سرویس: اقتصادی
کد خبر: 91460
|
11:26 - 1400/05/06
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

طرح تولید آهن اسفجی تا ۳۰ ماه به بهره‌برداری می رسد

طرح تولید آهن اسفجی تا ۳۰ ماه به بهره‌برداری می رسد
استاندار اردبیل گفت: طرح تولید آهن اسفجی که به عنوان یکی از صنایع مادر استان ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش سبلان ما ، جلسه بررسی فرآیند پیگیری فازهای اجرایی و عملیاتی طرح تولید آهن اسفنجی شرکت آرتا فولاد مبین با حضور استاندار اردبیل،نمایندگان مردم اردبیل در مجلس،  معاون هماهنگی امور اقتصادی و مشاور عالی استاندار و سهامداران این طرح؛ شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، شرکت توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات و شرکت ایریتک برگزار شد.

بهنام جو  در این نشست گفت: طرح تولید آهن اسفجی که به عنوان یکی از صنایع مادر استان ۲۰ روز قبل عملیات اجرایی آن آغاز  شده است که برابر برنامه زمانبندی تا ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح های مشابه این طرح در کشور کمتر از ۴۸ ماه به اتمام نرسیده ولی برابر برنامه زمانبندی این طرح در استان اردبیل در فاصله زمانی ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل به منابع مالی این طرح نیز اشاره کرد و گفت:  ۵۰ درصد منابع این طرح از سوی سهامداران و ۵۰ درصد دیگر با توجه به سپرده گذاری های سهامداران این طرح در نزد چندین بانک عامل از سیستم بانکی تامین خواهد شد.

در این جلسه هیات مدیره شرکت آرتا فولاد مبین گزارشی از نحوه مکان یابی و تحویل زمین در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی نمین، مطالعات توپوگرافی، انجام مکانیک خاک، تامین آب مورد نیاز از تصفیه خانه شهر اردبیل، تهیه نقشه تسطیح سایت کارخانه ارائه و اعلام کردند عملیات حصارکشی تا چند روز آینده به صورت بتن های آماده آغاز می شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد