سرویس: سیاسی
کد خبر: 90333
|
16:22 - 1400/02/10
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

مسئولان در رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند/گروه های سیاسی به تبیین معیارهای کاندیدای اصلح اقدام کنند

مسئولان در رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند/گروه های سیاسی به تبیین معیارهای کاندیدای اصلح اقدام کنند
امام جمعه شهرستان نیر به تبیین برکات ماه مبارک رمضان در زندگی انسان ها پرداخت و از مسئولان سیاست خارجه خواست در فرایند مذاکرات و رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند.

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته از مسئولان سیاست خارجه خواست در فرایند مذاکرات از عجله خودداری کرده و در فرایند رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند.

اعمال زیاد، بدون تقوا فایده ندارد

امام جمعه شهرستان نیر  در خطبه اول به تبیین ویژگی های اهل تقوا پرداخت و گفت:تقوا یعنی اینکه خلاف نکنیم.

وی به کثرت اعمال انسان اشاره کرد و گفت: اعمال زیاد، بدون تقوا فایده ندارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه متقین چشم های خود را بر آنچه که حرام است بسته اند، گفت: اهل تقوا تنها چشم و گوش خود را برآن دسته از علم هایی که مفید است باز کرده اند.

وی به آیه قرآن کریم در این خصوص اشاره کرد و گفت: اهل تقوا با خواندن آیه «یا ایها الکافرون» در واقع به تمام مکاتب بشری می‌گویند به دنبال کار خودتان بروید.

این مبلغ اسلام تصریح کرد: مکتب حق، مکتب اسلام است و هر خیری هم است در اسلام است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه خیر و برکت، ماه استغفار، ماه بندگی است بنابراین برای برخورداری از سرنوشتی خوب و متعالی باید خودمان را در این ماه برای لیالی قدر آماده کنیم.

وی با بیان اینکه در شب های قدر باید بر کیفیت اعمال خودمان توجه کنیم، گفت: شب قدر، ظرف نزول ثقلین یعنی قرآن و عترت اهل بیت علیه السلام است پس هر کس می‌خواهد به قرآن و ولایت راه پیدا کند، باید شبهای قدر را درک کند و سهم خود را از توحید و ولایت اهل بیت علیه السلام کسب کند  و هرکس سهم بیشتری می خواهد باید خود را به معصومین علیه السلام نزدیک تر کند.

درک معرفت به قرآن کریم و ولایت، مسیر ورود به حیات طیبه 

 معرفت به قرآن کریم و ولایت است حجت الاسلام نعمتی به راه های آمادگی برای لیالی قدر اشاره کرد و گفت: برای برخورداری از برکات شب های قدر باید خودمان را آماده کنیم و مراحل سلوک به معرفت الله را طی کنیم، باید خود را تخلیه کنیم تا با کنار گذاشتن اخلاق بد به مقام تخلیه برسیم.

این مبلغ اسلامی به جلا دادن نفس طبق مفاهیم آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: مومنین با جلادادن نفس خود می توانند به مقام تجلیه دست پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان نیر به اهمیت کسب صفات اولیای الهی اشاره کرد و گفت: مومنین با کسب این صفات پسندیده در واقع به مقام تحلیه دست پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: هرکس بتواند به مقام های تخلیه، تجلیه و تحلیه در شب های قدر برسد، خدا پسند خواهد شد.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به رزق و روزی مومنین در شب های قدر اشاره کرد و گفت: رزق و روزی که در شب قدر به انسان داده می‌شود که رزق قرآنی و ولایت است  بنابراین باید به قرآن کریم و ولایت معرفت پیدا کنیم 

وی با بیان اینکه مسیر ورود به حیات طیبه، درک معرفت به قرآن کریم و ولایت است، گفت: این مسیر امنی است که شیاطین اذن دخول به آن ندارند.

مسئولان از کارگران حمایت کنند

امام جمعه  شهرستان نیر از مسئولان خواست تا با بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان در خدمتگزاری به مردم، سیره عملی حضرت علی علیه السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کارگر  اشاره کرد و گفت: این دستان توانمند کارگزان زحمتکش است که در تولید، مسیر تعالی ایران اسلامی هموارتر می‌کند.

حجت الاسلام نعمتی از قوای مجریه، مقننه و قضائیه خواست تا با ورود میدانی به عرصه ها برای رفع موانع تولید تلاش کرده و از کار و کارگران حمایت کنند.

سرنوشت جامعه، به وجود معلمان گره خورده است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به هفته گرامیداشت معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلمی شغل انبیا است.

وی با بیان اینکه شغل معلمی عشق است، گفت: شغل معلمی شغل انسان سازی است که برگرفته از تعالیم نبی مکرم اسلام و امام علی علیه السلام در هدایت بشریت است.

حجت الاسلام نعمتی از آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مولد کشور در این زمینه نام برد و گفت: اگر بخواهیم خدمتگزار اسلام و ملت اسلامی باشیم و اسیر دست ابرقدرت ها قرار نگیریم باید دانشگاه های ما دارای برنامه های تحصیلی ، اخلاقی و تهذیبی باشند تا محصولی همچون شهید مطهری به جامعه تقدیم شود.

وی تصریح کرد: سرنوشت یک مجموعه مردمی به جامعه معلمان وابسته است.

لزوم توجه به شان و جایگاه معلم در جامعه

امام جمعه شهرستان نیر به لزوم توجه به شان و جایگاه معلم در جامعه پرداخت و گفت: مردم و مسئولین باید جامعه معلمان را در کشور عزیز و گرامی بدارند، این عزیز داشتن یک عده از مردم همانند حکم عزیز داشتن علم و تعالی و پیشرفت است.

راستی آزمایی و لغو تمام تحریم ها، مطالبه دولت از آمریکا قرار گیرد

 حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به نشست وین اشاره کرد و گفت: نشست وین برای احیای برجام شکل گرفته است اما با توجه به نقض برجام توسط شیطان بزرگ و اقدامات خرابکارانه در کشور بعد از مذاکرات طولانی و سیاست مکر و حیله اروپا و آمریکا و تشکیل کمپین فشار حداکثری بر ملت ایران به خصوص با وضع تحریم های سخت اقتصادی و گستاخی های اروپا در نقش پلیس، دولت باید راستی آزمایی و لغو تمام تحریم ها را از دولت آمریکا مطالبه کند.

مسئولان در رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند

امام جمعه شهرستان نیر به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به حرف قطعی و مورد مطالبه رهبر انقلاب، منطق عدم عجله در سراسر مذاکرات و مواجهات، مسئولان خصوصا مسئولان سیاست خارجه ایران باید حکمفرما باشد و یکصدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود.

وی تصریح کرد: مسئولان در طول مذاکرات خود جهت رفع تحریم ها از تحریف وقایع مراقبت کنند.

انتخابات، سرنوشت ساز ترین رویداد سیاسی کشور است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم سالاری دینی به عنوان ارمغان انقلاب اسلامی نام برد و گفت: انقلاب اسلامی مدیریت کشور را از یک حکومت فردی و استبدادی به سمت حکومت مردمی و مردم سالاری دینی تعدیل کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران حاکم بر سرنوشت خود هستند خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از سرنوشت ساز ترین رویدادهای سیاسی کشور است که نشانه مردم‌سالاری دینی نیز محسوب می شود چراکه آینده کشور و آینده نسل ما در انتخابات رقم می خورد.

گروه های سیاسی به تبیین معیارهای کاندیداهای اصلح اقدام کنند

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود از گروه ها و احزاب خواست جهت برگزاری انتخابات سالم به تبیین معیارهای کاندیداهای اصلح اقدام کنند تا با دعوت مردم به انتخابات پرشور و گسترده، نقش مهمی در تعالی جامعه ایفا کنند.

وی از شورای نظارت شهرستان و مراجع استعلامی انتخابات شورای شهر و روستا به خاطر حفظ آبروی داوطلبین انتخابات قدردانی کرد و از داوطلبین تایید شده نیز خواست در تبلیغات خود از هرگونه فرافکنی و توهین پرهیز کرده و از تخریب رقبا و برنامه‌های آنها خودداری کنند تا با انسجام هرچه بیشتر زمینه های انتخابات پرشور در کشور را رقم بزنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد