سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 90295
|
19:44 - 1400/02/07
نسخه چاپی

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

ساختار بودجه ریزی فرهنگی کشور، نیازمند جراحی اساسی است

ساختار بودجه ریزی فرهنگی کشور، نیازمند جراحی اساسی است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه در ساختار بودجه ریزی فرهنگی کشور دچار مشکل هستیم، گفت: این ساختار به جراحی اساسی نیازمند است.

به گزارش سبلان ما ،صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با حضور در محل موسسه "دارالقرآن نور مبین اردبیل" ضمن شرکت در همایش فعالان قرآنی و هم‌صحبتی با مدیر و مربیان موسسه، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها، مشکلات و موانع پیش روی فعالیت های این مجموعه فرهنگی قرار گرفت.

وی به امر برنامه‌ریزی در عرصه آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این عرصه به‌خصوص در بخش دینی متاسفانه در چند دهه اخیر با خلأ آموزش و  وجدان کاری مواجه بودیم که عمده مشکلات امروز ما ناشی از این خلأ آموزشی است.

بدری سرمایه‌گذاری روی مسائل فرهنگی و آموزشی به‌ویژه در امر نخبه پروری را از جمله برنامه های بلند مدت عنوان کرد و گفت: در ساختار بودجه ریزی فرهنگی کشور دچار مشکل هستیم و این ساختار به جراحی اساسی نیازمند است.

وی گفت: در شرایط کنونی طبیعی است که عمده دغدغه و مطالبات مردم با بخش عمران و اقتصاد مرتبط باشد، اما غفلت از مقوله فرهنگ و آموزه‌های دینی به بهانه‌ی مشکلات اقتصادی، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به برنامه  هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور بایستی نگاه از روی الزام و ضرورت به مقوله فرهنگ داشته باشیم و موسسات فرهنگی به‌خصوص دارالقرآن ها می توانند پیشنهادات و راهکارهای مناسبی ارائه کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد