سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 90396
|
23:25 - 1400/02/15
نسخه چاپی

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

معلم در مجلس نیز مظلوم است/ برنامه محوری و کارآمدی مطالبه مردم در انتخابات شود

معلم در مجلس نیز مظلوم است/ برنامه محوری و کارآمدی مطالبه مردم در انتخابات شود
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم مهارت در تصدی مسئولیت به عنوان اصلی ترین مشکل حال حاضر کشور نام برد و گفت: عدم مهارت افراد در تصدی مسئولیت ها منجر به ناکارآمدی می شود.

به گزارش سبلان ما ، ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم که بصورت نیمه حضوری و  وبینار در محل پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شدبه تبیین اهمیت آموزش و پرورش و لزوم تکریم و توجه به معلمان پرداخت و گفت: راز موفقیت کشورهای پیشرفته در توجه کردن به معلم و اهمیت دادن به آموزش و پرورش است.

اسماعیلی اهمیت و ضرورت دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلمان و مهارت آموزی در این قشر را یادآور شد و گفت: با گذراندن دوره 6 ماهه نمی توان از فرد، انتظار معلمی داشت.

فقدان مهارت، اصلی ترین مشکل حال حاضر مسئولین کشور 

وی با بیان اینکه انسان سازی، مد نظر برای معلم است، گفت: مهارت معلمی  4 الی  5 سال زمان می برد و این تنها در دانشگاه فرهنگیان که متولی تعلم و پرورش معلم است امکان پذیر است.

نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از مهارت به عنوان اصلی ترین مشکل حال حاضر کشور نام برد و گفت: عدم مهارت افراد در تصدی مسئولیت ها منجر به ناکارآمدی می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه ها و ساختارهای ما از بیماری به نام عدم مهارت رنج می برند، گفت: ساختارهای ما از جمله مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش بیمار هستند و باید با بازنگری در سیستم  و ساختار انها ، بتوان بیماری را درمان کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ساختار سیاسی موجود در مجلس، گرفتار بیماری هایی است، گفت: اگر چنبن نبود الان شاهد این وضعیت در کشور نبودیم.

وی با بیان اینکه الان وقت آن است تا دیدگاه های موجود را تغییر دهیم گفت: برای رسیدن به جایگاه جهانی و هم قدم شدن با کشورهای پیشرفته باید ضمن تغییر نگاه ها، به جایگاه معلم نیز توجه کرده  و توانمندسازی و مهارت پروری را در معلمان و سایر مدیران جامعه نهادینه کنیم.

اسماعیلی با انتقاد از وضعیت فعلی جامعه گفت: مدیران کشور هنوز در فضای 40 سال گذشته به سر می برند به همین خاطر است که جایگاه کشور ما در این مدت تغییری نکرده است.

وی به تشریح وضعیت نظامی کشور پرداخت و گفت: هر چقدر در بحث مقاومت و میدان، موفق عمل کردیم و دروازه های جهانی را فتح کرده و قلوب مستضعفین را شاد کردیم، در بحث مدیریتی و کشورداری به ویژه امر آموزش و پرورش عقب مانده ایم و حرفی برای گفتن نداریم.

نماینده مردم گرمی در مجلس به عمق استراتژیک مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: امروز در سایه اقتدار و توان نظامی است  که از لحاظ استراتژیک هم مرز با اسرائیل غاصب قرار داریم و آنها را در مرزهای خودشان زمین گیر کرده ایم.

انسان های مومن و متعهد ، عامل موفقیت قدرت نظامی کشور

وی عامل موفقیت قدرت نظامی کشور را پرورش انسان های مومن و متعهد و انقلابی و جهادگر دانست و گفت: اگر معلم بتواند در جامعه انسان سازی کند و مدیران نیز بر اساس فقه علوی مدیریت کنند آن وقت کشور به جایگاه واقعی خود خواهد رسید و مردم سعادتمند خواهند شد.

اسماعیلی به بحث معیشتی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مشکل داریم و هنوز نتوانسته ایم آنگونه که شایسته معلمان است به آنها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش باید ریشه ای  و از درون اصلاح شود به مقایسه ایران و ژاپن در این زمینه پرداخت و گفت: کشور ژاپن وقتی ژاپن شد که مشکلات ساختاری  و سیستم تعلیم و تربیت خود را به صورت ریشه ای  و از درون حل و فصل کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما وقتی موفق خواهیم شد که نگاه دولتمردان نسبت به معلم و جایگاه این قشر فرهیخته عوض شود.

وی با بیان اینکه معلم کارخانه نیست که مواد اولیه تحویل و محصول  نهایی عرضه شود، گفت: سیستم آموزش و پرورش به سرمایه گذاری کلان نیاز دارند و سرمایه گذاری ها نیز تا ابد سرمایه هستند و دارای ارزش افزوده برای کشور خواهند بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به ترفندهای دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان آموزش را اولویت خود قرار داده اند تا به این وسیله با تربیت نیروهای خود بتوانند در جامعه ما اثرگذار شوند.

ضرورت تدوین پیوست های اجتماعی در برنامه ها

وی به مطالعه قوی دشمنان اشاره کرد و گفت: مسئله نفوذ نیز از همین طریق شکل گرفته و دشمنان با آموزش افراد سست عنصر توانسته اند با سلسله مباحثات مطالعاتی بصورت قوی، پروژه نفوذ در کشور را اجرا کنند بنابراین ما نیز امروز باید به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم و با تقویت علم و دانش و مهارت برابر دشمنان مقاومت کنیم چراکه امروز دشمنان برای جنگیدن نیاز به استفاده از سلاح هایی همچون موشک و پهباد ندارند و می توانند از طریق آموزش عوامل خود در داخل کشور به اهداف خود برسند.

اسماعیلی به غفلت مجلس در برابر توسعه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برابر این همه هجمه دشمنان ، ما 10 درصد هم به امر آموزش و پرورش کمک نکردیم بطوریکه مظلومیت معلم در مجلس مشخص است.

وی خواستار  تدبیر در مورد پیوست های اجتماعی برنامه ها شد و گفت: تنها از این طریق است که می توان  از گسست فرهنگی و شکاف اجتماعی که برنامه دشمنان است جلوگیری کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امروز زمان محافظه کاری نیست و باید همه چیز گفته شود، گفت: اگر همه موارد در همه مسائل شفاف بازگو شود می توان بیماری ها و ضعف های موجود را درمان کرد.

وی به توفیقات 40 سال گذشته در خصوص امر تعلیم  و تربیت اشاره کرد و گفت: هر چند کارهای خوب و زیادی در این مدت انجام گرفته است اما همین کارها و اقدامات نیز ناچیز بوده و در شان ملت ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیست و لازم است شبانه روز تلاش کنیم.

اسماعیلی به مهارت معلمی نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی 25 سال است که در مورد لزوم مهارت آموزی و توانمندسازی معلمان مطالبه می کنند ولی هنوز سرمایه گذاری کافی در این خصوص انجام نشده است و کوتاهی های بسیاری در این مورد  مشاهده می شود.

وی به عنوان نمونه برای تبیین ارزش و اهمیت آموزش و توانمندسازی به ساخت دیوار بزرگ چین اشاره کرد و گفت:  با وجود ساخت دیوار عظیم چین تنها بدلیل اینکه نگهبانی برای حراست از دروازه های چین در وجود نداشت دروازه ها با کوچکترین تهدیدی از هم پاشید چراکه آنها در کنار ساخت دیوار از تربیت و پرورش  نگهبانان غیرتمند، غفلت کرده بودند بنابراین فردی دغدغه مند برای نگهبانی از دروازه ها نبود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از تاریخ درس عبرت بگیریم و بیدارتر شویم، گفت: امروز همه وظیفه دارند تا برای حراست از نظام و انقلاب، سربازان و دانشمندان مومن و متعهد و دغدغه مند تربیت کنند تا آنها بتوانند از مرزهای علمی و عقیدتی در کنار مرزهای جغرافیایی حراست کنند.

برنامه محوری و کارآمدی، اصل و اساس مطالبه مردم از داوطلبین انتخابات

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آینده سیاسی و انتخابات پیش روی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در مدت زمان باقی مانده  تا 28 خرداد ماه موعد انتخابات، همه باید تلاش کنیم تا مردم  آگاهانه و با بصیرت کامل حضور حماسی دیگری را پای صندوق های رأی رقم بزنند.

اسماعیلی به تکالیف قشر فرهیخته و عالم جامعه در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: فرهیختگان و نخبگان جامعه امروز وظیفه دارند تا با بصیرت افزایی در جامعه از مردم بخواهند از داوطبین انتخابات، برنامه های کشورداری را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه برنامه محوری باید اصل و اساس نخبگان و فرهیختگان در چالش های انتخاباتی باشد گفت:در مورد دانشگاه فرهنگیان، مطالبه برنامه هایی برای عبور از موانع تعلیم و تربیت درست و اساسی باید مورد مطالبه قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و وضعیت معیشت مردم نیز اشاره کرد و گفت: مطالبه مهم دیگر نخبگان باید حول و محور بورس قرار گیرد چراکه در این مدت کوتاه و هیاهوی دولتمردان برای تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس، مردم را خاکستر نشین کرده است.

وی به اقدامات و ارائه هشدارهای خود به متولیان امر در ابتدای راه اشاره کرد و گفت: در خصوص بازار سرمایه از همان ابتدای امر که مردم بدون کار کارشناسی سرمایه های خود را بی حساب و کتاب وارد بورس کردند هشدار دادم و3 صفحه ای نیز تنظیم و به مراجع ارائه دادم ولی توجهی به هشدارهای داده شد.

اسماعیلی از اثبات توانایی و کارآمدی داوطلبین انتخابات نیز به عنوان دومین مطالبه فرهیختگان و نخبگان عنوان کرد و گفت: توانایی و کارآمدی فرد را گذشته وی اثبات می کند.

وی از ولایتمداری و تقوای سیاسی به عنوان اصل اول  برای کاندیدای اصلح نام برد و گفت: مردم امروز باید در کنار ولایتمداری فرد به برنامه محوری، توانایی و کارآمدی فرد مورد نظر نیز توجه و دقت کنند تا اصلح ترین و شایسته ترین فرد را برای اداره امور و آینده کشور انتخاب کنند.

اصل در مذاکره ، زیر بار ذلت نرفتن است

این نماینده مجلس به مذاکرات نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که تمام تحریم ها بدون قید شرط و زمان بصورت دائمی برداشته شود.

اسماعیلی  از مذاکره به عنوان ابزار دیپلماسی نام برد و گفت:اصل در مذاکره ،زیر بار ذلت نرفتن است.

وی به غنی سازی هسته ای اشاره کرد و گفت: همین خبر دستیابی به غنی سازی 60 درصدی بود که  باعث شد ایران دست برتر در بازی سیاسی راه اندازی شده در مذاکرات اخیر باشد.

 فایل صوتی اخیز، خیانتی جبران ناپذیر برای کشور بود

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان سخنان خود به انتشار فایل صوتی ظریف نیز اشاره کرد و گفت: این فایل خیانتی جبران ناپذیر برای کشور بود چراکه هیچ کشور و هیچ تمدنی این جفا را در حق اسطوره های ملی خود نمی کند و  این جرم نابخشودنی است و هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد