سرویس: سیاسی
کد خبر: 91119
|
16:19 - 1400/04/11
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

ایران به قدرت فائق منطقه تبدیل شده است/کارنامه غرب در دفاع از حقوق بشر، مردود است/ لزوم برخورد با با متخلفین انتخابات شورای شهر

ایران به قدرت فائق منطقه تبدیل شده است/کارنامه غرب در دفاع از حقوق بشر، مردود است/ لزوم برخورد با  با متخلفین انتخابات شورای شهر
ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت برخورد با متخلفان انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرده و اعلام داشتند، تولید واکسن کرونا در ایران، نشان داد که کشور ما خیز بزرگ علمی برداشته و توان خاصی در پیشرفت های علمی دارد.

به گزارش سبلان ما ،  ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت برخورد با متخلفان انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرده و اعلام داشتند، تولید واکسن کرونا در ایران، نشان داد که کشور ما خیز بزرگ علمی برداشته و توان خاصی در پیشرفت های علمی دارد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی را پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف سازندگی دانست و اظهار کرد: تولید واکسنکرونادر ایران، نشان داد که کشور ما خیز بزرگ علمی برداشته و توان خاصی در پیشرفت های علمی دارد.

وی افزود: جای بسیار افتخار است که در هفته گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو قدم بسیار بزرگ علمی برداشت و دو هدیه خطیر علمی به ملت ما تقدیم کرد؛ اولا، از واکس «نورا» رونمایی کرد که قابلیت رقابت و عرضه در سطح بین المللی را دارد و دوما، توانست به پهپادهای قاره پیما با بُرد ۷هزار کیلومتر دست پیدا کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این پهپادها از تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیچیده برخوردار است و دستیابی سپاه به آن، نشان می‌دهد که ایران اسلامی در آینده، عرصه‌های بسیار مهم صنعتی، دفاعی و نظامی را فتح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان، مخصوصا از روز گذشته، سر و صدا راه انداخته‌اند که رونمایی از این پهپاد، پیام دارد. بله، پیام دارد اما پیام آن، پیام دفاعی است نه هجومی، پیام آن، این است که ایران به قدرت فائق منطقه‌ای تبدیل شده و بدون ایران، معضلات منطقه خاورمیانه، قابل حل نیست و ایران را نمی‌توان از معادلات منطقه‌ای کنار گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: سپاه معظم در عرصه‌های دیگر نیز در گذشته، شاهکار‌ها آفریده که بیان آنها وقت بسیار مفصلی را می‌طلبد؛ هنوز ماهواره «نور ۱» بالای سر ماست، این ماهواره، ۱۶ بار روزانه با ارتفاع ۴۳۰ کیلومتر از سطح زمین، حول آن می‌چرخد و اطلاعات مورد نیاز را به مرکز مخابره می‌کند.

وی ادامه داد: ده سال پیش، در آستانه سی اُمین سالگرد انقلاب اسلامی، پایگاه خبری کانادایی «موندویس» اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران، امروز پس از سه دهه توانسته عقب ماندگی‌های ۵۰۰ ساله خود را جبران نماید.

عاملی بیان کرد: ملتی که در محاصره تکنولوژی، به این موفقیت‌های عظیم دست پیدا می‌کند، قطعا با تحریم و فشار، تسلیم نخواهد شد. فشار تحریم، فوق العاده بود، اما اراده ملت ما با آن نشکست و در موضوع خودکفایی، تحریم را به فرصت تبدیل کرد و قبولبرجاماز سوی طرف‌های غربی نیز، به جهت اطلاع آنان از مقاومت و کفایت ملت ما بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسته شدن ۳۵ سایت اطلاع رسانی منسوب به ایران و مقاومت توسط آمریکا که این هفته صورت گرفت و تعطیلی چندین کانال ماهواره‌ای ایران توسط آمریکا و اروپا که در گذشته صورت گرفته، نشان می‌دهد که قوانین بین المللی در دنیای معاصر، هیچ‌گونه ضمانتی ندارد و بدیهی‌ترین حقوق انسان‌ها که همان حق دانستن است، به راحتی نقض می‌شود.

وی ادامه داد: یک خبرنگار آمریکایی که از ایران بازدید کرده می‌گوید؛ «مطبوعات در ایران، قدرت درگیر شدن با ارکان نظام را دارند. در هیچ نقظه از دنیا، مطبوعات این‌گونه عمل نمی‌کنند»،

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان ملل بیان کرد: سازمان ملل به راحتی حکم محکومیت عربستان را پس می گیرد ومی‌گویدبخش مهمی از هزینه این سازمان، از طرف عربستان تأمین می شود! در چنین حالتی، همه از عدل جهانی مأیوس هستند و دنیا رفته رفته به یک تشنگی، عطش و اضطرار جهانی برای عدالت می‌رسد و ما این را به فال نیک گرفته و می گوییم: یا حجت ابن الحسن، عجّل علی ظهورک ...

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها اذعان داشت: برای همه ملت عزیز، آرزوی صحت، عافیت و مصونیت از بیماری داریم. اگر مشیت خداوند بر مرگ مغزی عزیزی قرار گرفت،خانوادهآن عزیز، ازاهدای عضوو نجات ده‌ها بیمار گرفتار، مضایقه ننمایند.

وی افزود: در استان ما حدوداً ۱۲۰ بیمار نیازمند چشم به راه، در حسرت حیات دوباره هستند، در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۰ نفر مرگ مغزی در سطح استان، صرفا تعداد ۱۳ خانواده افراد مرگ مغزی، راضی به اهدای عضو شده‌اند و بقیه با دفن اعضاء عزیزان خود در خاک سرد، ۱۲۰ بیمار نیازمند را ناامید کردند.

عاملی تاکید کرد: اهدای عضو، مصداق «مَن احیا نفساَ فکأنما احیا النّاس جمیعاً» است و اگر خود فرد مبتلی به مرگ مغزی شده، از اول، کارت اهدای عضو داشته و وصیت کرده باشد که در صورت مرگ مغزی، اعضاء من اهداء شود، او در ساحت ابدیت، از ثواب احیاء تمام انسان‌ها بهره مند می‌شود.

وی تصریح کرد: من شخصاً، خودم عضو انجمن اهداء هستم و کارت عضویت دارم، استان اردبیل در این باب، پیشرو بود، متاسفانه بعداً به رتبه‌های پایین‌تر تنزل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: آرامش میّت با گل، گریه، سر و صدا، مجالس پر طمطراق، عکس بزرگ کردن و سنگ قبرهای گران قیمت درست کردن نیست. حتی نامگذاری خیابان‌ها و پارک‌ها به نام میّت هم، هیچ تأثیری در احوال او در عالم برزخ و ابدیت ندارد بلکه آرامش، فقط با صالحات است که یا خود میّت جلوتر فرستاده یا بازماندگان می فرستند.

امام جمعه اردبیل در خاتمه خطبه‌ها اظهار داشت: از کاندیداهای محترم شورای شهر که به نتیجه اعتراض دارند می‌خواهیم که به شمارش جدید وثوق کامل داشته وآن رابپذیرند و از هرگونه سوء ظن اجتناب نمایند. دادستانی محترم و دستگاه‌های نظارتی با دقت و وسواسی کامل در حال شمارش مجدد هستند.

عاملی گفت: از مسؤولان قضایی و امنیتی نیز می‌خواهیم که بعد از اتمام کار، متخلفین را شناسایی و با آنها به اشدّ وجه برخورد نمایند به حدی که درس بزرگی و بازدارندگی محکمی برای ادوار بعدی درست شود، این خیانت‌کاران ضربه به حیثیت کشور و نظام زده و مدیونیت عمومی پیدا کرده‌اند و نباید با آنها مماشات شود.

امام جمعه نیر: کارنامه غرب در دفاع از حقوق بشر، مردود است/ رژه حشدالشعبی ، رژه ای در تراز نیروی مردمی و ضد آمریکایی بود

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه  با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند هم‌پیمانان منطقه‌ای ما را محدود کنند به رژه حشد الشعبی در سالروز تاسیس این جبهه مردمی در کشور عراق اشاره کرد و گفت: رژه حشدالشعبی در واقع رژه ای در تراز نیروی مردمی و ضد آمریکایی بود

امام جمعه نیر در ابتدای خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه بدهکاری و حق الناس در عالم آخرت خطرناک است، به حدیثی از پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: میان بنده و بهشت هفت گردنه بسیار سخت است که مرگ آسان ترین  و ایستادن محضر خداوند متعال سخت ترین آن است چراکه مظلوم در این حالت یقه ظالم را گرفته و رها نمی نکند.

وی در ادامه سخنان خود از خدمتگذاری توام با مهربانی به مردم  به عنوان بهترین نوع خدمتگذاری نام برد و گفت: برخورد با عطوفت و مهربانی با ارباب رجوعی که برای حل مشکلات خود به نهاد و اداره ای مراجعه کرده هرچند با برطرف نشدن مشکلش همراه باشد ولی نوع برخورد منجر به ایجاد احساس مثبت و امید در وی می شود.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: نقش بی‌بدیل آیت الله بهشتی در تدوین قانون اساسی و بنیانگذاری او در معماری دادگستری اسلامی و قوه قضاییه و حرکت جهادی او در قوه قضائیه، اعتماد سازی و افزایش سرمایه اجتماعی بسیار موثر بوده است.

 وی در ادامه سخنان خود از زحمات آیت الله رئیسی که با حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی خود اعتماد عمومی و افزایش امید در مردم نسبت به قوه قضائیه کرد را احیا کرد، قدردانی کرد و گفت: نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی بازگشت امید به اجرای عدالت در بین مردم کشور است.

حجت الاسلام نعمتی  انتصاب حجت الاسلام اژه ای به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: این انتصاب نشان از کادرسازی در قوه قضائیه است.

وی از انتخابات 1400 به عنوان یک حماسه کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این حماسه سیاسی در حالی صورت گرفت که فضای تبلیغاتی سنگین دشمنان در تحریم انتخابات و سوء مدیریت مسئولان فعلی کشور در کنار بیماری کرونا مردم با حضور خود تمام توهمات و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و نشان دادند همچنان از انقلاب خودشان حراست کرده و تداوم دهنده راه انقلابیون  و شهدای خود هستند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تزریق واکسن کرونای ایرانی  توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام به هنگام در واقع  قدردانی از یک افتخار ملی بود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت، اولین واکسن  ضد کرونای تولید شده در جهان اسلام است، گفت: تزریق این واکسن در این برهه از زمان توسط رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد دانش بومی و ارتقای فرهنگ ملی، با وجود تحریم‌های سخت و جنگ رسانه ای و اقتصادی پیام آور اعتماد و خودباوری  و خنثی کننده ترفندها و شایعات دشمن  بود.

حجت الاسلام نعمتی به هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ششم تا دوازدهم تیر ماه هر سال به عنوان حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است گفت: تمدن غرب در دفاع از حقوق بشر کارنامه مردودی از خود دارد.

وی مداخله در امور کشورها، حمایت از تروریست‌های تکفیری، حمایت از رژیم سفاک صهیونیستیو حمایت از جنایات آل سعود امروز را از جمله نقاط تاریک و سیاه حقوق بشر غرب عنوان کرد و گفت: امروز آمریکا وحشی ترین رژیمی است که به هیچ حق و حقوقی پایبند نیست.

 حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: بزرگترین مدعی حقوق بشر، امروز بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ است.

وی افزود: این دردآورترین سیرک دنیای امروز و بزرگترین وارونگی اخلاقی از مدعیان حقوق بشر  است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه آمریکا با طولانی کردن زمان مذاکرات، تحریم ها را رفع  نخواهد کرد، گفت: از رئیس جمهور منتخب و دولت آینده می‌خواهیم با اقتدار و قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را بدهند.

 وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند هم‌پیمانان منطقه‌ای ما را محدود کنند به رژه حشد الشعبی در سالروز تاسیس این جبهه مردمی در کشور عراق اشاره کرد و گفت: رژه حشدالشعبی در واقع رژه ای در تراز نیروی مردمی و ضد آمریکایی بود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه رژه حشت الشعبی ها در سالروز فتوای مرجعیت در تشکیل بسیج مردمی عراق و با حضور نخست وزیر این کشور و مقامات عراقی برگزار شد، گفت: این رژه خط بطلانی بر تفرقه افکنی های آمریکا میان ارتش، مقامات سیاسی و بسیج مردمی بود.

وی افزود: رژه حشدالشعبی بعد از گروه‌های مقاومت در فلسطین، انصارالله در یمن، حزب الله در لبنان، این پیام را برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه داد که بسیج مردمی جبهه ی بین المللی مقاومت، توان تامین امنیت منطقه را دارد و نیازی به آمریکا و شرکای بحران سازش ندارد.

حجت الاسلام به حادثه پلاسکو نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه یک عده می گفتند از آمریکا علم و ابزار نوین فناوری وارد کنیم اما امروز همین آمریکا در حادثه فرو ریختن یک ساختمان درمانده است.

وی گفت: درماندگی آمریکا در مدیریت بحران، نمایش ضعیف مدیریت یک ابرقدرت رو به افول است.

 امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به مناسبت های تقویمی هفته پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن در 25 ذی القعده روز دحوالارض سفارش شده است.

وی از شهید محراب آیت الله صدوقی به عنوان الگوی امام جمعه تراز انقلابی نام برد و گفت: حضور جدی در عرصه های خدمات اجتماعی، خدمت رسانی به اقشار جامعه، مردم داری، حضور در جبهه و روحیه دادن به رزمندگان از جمله ویژگی های این شهید محراب است.

وی از حضور بنیاد برکت در شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: این حضور نشان از تلاش خادمان شهرستان جهت ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی است.

امام جمعه خلخال: پیشرفت‌های علمی ایران تمامی ندارد

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال اظهارکرد: دستیابی کشورمان به علم و فناوری تولید واکسن کرونا و پیوستن نام ایران اسلامی به جمع ۶ کشور تولیدکننده این واکسن در جهان افتخاری جدید و بزرگ برای ملت نام‌آور این نظام اسلامی است.

وی گفت: ایران اسلامی تنها کشور جهان اسلام است که برغم تحریم‌های ظالمانه موفق به دستیابی به فناوری تولید انبوه واکسن کرونا شده و ملت ایران برای کسب این افتخار بزرگ جهانی امروز به خود می‌بالد.

حجت‌الاسلام اسدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است به رغم تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و محدودیت‌های فراوان ناشی از آن ، با اتکا به توانمندی‌ها و دانش داخلی به معدود کشورهای پیشرو در تولید واکسن کرونا تبدیل شود و این درحالی است که برخی کشورهای پیشرفته همچنان در تلاش برای دستیابی به فناوری تولید این کالای راهبردی هستند.

وی گفت: ایران که سال‌هاست به دلیل اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا با محدودیت‌های مالی و کالایی روبرو بوده، در دوران همه‌گیری کرونا نیز با چالش‌هایی از جمله عدم دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی کافی روبرو شد.

خطیب جمعه خلخال اظهارکرد: در این میان بسیاری از نهادها از جمله نهادهای حقوق بشری از آمریکا و متحدانش خواستند که زمینه را برای انتقال یکسری کالاها، داروها و تجهیزات ضروری مربوط به درمان بیماری کووید- ۱۹  به ایران فراهم کند اما واشنگتن نسبت به تامین کالاها و داروهای ضروری برای مردم ایران بی‌توجهی کرده و اقدامی برای حل این چالش که جان شهروندان کشورمان را در خطر قرار داده، انجام نداده است.

وی با بیان اینکه با آغاز تزریق واکسن کو ایران برکت به رهبر معظم انقلاب اسلامی بزودی تزریق همگانی این واکسن در جامعه ایران اسلامی آغاز و قدم بسیار مهمی در قطع زنجیره بیماری کووید ۱۶ درکشور بزودی برداشته می‌شود، افزود: تا آن زمان انتظار از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و افزایش مراقبت‌های بهداشتی برای دستیابی به اهداف ریشه‌کنی این ویروس منحوس از جامعه است.

خطیب جمعه خلخال گفت: مشاهده نوع جدیدی از ویروس کرونا در مناطق مختلف کشورمان و احتمال شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ به شکل جدید در این منطقه اهمیت و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و موارد پیشگیرانه از کرونا را در میان آحاد مختلف جامعه دوچندان می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۹۷ و جان باختن ۲۷۵ سرنشین و ۱۶ خدمه بی‌گناه این هواپیمای مسافربری افزود: جای بسی تعجب و شگفت است که آمریکا و بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ جهان خود را مدعی دفاع از حقوق بشر اعلام می‌کند.

امام جمعه خلخال بیان کرد: در حالی که ایران اسلامی هزینه‌های سنگین مقابله و مبارزه با استکبار جهانی را پرداخت می‌کند ، هزینه همسو شدن و حمایت آمریکا توسط برخی از کشورهای عربی منطقه بسیار بالاتر از هزینه‌های مصرف شده در ایران اسلامی برای حفظ عزت و اقتدار مردم و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر در خطبه نماز جمعه یازده تیرماه با اشاره به دیدارمقام معظم رهبری با رئیس قوه قضاییه درتبیین شخصیت دکتربهشتی گفت؛ شخص شهید دکتر بهشتی حق بزرگی برگردن ملت بزرگ ایران اسلامی دارد.نقشی بی بدیل در تدوین قانون اساسی و جایگاه ولایت فقیه داشته است

وی افزود بنیاگذاری و احیای دادگستری از کارهای ماندگار آن شهید بزرگوار و انقلابی تمام عیار بود

حجت الاسلام با وقار در ادامه گفت: محصول دو سال و اندی فعالیت آیت الله رئیسی درقوه قضاییه اعتمادبه تصمیمات در قوه قضاییه چندبرابر و امید مردم در حل مشکلات قضایی بیشتر شد و این اعتماد نتیجه تلاش جهادی و انقلابی و مبارزه با فساد بود. لذا ضروری است سند تحول قوه قضاییه در دوره ی  رئیس قوه جدید ادامه و شتاب بیشتری گیرد.

وی خواستار حمایت جدی و قانونی از آمران امر به معروف و نهی منکر شد.

امام جمعه مشگین شهر درخصوص انتخابات تصریح کرد زیر سنگین ترین تهاجمات رسانه ای دشمنان  انقلاب اسلامی ،انتخابات در کشور در امنیت کامل برگزار و پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران اسلامی گردید. لذا راه حل مشکلات کشور در داخل کشوراست نه بیرون از مرزهای  کشور، بلکه اعتماد واتکاء به ظرفیت های داخلی و  حمایت از نخبگان ، جوانان ایرانی وتولید داخلی است.

حجت الاسلام باوقار در بخش دیگری از بیاناتش با اشاره به زدن واکسن داخلی توسط رهبری نظام گفت. جای شکرو سپاس دارد که رهبری نظام در دیدگان همه واکسن تولیدداخلی استفاده و آنرا نه تنها تکریم افتخارملی و بلکه سند افتخارجهان اسلام دانست.

وی در پایان ضمن ابراز گلایه از حل نشدن  آب شرب  مردم در تعدادی از روستا های شهرستان ،اقدامات انحام یافته توسط مسئولین را ناکافی دانست و خواستار حضور مسئولان کلیدی شهرستان در حل سریع مشکل آب شرب مردم  شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد