کد خبر: 91456
|
08:48 - 1400/05/06
نسخه چاپی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

برگزاری عزاداری های محرم اردبیل فضای باز / دسته گردانی در فضای سربسته ممنوع است

برگزاری عزاداری های محرم اردبیل فضای باز / دسته گردانی در فضای سربسته ممنوع است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دسته گردانی روزانه و شبانه و مراسم داخل بازار مسقف ممنوع است.

به گزارش سبلان ما ، بابک نخستین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهارمین جلسه هماهنگی با مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی استان و هيات های امناء که بمنظور برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم سال ۱۴۰۰ در محل سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد پیشنهادهای مختلفی مطرح و تصمیمات لازم در جهت برگزاری این مراسم همراه با حداکثر رعایت دستورالعملهای بهداشتی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: جهت حفظ سلامتی همشهریان عزیز در کنار برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مقرر شد اولویت برگزاری هر مراسمی در فضای باز مد نظر بوده و در صورت محدودیت و عدم امکان برگزاری در فضای باز، بگونه ای باشد که به ازای هر ۴ متر مربع، یک نفر مستقر شده و باز بودن پنجره ها و تهویه مناسب در اولویت قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در تمامی مراسم عزاداری گفت: از دیگر مصوبات این جلسه، ممنوعیت دسته گردانی روزانه و شبانه و مراسم داخل بازار مسقف بوده و در خصوص مراسمات طشت گذاری در مساجد جامع و اعظم و حسينيه اوچدكان، طبق مقررات سال قبل با افزایش نهایت ٢ برابر افراد نسبت به سال قبل و در سایر مساجد با افراد همان محله و با محدودیت تعداد و زمان برگزاری و تهویه مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی مراسم توسط هیات امنا در برنامه های مشترک و در نظر گرفتن وضعیت رنگ‌بندی استان تصریح کرد: گندزدایی محل و استفاده از محلول های ضدعفونی در دسترس برای مراجعین عزاداری و همچنین مدیریت افراد تماشا کننده و عزاداران اطراف مراسم اصلی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه ضمن تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری امسال بدون تعطیلی و با هماهنگی بین بخشی در رعایت حداکثری دستورالعملهای بهداشتی بیان داشت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع غذا و نوشیدنی ممنوع بوده و توزیع ماسک یا برگزاری کمپین نذر ماسک باید با رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تجمعات انجام شده و بر این اساس فرهنگ سازی صورت گیرد.

 نخستين خاطر نشان کرد: بدیهی است در صورت تغییرات در وضعیت انتشار بیماری یا صدور دستورالعمل جدید از طرف ستاد کرونای کشوری، مراتب جهت استحضار هم استانی های عزیز و مسئولین ذیربط ابلاغ خواهد گردید.

انتهای پیام/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد