سرویس: سیاسی
کد خبر: 90838
|
18:15 - 1400/03/21
نسخه چاپی

حجت الاسلام رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم اردبیل؛

سوء مدیریت مهمترین مشکل کشور است/ 1600 پروژه نیمه‌تمام زیبنده مردم اردبیل نیست/ حضور در میدان عمل، راهگشای مشکلات است

سوء مدیریت مهمترین مشکل کشور است/ 1600 پروژه نیمه‌تمام زیبنده مردم اردبیل نیست/ حضور در میدان عمل، راهگشای مشکلات است
حجت الاسلام رئیسی با انتقاد از وجود 1600 پروژه ناتمام در استان اردبیل گفت: شایسته نیست اردبیل با این همه منابع و زیرساخت ها شاهد 70هزار جوان جویای کار باشد چراکه با وجود منابع و ظرفیت های فوق العاده کشاورزی و گردشگری، بی کاری در استان اردبیل معنایی ندارد.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان اردبیل به تبیین وضعیت استان در ابعاد مختلف اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و صنعت استان اردبیل پرداخت و گفت: استان اردبیل با داشتن زیرساخت های مناسب و آماده و نیروی کار مستعد سزاوار بیکاری 70هزار جوان و مشکلات اقتصادی سنگین نیست.

وی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدا، سرداران و علمای شاخص استان همچون آیت الله مشگینی  و آیت الله مروج را گرامیداشت و گفت: اردبیل استانی است که  از لحاظ زمینه های علم و دانش حرکت رو به رشدی دارد.

این کاندیدای ریات جمهوری سهم شرکت های دانش بنیان استان اردبیل در پیشرفت کشور را یادآور شد و گفت: اردبیل با داشتن 4 درصد تولیدات کشاورزی کشور در کنار تولید  7 قلم کالای اساسی، جزو بهترین تولیدکنندگان کشور است.

وی از دشت مغان به عنوان بزرگترین ظرفیت برای شکوفایی بخش اشتغال و اقتصاد استان اردبیل و فراتر از آن کشور دانست و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در استان اردبیل در کنار نیروی انسانی کارآمد، شایسته عقب ماندگی، دغدغه اقتصاد و اشتغال نیست.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود  به 1600 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: پروژه های ناتمام باید در اولویت دولت آینده قرار گیرد چراکه معطل کردن پروژه ها چیزی جز خسارت برای کشور نیست.

وی در ادامه سخنان خود به مشکل کمبود آب نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از جمله استان هایی است که با مشکل کمبود آب مواجه است ولی می توان با مدیریت صحیح آب نه تنها در استان اردبیل بلکه در همه جای کشور این مشکل حیاتی را مدیریت کرد تا شاهد کمبود مایه حیات در کشور نباشیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری به لزوم احیای حق آبه استان اردبیل پرداخت و گفت: اجازه تصرف حق آبه استان اردبیل از منابع مرزی را به دیگران نخواهیم داد.

وی به جاده های مواصلاتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: جاده‌های مواصلاتی از جمله مطالبات به حق مردم است و این مطالبه مهم باید در اولویت دولت آینده قرار گیرد تا با سامان دادن به وضعیت موجود مشکلات منطقه در زمینه زیرساخت های حمل و نقل و موارد دیگر برطرف شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه استان اردبیل قطب گردشگری کشور است، گفت: گردشگری اردبیل در شهرستان سرعین خلاصه نمی شود و جای جای این استان از قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی برای صنعت گردشگری و رونق اقتصاد و اشتغال برخوردار است که نیازمند توجه و مدیریت منابع است.

وی از شهرستان های خلخال و نمین به عنوان مناطق نمونه گردشگری نام برد و گفت: جای جای استان اردبیل دارای جاذبه گردشگری برای تورهای گردشگری ایرانی و خارجی است که در صورت تحولات اساسی در این صنعت می توان شاهد اشتغال زایی و رونق اقتصادی استان اردبیل شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با انتقاد از مسئولان گفت: شایسته اردبیل نیست با این همه منابع و زیرساخت شاهد 70هزار جوان جویای کار باشد چراکه با وجود منابع و ظرفیت های فوق العاده کشاورزی و گردشگری، بی کاری در استان اردبیل معنایی ندارد.

وی در ادامه به سفر خود به استان اردبیل و بازدید از سبلان پارچه اشاره کرد و گفت: این کارخانه عظیم علی رغم داشتن زیرساخت های مناسب و امکانات عالی که در حال خاک خوردن بودند تنها به دلیل مشکلات بانکی معطل مانده بود که با پیگیری های قوه قضائیه و مسئولان وقت دادگستری استان در مدت کوتاهی این معظل برطرف شد بطوریکه امروز شاهد گردش چرخ های تولید این کارخانه  و اشتغالزایی برای صدها جوان با استعداد هستیم.

حجت الاسلام رئیسی فقدان مدیریت را به عنوان مهمترین عامل معطل ماندن صنایع وکارخانه های کشور دانست و گفت: تنها با حضور میدانی و سرکشی به واحدهای تولیدی می توان مانع سوء مدیریت و گردش چرخ واحدهای تولیدی شد.

وی با بیان اینکه اگر کارخانه ای تنها به دلیل سوء مدیریت تعطیل شده و اقتصاد و اشتغال آن منطقه به همین دلیل معطل بماند نمی توان پاسخگوی خداوند متعال و خانواده های شهدا شد، تصریح کرد: مردم تنها با مطالبه گری و پیگیری مستمر می توانند مشکلات خود را حل کنند چراکه تا مطالبه گری نباشد  مشکلات دیده نمی شوند تا کار میدانی صورت گیرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در استان اردبیل به ویژه دشت مغان اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن صنایع تبدیلی کشت و صنعت مغان، علاوه بر تامین نیازهای داخلی می توان با صدور محصولات کشاورزی منابع ارزی برای کشور نیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه صدور ابلاغیه و دستور اداری راهگشای مشکلات کشور نیست گفت: تنها با حضور میدانی و رسیدگی به اوضاع می توان شاهد رونق تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه قوانین معطل زیادی در کشور داریم که علی رغم مثمر ثمر بودن تنها به دلیل سوء مدیریت اجرایی نشدند گفت: بخش اعظم برنامه های توسعه ای کشور به عنوان مادر قوانین تنها به خاطر عدم مدیریت صحیح به مرحله اجرایی شدن نرسیدند.

وی از سیب زمینی به عنوان یکی از محصولات کشاورزی استان اردبیل نام برد و گفت: تنها با ایجاد صنایع تبدیلی می توان این محصول استراتژیک منطقه را به محصولی سودآور و صادراتی برای استان و حتی کشور تبدیل کرد.

حجت الاسلام رئیسی به عزاداری های مردم اردبیل در مناسبت های مذهبی اشاره کرد و گفت: مردم اردبیل ارادت خاصی به حضرت ابوالفضل(ع) دارند و بارها نشان دادند که با الگوبرداری از آن حضرت پیرو راستین ولی فقیه و وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

وی در پایان سخنان خود از کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی به عنوان حلقه وصل اشتغال و اقتصاد در استان اردبیل نام برد و گفت: مطالبه مردم از دولت اینده مدیریت صحیح منابع باشد تا محرومیت ها از این استان برطرف شود.

 

انتهای پیام/ج