سرویس: اجتماعی
کد خبر: 91461
|
11:39 - 1400/05/06
نسخه چاپی

آخرین آمار کرونا در اردبیل؛

۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند / تزریق بیش از ۱۴۸ هزار دوز واکسن در استان اردبیل

۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند / تزریق بیش از ۱۴۸ هزار دوز واکسن در استان اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۸۵ مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

به گزارش سبلان ما ، دکتر شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت ویروس کرونا در شبانه روز گذشته پرداخت و گفت:  طی 24 ساعت گذشته ۸۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند. 

وی افزود: خوشبختانه ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز طی این مدت با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۴۳۰ نفر رسیده است، گفت: از این تعداد ۶۷ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

حبیب‌زاده گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند. 

 وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل ۱۴۸ هزار و ۶۶۱ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۱۱۰ هزار و ۳۴۹ دوز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۳۱۲ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.  حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد