سرویس: سیاسی
کد خبر: 90184
|
13:29 - 1400/01/30
نسخه چاپی

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل:

نشاط سیاسی، امیدآفرین است / انتخابات، در واقع سرمایه گذاری اجتماعی است

نشاط سیاسی، امیدآفرین است / انتخابات، در واقع سرمایه گذاری اجتماعی است
رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خواستار برقراری نشاط سیاسی در کشور شد وگفت: نشاط سیاسی در جامعه علاوه بر اینکه منجر به شور انتخاباتی می شود خود به خود امید آفرین نیز است چراکه در سایه انقلاب اسلامی مردم با حضور آزادانه در پای صندوق های رأی سرنوشت خود را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به ضرورت ایجاد نشاط سیاسی در جامعه پرداخت و گفت: انتخابات در واقع سرمایه گذاری انسانی است از این رو دارای اهمیت بالایی است.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: به برکت خون شهدا امروز مردم سالاری دینی در کشور حاکم است و مردم خود با انتخابشان سرنوشت خود را رقم زده و برای آینده سرمایه گذاری می کنند.

حجت الاسلام حسنی به رسالت نخبگان جامعه در برهه های حساس جامعه از جمله انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم وظیفه دارند فردی انتخاب کنند که بهترین، اصلح ترین و شایسته ترین فرد ممکن در بین داوطلبین باشد و این یکی از وظایف و رسالت های نخبگان جامعه است.

وی با بیان اینکه انتخاب ناصالح نزد خداوند مقبول نیست، گفت: همه باید شخصی را انتخاب کنند که فردی صالح باشد.

ایجاد نشاط سیاسی در جامعه، بر عهده نخبگان و فرهیختگان جامعه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود به لزوم ایجاد نشاط سیاسی در جامعه پرداخت و گفت: نشاط سیاسی در جامعه بویژه در آستانه انتخابات علاوه بر اینکه منجر به ایجاد شور انتخاباتی می شود خود به خود امید آفرین نیز است چراکه در سایه انقلاب اسلامی مردم با حضور آزادانه در پای صندوق های رأی و با انتخاب خود که برگرفته از امید به آینده است سرنوشت خود را انتخاب می کنند و این خود مردم سالاری واقعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه نخبگان، فرهیختگان و عقلای جامعه وظیفه ایجاد نشاط سیاسی در جامعه را برعهده دارند، گفت: هرچه نشاط سیاسی در جامعه بیشتر باشد به همان اندازه نیز مردم احساس مسئولیت بیشتری کرده در تعیین سرنوشت خود مشارکت بیشتری خواهند داشت.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه ترغیب عوام به حضور در مشارکت های اجتماعی بر عهده فرهیختگان و تحصیل کردگان جامعه است به تبیین جایگاه تبلیغ در نشاط سیاسی پرداخت و گفت: نخبگان وظیفه سنگینی در برابر ترغیب و تشویق عوام در مشارکت های سیاسی و اجتماعی  برعهده دارند تا ضمن بصیرت افزایی در جامعه به مقابله با افکار شیطانی غرب و تبلیغات منفی دشمنان که ذهن ها را آشفته می کند بپردازند.

وی به توطئه های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت نیز اشاره کرد و گفت: از این رو اساتید وظیفه روشنگری دارند تا ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

زمینه مشارکت های مردمی، در جامعه تقویت شود

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خواستار تقویت زمینه های مشارکت های مردمی در همه عرصه ها به ویژه  عرصه های سیاسی و اجتماعی شد و گفت: برای رسیدن به این مطلوب باید تلاش کنیم تا گره های موجود در زندگی مردم را باز کنیم و این یک وظیفه همگانی است  وی با بیان اینکه دولتمردان باید سعی کنند رفاه را به زندگی مردم باز گردانند، گفت: تامین امنیت و رفاه حداقل ترین کاری است که دولت می تواند در برابر ملت مقاوم  و ایثارگر ایران اسلامی انجام دهد.

حجت الاسلام حسنی از مردم ایران به عنوان پرامیدترین مردم جهان نام برد و گفت: این امید در سایه انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده و مردم نیز به این باور رسیده اند.

وی با بیان اینکه آینده نظام و اسلام مال مردم است، گفت: آینده دنیا نیز  به اسلام بر می گردد و این وعده الهی است که در حال تحقق است.

امید آفرینی و امید افزایی در جامعه از تکالیف منتظران واقعی است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل امید افرینی و امید افزایی در مردم را از تکالیف منتظران واقعی حضرت بقیه الله نام برد و گفت: برای خدمت به امام عصر(عج) همه وظیفه دارند تا با امید افرینی در جامعه به تحقق جامعه اسلامی و حکومت اسلامی در کشور کمک کنند.

وی در پایان سخنان خود خواستار شناسایی موانع حضور مردم در انتخابات شد و گفت: بزرگترین مشکل امروز جامعه، مشکل اقتصادی است بنابراین ابتدا باید عوامل ایجاد این مشکل در جامعه بررسی شود تا با آسیب شناسی موانع، راه کارهای برون رفت از آن شناسایی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

حجت الاسلام حسنی  تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی علاوه بر ایجاد نشاط سیاسی و قدرت عمل، موجب نا امیدی دشمنان می شود

وی کاهش قدرت نفوذ دشمن و اختلاف افکنی ها و تفرقه اندوزی ها را از دیگر نتایج حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی عنوان کرد و گفت: مردم ما بارها ثابت کرده اند که پای نظام، انقلاب و ارزش های الهی و اسلامی ایستاده اند و این بار نیز با حضور پرشور خود در انتخابات ضمن عبور از این پیچ تاریخی و سرنوشت ساز با تشکیل دولت جوان و انقلابی گام های محکم و اساسی در راستای تشکیل حکومت اسلامی و به دنبال آن تحقق تمدن نوین اسلامی برخواهند داشت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد