سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 91134
|
12:15 - 1400/04/13
نسخه چاپی

رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل:

محدودیت جذب مربیان قرآنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رفع شود/۴۰۰ مربی قرآنی مدارس قرآنی استان اردبیل در انتظار جذب آموزش و پرورش

محدودیت جذب مربیان قرآنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رفع شود/۴۰۰ مربی قرآنی مدارس قرآنی استان اردبیل در انتظار جذب آموزش و پرورش
رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۰۰ مربی مدارس قرآنی استان اردبیل در انتظار جذب آموزش و پرورش هستند، گفت:محدودیت جذب مربیان قرآنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید رفع شود.

به گزارش سبلان ما ،اکبر غاربی  رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریحسیاست های کلیاتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان پرداخت و گفت: عمده سیاست کلی این اتحادیه استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای حمایت از مربیان قرآنی و افزایش استفاده از ظرفیت مربیان قرآنی است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ مربی قرآنی مدارس قرآنی آموزش و پرورش جایگاهی در بدنه آموزش و پرورش ندارند گفت: وزارت آموزش و پرورش کشور با تبصره ها و آیین نامه های که تعریف کرده  است در جذب و گزینش معلمان به طور کلی مربیان قرآنی را از این فصت طلایی و استثنایی حذف کرده است.

رئیس اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان گفت: مربیان قرآنی که در سال های ۷۹ تا ۹۲ به عنوان مربیان قرآنی مدارس آموزش و پروزش با کمترین دریافتی و ناچیز و بدون بیمه و ایاب و ذهاب فعالیت داشتند، در انتظار معجزه ای از سوی مسئولان کشوری بی تابی می کنند.

غاربی مربیان قرآنی را یکی از متعهدترین اقشار جامعه نسبت به وظیفه آموزشی عنوان کرد و گفت: آموزش قرآن کریم در سطح جامعه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در بین نسل امروز را برطرف و حتی می تواند رویکردی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه نهادهای مسئول بالاخص آموزش و پرورش، شورای عالی قرآن و سایر نهادهای قرآنی باید در زمینه به کارگیری مربیان قرآنی اقدام جدی داشته باشند تصریح کرد: لازم است آئین نامه داخلی آموزش و پرورش در زمینه به کارگیری مربیان قرآنی مورد بازبینی قرار گیرد تا شاهد مربیان آموزش دیده در زمینه های قرآنی دارالقرآن کریم باشیم.

غاربی خواستار ایجاد فرصت حضور مربیان قرآنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شد و گفت:  با رایزنی های که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان صورت گرفته امیدواریم بزودی شاهد اقدام های موثری در این زمینه باشیم.

 طاهر آگاه دبیر اتحادیه موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل نیزضمن تاکید بر همکاری مربیان قرآنی در ادوار مختلف با آموزش و پرورش گفت: اقدام های ارزشمند مربیان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی نباید در جامعه مهجور بماند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد