کد خبر: 92459
|
09:37 - 1400/07/14
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل:

اتمام و کمبود زمین گریبانگیر شهرک های صنعتی اردبیل/ میل به سرمایه گذاری افزایش چشمگیری داشته است

اتمام و کمبود زمین گریبانگیر شهرک های صنعتی اردبیل/ میل به سرمایه گذاری افزایش چشمگیری داشته است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در شهرک های صنعتی استان از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چون در برخی از شهرک ها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده است و یا در شرف اتمام است.

محمد اهلی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:  در شش ماهه اول سال جاری بیش از 43 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شد که این نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی استان دارد.

 وی افزود: این حجم از واگذاری ها در قالب 59 قرارداد صنعتی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت:  در شهرکهای صنعتی استان از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چونکه در برخی از شهرکها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده است و یا در شرف اتمام است.

وی  تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و توسعه شهرکهای صنعتی جدید در سطح استان است که این شرکت به طور جد پیگیر این موضوع از طرق مختلف می باشد.

اهلی، مشکل تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاران بیشتر مایل به سرمایه گذاری در مراکز استانها هستند و در حال حاضر زمین صنعتی که قابل واگذاری به سرمایه گذاران باشد در مرکز استان نداریم، این شرکت جوابگوی حجم بالای متقاضیان سرمایه گذار در مرکز و برخی از شهرستان های استان را ندارد.

وی ادامه داد: در کنار توسعه شهرکهای صنعتی بایستی به تامین اعتبارات مناسب برای تامین زیرساختها در آن نیز توجه گردد چونکه به علت حمایت از سرمایه گذاران، قیمت حق بهره برداری زمین واگذار شده بسیار پائین تر از قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار داده می شود و اعتبارات داخلی این شرکت نیز جوابگوی تامین زیرساختها در شهرکهای صنعتی را ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزایش میل به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی را در راستاي حمايت ها و مشوق هاي جديدی دانست که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمايت از توليد انجام شده است.

وی از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان را واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، تخفیف 50 درصدی در حق بهره برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته های حمایتی به واحدهای تولیدی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این اقدامات، بستری مناسب برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران در استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد