعه موقت خلخال

بصیرت نیاز امروز جامعه برای مقابله با استکبار است

حجت الاسلام احمد شاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان خلخال با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب با مردم در خصوص بصیرت و صبر در جامعه اسلامی اظهار کرد: بصیرت نیاز امروز جامعه ما برای مقابله با  استکبار بوده و رهبر معظم انقلاب راه استقامت را برای همگان مشخص کرده‌اند.

وی ولایتمداری و استواری در راه دین را از ویژگی‌های ملت ایران اسلامی عنوان و بر لزوم دشمن شناسی و مقابله با هجمه‌های دشمنان تاکید کرد.

امام جمعه موقت خلخال با اشاره به 22 اسفند ، روز گرامیداشت شهدا، بیان کرد: آرامش و آسایش امروز را مدیون رشادت و ایثار شهدا و خانواده آن بزرگواران هستیم.

وی با اشاره به تورم و گرانی در جامعه خواستار جدیت بیش از پیش مسؤولان برای مدیریت این امر شد و تصریح کرد: اگر مردم و افراد جامعه خداوند را ناظر بر امورات و کسب و کار خود ببینند هیچگاه وضعیت امروز در جامعه پیش نمی‌آید.

امام جمعه موقت شهرستان خلخال با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین (ع) گفت: مردم توجه داشته باشند که به جای پرداختن و ساختن این دنیای دارالفناء به فکر آباد کردن آخرت و دارالبقاء باشند.

 

 

امام جمعه شهرستان بیله سوار: 

مسئولان باید برای تامین نیازهای شب عید مردم تلاش کنند

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: صبر و استقامت مردم بزرگ‌ترین ثروت و سرمایه امروز کشور است.

وی افزود: مسئولان باید در فراهم کردن تقاضاهای شب عید مردم تلاش نمایند و نظارت و کنترل سخت‌گیرانه‌تری در مقابله با دلالان و سودجویان به‌عمل آورند.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: از مردم و تمامی نهادها خواهش می‌کنیم تا در این شرایط به‌وجود آمده، بیشتر به فکر مستضعفان و نیازمندان جامعه باشند تا شب عید امسال هیچ خانواده‌ای شرمنده اهل و عیال خود نباشند.

وی در ادامه به سفر اخیر وزیر صمت به منطقه اشاره کرد و از مسئولین ذی‌ربط خواست تا نسبت به جذب سرمایه گذار و ایجاد کارخانه‌های صنعتی در این شهرستان اهتمام لازم داشته باشند.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر که به مناسبت عید مبعث از شبکه‌های سراسری پخش شده بود پرداخت و گفت: "تواصی و صبر" کلیدواژه حکیمانه‌ای است که راهنمای عملی این روزهای ما است و وظیفه تک تک آحاد جامعه و بخصوص مسئولین است تا  بصورت عملی به این مهم، جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: حضور حداکثری در انتخابات تاکید جدی همه مسئولان نظام و در راس آن مقام معظم رهبری است و مردم باید با حضور حماسی خود و نیز انتخاب فرد اصلح در پای صندوق‌های رای، آینده انقلاب را بیمه نمایند.

 

 

امام جمعه لاهرود:

جوانان از فضای مجازی در راستای امیدآفرینی استفاده کنند

حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لاهرود با اشاره به فعالیت در فضای مجازی و آسیب‌های حضور ناآگاهانه جوانان در این فضا اظهار کرد: حضور فعال جوانان به عنوان افسران جنگ نرم در فضای مجازی باعث می‌شود دشمنان نتوانند حقایق را وارونه تحریف نکنند.

وی آموزش سواد رسانه‌ای در بین مردم مخصوصاً جوانان و نوجوانان ضروری دانست و افزود: اگر حضور در فضای مجازی توأم با سواد رسانه‌ای باشد می‌تواند نوعی جهاد محسوب شود و موجب امید آفرینی، توصیه به ایستادگی در راه حق و بصیرت آفرینی شود.

امام جمعه لاهرود، حضور پرشور در انتخابات پیش رو رامهم‌تر از انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی به عنوان حمایت تمام عیار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این حضور دشمن شکن بوده و نظام، انقلاب اسلامی و امنیت ملت بزرگ ایران را ضمانت می‌کند.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه افرادی با مشخصات صالح، کارآمد، دغدغه مند و پر انرژی در انتخابات شوراهای شهر روستا کاندیدا شوند، افزود: حضور به عنوان کاندیدا همچون حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح تکلیف و وظیفه دینی و سیاسی است و نباید افراد توانمند از حضور در انتخابات برای ساختن شهر و روستای آباد غفلت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برنامه‌های دشمنان از جمله آمریکا و هم پیمانانش را ایجاد اختلاف، تفرقه، نزاع و درگیری در میان آحاد، احزاب، اقوام و مذاهب مختلف ملت ایران عنوان کردو گفت: مردم ایران طبق فرمایش امام خمینی (ره) باید امت واحده باشند و دشمنان را ناکام بگذارند چرا که رمز پیروزی، پیشرفت و شکست دشمنان صبر، بصیرت و ایستادگی در راه حق است و باید همدیگر را به این امر مهم توصیه کنیم.

امام جمعه لاهرود با اشاره به اینکه تعجب همه انسان‌های آزاده جهان از ادعای دفاع آمریکا از حقوق بشر است افزود: آمریکا که خود همه نوع ظلم و جنایت و قتل عام مظلومین را در جهان انجام می‌دهد و خود را طرفدار حقوق بشر و ضد توسعه سلاح‌های اتمی می نامد ولی با بمب اتمی در یک ساعت ۲۲۰ هزار نفر نه، بلکه نسل آنها را از بین می‌برد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد