سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89900
|
15:30 - 1400/01/07
نسخه چاپی

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل:

نیمه شعبان عید بشریت است/ اجرای 20عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان در اردبیل

نیمه شعبان عید بشریت است/ اجرای 20عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان در اردبیل
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل از اجرای 20عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان خبرداد و گفت: جشن بزرگ خودرویی همزمان با نیمه شعبان در اردبیل برگزار می شود.

حجت الاسلام طاها نجفی نژاد مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به تشریح برنامه های نیمه شعبان در اردبیل پرداخت و گفت: ظهور منجی  عالم مسئله‌ ای جهانی است و همه ادیان و مذاهب به نوعی منتظر ظهور منجی موعودشان هستند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان عید بشریت است، گفت: جهان اسلام وظیفه سنگینی در معرفی چهره رحمانی حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) به جهانیان دارد. 

حجت الاسلام نجفی نژاد در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های بنیاد مهدویت اردبیل به مناسبت نیمه شعبان پرداخت و گفت: به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور به ويژه استان اردبیل ، اغلب برنامه های بنیاد همچون سایر مناسبت ها در این برهه در بستر فضای مجازی برگزار می شود  با اینجال بعضی از برنامه ها از جمله جشن های خیابانی، اجرای سرود مهدی یاوران و نورافشانی که بدور از تجمع خواهد بود بصورت فیزیکی و میدانی در شب و روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد. 

وی از  پویش دعای سلامتی امام زمان (عج)، پویش دعای فرج در شب نیمه شعبان، پویش ندای یا مهدی(عج) در شب نیمه شعبان، مسابقات کتابخوانی و نقاشی ، دعا و شعر خوانی ویژه کودکان در فضای مجازی، برگزاری مسابقه پیامکی در سیمای شبکه سبلان  بعنوان بخشی از برنامه های بنیاد  فرهنگی مهدی موعود به مناسبت نیمه شعبان در اردبیل ام برد و گفت: جشن میدانی شب نیمه شعبان از ساعت 15 الی 21  با همکاری حوزه 4 مقاومت بسیج و شهرداری منطقه در محله سلمان آباد برگزار خواهد شد.

وی گفت: نورافشانی، اجرای سرود مهدی یاوران در کنار سخنرانی و  اجرای برنامه های محتوایی با موضوع فرهنگ مهدویت و انتظار از جمله برنامه های پیش بینی شده در شب نیمه شعبان بصورت میدانی است.

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل  به برنامه های روز نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: جشن خیابانی خودرویی نیز به همراه اجرای سرود در روز نیمه شعبان از ساعت ۱۵ الی ۲۰ حرکت از مقابل مهدیه در خیابانهای شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اهدای گل و پخش شیرینی به همسایه‌ها، طرح  تاکسی رایگان در روز ولادت امام زمان(عج) و ارائه معرفی نامه حضرت به مسافران، رسیدگی به خانواده های کم برخوردار ، احیا و انجام اعمال توصیه شده در شب ولادت حضرت در منازل، پرداخت هزینه پخت نان به نانوایی محله در حد توان مالی برای مستمندان، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها با رعایت شرایط بهداشتی، پخش بسته های فرهنگی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مقابل پایگاهای مقاومت بسیج و مساجد از جمله برنامه های پیش بینی شده در نیمه شعبان است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد