سرویس: سیاسی
کد خبر: 90193
|
15:13 - 1400/01/31
نسخه چاپی

دبیرکل مجمع ملی جوانان کشور:

پیشرفت های علمی در اوج تحریم ها، امیدآفرین است/ ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه رویکرد مجمع ملی جوانان در آستانه انتخابات

پیشرفت های علمی در اوج تحریم ها، امیدآفرین است/ ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه رویکرد  مجمع ملی جوانان در آستانه انتخابات
دبیرکل مجمع ملی جوانان از امید آفرینی و مشارکت مردمی به عنوان کلیدواژه های تشکلهای جوانان نام برد و گفت: مجمع ملی جوانان با رصد شعارهای انتخاباتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور، بسته انتخاباتی پیش روی داوطلبین قرارخواهد داد تا با به چالش کشاندن آنها مردم بتوانند به انتخاب اصلح دست بزنند.

راشد پرستار دبیرکل مجمع ملی جوانان کشور در گفتگو باسبلان مااز امید آفرینی و مشارکت مردمی به عنوان کلیدواژه های مجمع ملی جوانان نام برد و گفت: جوانان کشور با حضور مؤثر در همه عرصه های انقلاب بارها ثابت کردند برای اعتلا، عمران و آبادانی کشور از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان کشور بیش از هر زمان دیگری تاثیرگذارتر هستند، گفت: اگه به تاریخ پیش از انقلاب برگردید به راحتی خواهید دید که در سایه انقلاب اسلامی امروز اغلب جوانان کشور نخبه و فرهیخته هستند و از توان و ظرفیت های بالقوه فراوانی برای فعالیت های مختلف در رده های مختلف برخوردارند.

پیشرفت های علمی در اوج تحریم ها، امیدآفرین است

پرستار به مولفه های امیدبخشی و امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: پیشرفت های چشمگیر علمی و فناوری، عدالت و معنویت، حضور حداکثری در انتخابات، فراهم کردن زیرساخت های کشور، استقامت در تحریم های طاقت فرسا در کنار محورهایی چون امید بخش بودن قیام ملت ایران، امید آفرینی انقلاب ایران برای دنیا از جمله موارد امیدبخشی در جامعه در طول 4 دهه گذشته است.

تبیین نقاط قوت نظام، رسالت پیش روی مجمع ملی جوانان

دبیرکل مجمع ملی جوانان به تبیین نقاط قوت نظام در 4 دهه از عمر خود پرداخت و گفت: متاسفانه همه عادت کرده اند که ضعف ها را برجسته کنند در حالیکه نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی در این 4 دهه بسیار بیشتر از ضعف هایی است که خودنمایی می شود.

وی با بیان اینکه امروز باید نقاط قوت نظام در جامعه تبیین و بازخوانی شود، گفت: امروز همه اندیشمندان و فرهیختگان وظیفه دارند تا به تبیین دستاوردهای  انقلاب اسلامی و نقاط قوت نظام هم در داخل کشور و هم در عرصه های بین المللی بپردازند چراکه این کار باعث رفع مظلومیت ها از اقتدار انقلاب اسلامی در کشور و عامه مردم خواهد شد.

انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام امید آفرین است

پرستار با بیان اینکه نقاط قوت نظام، برای مردم امیدآفرین و امید بخش است، گفت: یکسری اقدامات اساسی در سطح ملی رخ داده که در بین مردم منعکس نشده است و اگر این اقدامات و فعالیت ها به خوبی به مردم گفته شوند علاوه بر امیدافرینی، نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی به توطئه ها و شیطنت های دشمنان در این خصوص اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با القای نا امیدی بین مردم،  اقشار مختلف را نسبت به هم و حاکمیت بدبین کنند تا به این وسیله به اهداف شوم خود که 40 سال است در تلاش هستند برسند.

پرستار به رسالت مجمع ملی جوانان در این خصوص اشاره کرد و گفت: تشکلهای مردم نهاد در آستانه رویدادهای کشوری بویژه انتخابات بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند تا با ایجاد نشاط سیاسی زمینه های مشارکت حداکثری را فراهم کنند چراکه سرنوشت انتخابات سرنوشت جامعه و حاکمیت است.

طرح های عملیاتی امیدبخش تر هستند

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود از داوطلبین انتخابات نیز خواست تا از دادن وعده های بی پایه و اساس خودداری کنند و طرح های عملیاتی که امیدبخش تر هستند به مردم ارائه کنند و برای گفته های خود نیز ضمانت اجرایی بیاورند چراکه مردم امروز با بصیرت تر از از زمان دیگری هستند  و به وعده و وعیدها راضی نمی شوند.

پرستار به برنامه های انتخاباتی مجمع ملی جوانان نیز اشاره کرد و گفت: ما در حوزه جوانان در سطوح مختلف  نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده ایم و امروز آماده ارائه یک بسته آماده به داوطلبین انتخابات هستیم تا با به چالش کشاندن آنها ، مطالبات به حقه مردم را پیگیری خواهیم کرد تا مردم با داشتن اطلاعات کامل دست به انتخاب اصح بزنند و این خود در کنار شور و نشاط انتخاباتی، آرامش خاصی در فضای پرالتهاب سیاسی کشور ایجاد خواهد کرد.

 بانوان، نقش مهمی در مشارکت های اجتماعی دارند

وی به میانگین سنی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از 32 میلیون جوانان فرهیخته مومن انقلابی آماده خدمت به کشور هستند از کابینه دولت انتقاد کرد و گفت: پس از 4 دهه تجربه دولت داری ، شایسته است فرد منتخب به عنوان رئیس جمهور آینده، در بدنه دولت به ويژه سطوح مختلف مدیریتی از جوانان نخبه، مومن و انقلابی استفاده کند تا در کنار شور و نشاط اجتماعی، کارها سریع تر و با شتاب بیشتری جلو برود.

دبیرکل مجمع ملی جوانان به نقش بانوان در عرصه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: دولت آینده باید از ظرفیت بانوان مومن انقلابی و جهادی نیز استفاده کند تا ظرفیت این قشر فرهیخته و تلاش گر نیز در پیشرفت کشور بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جوانان در طول 40 سال گذشته در همه عرصه های انقلاب بویژه وقایع غیر مترقبه ، حماسه ساز شدند گفت: همانگونه که دوران انقلاب اسلامی را جوانان پیش بردند و در 8 سال دفاع مقدس جنگ را در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان مدیریت کردند، همین جوانان با الگوبرداری از نسل های انقلابی خود در عرصه های علمی نیز اقتدار آفرینی کردند و کشورمان را در اوج تحریم ها در قله های علم و فناوری جهان قرار دادند بطوریکه دشمنان در ابعاد مختلف هسته ای و موشکی درمانده شده و تن به مذاکره دادند که این خود گویای توان بالای دانشمندان جوان کشور است.

امیدآفرینی در عرصه اقتصاد، مطالبه امروز جوانان

پرستار از مشارکت های اجتماعی در برابر بلایای طبیعی و وقایعی همچون کرونا به عنوان نقطه آمیدبخش برای کشور نام برد و گفت: جوانان با حضور پرنشاط و پرصلابت خود در بالایای طبیعی همچونسیل و زلزله های سهمگین در اقصی نقاط کشور از جان گذشتند تا همپای جهادگران بی ادعا حماسه ای از جنس همدلی در کشور برپاکنند تا همچنان در دل مستضعفین و محرومین جامعه بذر امید و آینده ای درخشان کاشته شود.

وی به امیدآفرینی اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: امروز تشکل های مردم نهاد جوانان کشور با عزم راسخ، شعارهای انتخاباتی را رصد کرده  و با به چالش کشاندن آنها بسته های عملیاتی و مدیریتی را به داوطلبین ارائه خواهند کرد تا با فراهم کردن زمینه های حضور اگاهانه مشارکت حداکثری را در کشور رقم بزنند.

ولایتمداری و مرد میدان بودن مهمترین معیار برای انتخاب اصلح

دبیرکل مجمع ملی جوانان به معیارهای انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن، ولایتمداری، بابرنامه بودن، تقوا و عمل گرایی از جمله مهمترین  شاخص ها و معیارهای کاندیدای اصلح از دید مجمع ملی جوانان برای انتخابات ریاست جمهوری است تا با تشکیت دولت جوان مومن و انقلابی شاهد برطرف شدن موانع تولید، رشد و تعالی و پیشرفت روز افزون کشور باشیم.

وی به امیدافرینی سیاسی در جامعه نیز اشاره کرد وگفت: اولین دوره ریاست جمهوری در قرن جدید که اولین دوره ریاست جمهوری در دومین گام انقلاب اسلامی نیز محسوب می شود قطعا دولت جوان مومن انقلابی تاثیر گذار خواهد بود و این امیدواری وجود دارد که جوانان با حضور در بدنه دولت و چابک سازی دولت، گام های بزرگتر و با سرعت تری در توسعه و پیشرفت کشور برداشته شود.

پرستار با بیان اینکه امید آفرینی در زندگی فردی و اجتماعی در پیشرفت کشور مهم است، گفت: امید آفرینی در سبک زندگی مردم نیز تاثیرگذار است چراکه همواره امید به انسان عمق نگاه داده و از سردرگمی  و بی تفاوتی نجات می دهد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد