سرویس: سیاسی
کد خبر: 92623
|
15:02 - 1400/07/23
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اردبیل مطرح شد:

وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است/امیدواری مردم به مجلس در گرو رای به «طرح شفافیت» است

وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است/امیدواری مردم به مجلس در گرو رای به «طرح شفافیت» است
ائمه جمعه شهرستان های اردبیل از وحدت اسلامی به عنوان راهبرد مقابله با جنگ هویتی دشمنان نام برده و افزودند: /امیدواری مردم به مجلس در گرو رای به «طرح شفافیت» و اجرای عملی آن است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه   از وحدت اسلامی به عنوان راهبرد مقابله با جنگ هویتی دشمنان نام برده  و افزودند: /امیدواری مردم به مجلس در گرو رای به «طرح شفافیت»  و اجرای عملی آن است.

امام جمعه اردبیل: انجمن اولیاء و مربیان، بهترین مکان برای تامین دو رکن تربیت است/ خیز چهره های سینمایی آمریکایی برای حمایت از فلسطین

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: شهادت امام حسن عسکری(ع) را به فرزند مصلح ایشان حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و امت بزرگ اسلامی تعزیت عرض می کنم و از تمام عزیزان می خواهم در چنین مناسبتی حتماً در این نکته تأمل کنند که چرا آن بزرگواران از اصول خود ذره ای کوتاه نیامدند و سازش نکردند تا اینکه در اثر مقاومت در مسیر به شهادت رسیدند.

وی هفته نیروی انتظامی را به ولی نعمتان امنیت تبریک گفت و افزود:  برای آنها موفقیت روز افزون در تامین امنیت کشور اسلامی آرزومندیم .

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به هفته پیوند اولیاء و مربیان نیز اشاره کرد و با دعوت از خانواده ها برای شرکت فعال در انجمن های اولیاء و مربیان خاطر نشان کرد: امروز یک مشکل بزرگ در باب تربیت، عدم هماهنگی بین عناصر تاثیر گزار است، هماهنگی بین محیط جامعه، محیط خانه و محیط مدرسه ضروری است چراکه حداقل این سه باید مکمل همدیگر باشند نه خنثی کننده . از طرف دیگر اگر پدر و مادرها برای تربیت فرزند حساس نباشند همه چیز از دست خواهد رفت.

وی بهترین مکان برای تامین این دو رکن تربیت را انجمن اولیاء و مربیان دانست و از تمام خانواده ها خواست با شرکت فعال در این انجمن نقش خود را ایفا کنند و از آموزش و پرورش هم خواست در اجتماعات این انجمن، یک ریال هم از اولیاء نخواهند و الا هر وقت دعوت شوند خواهند گفت موضوع اصلی اخذ پول است.

امام جمعه اردبیل  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های اخیر برخی از بازیگران و چهره های سینمایی آمریکایی در صفحات مجازی خویش از فلسطین مظلوم تصریح کرد: این هفته یکی از هنرپیشه های بزرگ و مشهور آمریکا طی توییتی حمایت بسیار شایسته از فلسطین و ملت مظلوم فلسطین نمود و با این کار بمب خبری بزرگی در اینترنت را به راه انداخت و به تعبیر بعضی ها اینترنت را منفجر کرد و موجب عصبانیت شدید رژیم مجعول اسرائیل و لابی صهیونیسم شد. فرد مذکور همچنین در غائله بسیار اسف انگیز شهرک شیخ جراح در بیت المقدس حمایت خود را از فلسطینی‌های مظلوم اعلام کرد . همچنین یک کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس بزرگ و مشهور آمریکایی رسماً اعلام کرد که رژیم اسرائیل، رژیم کودک‌کش است و تا به حال بسیاری از کودکان مظلوم فلسطین را به قتل رسانده است که این نیز به یک بمب خبری تبدیل شد

وی افزود: در این اواخر بسیاری از هنرمندان و هنرپیشه ها و مشاهیر هالیوود نیز با فلسطین هم دردی کرده و به شدت به اسرائیل حمله کردند حتی یک کارگردان مشهور آمریکایی از مجامع بین‌المللی خواست که عقوبات و تحریم‌های شدیدی را علیه اسرائیل وضع کند تا دست از نقض و هتک حقوق فلسطینی‌ها بردارد لازم به ذکر است که این روزها اسرائیل اهالی شیخ جراح را با زور از منازل آباء و اجدادی آنها بیرون می‌کند و اطفال آنها را به قتل می‌رساند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: غرض از تعرض به این اخبار این است که ملت های غیر مسلمان و هنرپیشه های غیر مسلمان نهایت نفرت و غضب خود را قولاً و عملاً از اسرائیل اعلام می کند ولی بعضی از کشورهای اسلامی پیمان مودت و دوستی و قراردادهای نظامی با اسرائیل می بندند و پرچم آن رژیم مجعول را در کشور خود به اهتزاز درمی‌آورند و اعلام می‌کنند ما افتخار می‌کنیم که با اسرائیل دوست هستیم و حتی آنها را در مراکز مهم فرهنگی و مدنی خود عضو می کنند رسول خدا فرمود: " اگر سنگ را هم دوست داشته باشی روز قیامت با آن محشور می شوی."

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کشورهای اسلامی که امکان ایجاد پایگاه نظامی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کرده اند گفت: غالب کشورهای اسلامی پایگاه های نظامی خود را در اختیار این رژیم گذاشته و بلکه امارات در عمق سیصد و پنجاه متری امتیاز شهرک نظامی به آن رژیم را داده است و بعضی از کشورهای اسلامی فضای کشور خود را جهت مانورهای هوایی در اختیار اسرائیل گذاشته است دلیل اصلی این خیانت مطلبی است که آنها از ترس شان به زبان نمی آورند و آن اینکه بدون اسرائیل و بدون نزدیکی با آن و بدون ارتباط با لابی صهیونیسم بین‌الملل ما نمی‌توانیم امنیت خود را حفظ کنیم. 

مقام معظم رهبری با یک جمله جواب همه اینها را دادند و فرموند که: "تامین امنیت با اسرائیل توهم است "  تمام دولت‌هایی که این خیانت را کرده‌اند ده‌ها آیه را زیر پا گذاشته اند خداوند در قرآن بارها فرموده کفار را اولیاء و محرم اسرار نگیرید و به آنها القاء محبت نکنید.

 

امام جمعه بیله سوار: بیله سوار از حداقل حقوق خود محروم است

حجت الاسلام جابر عزیزی  امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه خواستار تشکیل شورای اداری در شهرستان مرزی و محروم بیله سوار در زمان سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل شد.

وی  با اشاره به روحیه محرومیت زدایی آیت الله رئیسی و هیئت دولت، از ریاست محترم جمهوری خواست اولویت سفر خود را در استان، به مناطق محروم روستایی و عشایری شهرستان مرزی بیله سوار اختصاص دهد.

خطیب جمعه بیله سوار  خطاب به مسئولان استانی نیز گفت: مسئولان استانی در توسعه استان نگاه عادلانه داشته و تمام مناطق استان را از مواهب نظام بصورت مساوی بهره مند سازند.

وی افزود: محرومیت شهرستان بیله سوار غیرقابل تصور است و تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری به مرکزیت شهرستان مرزی بیله سوار می تواند آلام بخش این محرومیت باشد.

امام جمعه بیله سوار در پایان خطاب به شورای نگهبان نیز  گفت: شورای محترم نگهبان در جهت صیانت از نظام و انقلاب، رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رصد نموده،با سلطه طلبی، زیاده خواهی و مانع تراشی آنان در جهت تولید و اشتغال برخورد قاطع و جدی کند.

 

امام جمعه شهرستان نیر: امام حسن عسگری(ع)، آموزگار سبک زندگی مهدوی است/ وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است گفت: همه جوامع اسلامی امروز باید در راستای وحت تلاش کنند چراکه وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

امام جمعه شهرستان نیر به شاخصه های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی معیار خدا باشد و بی اعتنایی به دنیا در انسان ها حاکم شود، مجاهدت در راه خدا و رعایت تقوا منجر می شود که انسان های صالح به میدان آمده و سررشته امور را بدست گیرند که در این صورت جامعه، به جامعه اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اگر معیارهای خدایی عوض شود در اینصورت هرکس دنیا طلب تر، شهوت رانتر و زرنگ تر در بدست آوردن منافع شخصی و دروغگوتر باشد بر سر کار آمده  آن وقت  امثال عمربن سعد، شمر و متوکل عباسی و مامون به ریاست می رسند که در نتیجه  انسان های با تقوایی چون امام حسین(ع) لب تشنه شهید می شوند و امام حسن عسگری (ع) نیز در زندان به شهادت می رسند.

حجت الاسلام نعمتی از دغدغه مندان و دلسوزان خواست نگذارند  معیارهای الهی در جامعه عوض شود.

وی با بیان اینکه همه کار اسلام عوض کردن معیارهای باطل بود، گفت: همه کار انقلاب اسلامی هم ایستادگی در مقابل معیارهای باطل و غلط مادی جهانی و همدردی با مظلومان و محرومان و مستضعفان جامعه است.

امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های امام حسن عسگری(ع) پرداخت و گفت: امام حسن عسگری(ع) غریب ترین امام و آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت بود.

وی افزود: یکی از عمده کارهای امام حسن عسگری(ع) در زندان  تربیت نسل منتظر بود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) تنها امامی است که بیشترین دوران حبس و زندانی را متحمل شد، گفت: در آن شرایط خفقان، امام حسن عسگری(ع) حتی فرصت رفتن به حج را نیز نداشت.

وی افزود: امام حسن عسگری(ع) یک عمر ترویج و تبلیغ  فرهنگ مهدوی با عالمان و شیعیان منتظر  در جامعه اسلامی را داشتند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نهم ربیع الاول اشاره کرد و گفت: نهم ربیع الاول در واقع آغاز امامت امام عصر(عج) است.

وی به تبیین خصوصیات یاران حضرت مهدی (عج) پرداخت و گفت: یاران امام عصر(عج) دارای ایمان عمیق ، اهل عبادت و تضرع، مانوس با قرآن ، عاشق و دلباخته امام، اهل بصیرت، اطاعت پذیر،عصیان ستیز، اهل جهاد، شجاع و دلیر، شهادت طلب منظم و منضبط، تشکیلاتی، صمیمی، استوار در برابر سرزنش ها و تبلیغات دشمنان و سربلند در آزمون ها هستند.

وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

امام جمعه نیر به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)و امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و گفت: این روز نماد وحدت اسلامی است و وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است.

وی به طرح خاورمیانه بزرگ اشاره کرد و گفت:  این طرح نمونه بارز جنگ های هویتی است

حجت الاسلام نعمتی به اصول و عقاید در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی اصول، احادیث، و دشمن در جوامع اسلامی مشترک است و دین به عنوان حلقه اتصال این جوامع محسوب می شود، حاکمان ممالک اسلامی نباید اجازه ظهور امثال داعش، القاعده، رژیم مجعول صهیونیستی دیگر و نفوذ در جهان اسلام را بدهند.

وی تصریح کرد: وحدت جهان اسلام، راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی است.

این مبلغ اسلامی گفت: ممالک اسلامی باید با گسترش دانشگاه ها و رفع زمینه های شبهه و اختلاف و انتشار نظریه های تقریبی و ایجاد کرسی ها و گفتگوهای علمی، اتحاد اسلامی در سرزمین های خود را رقم بزنند.

وی به تبیین ابعاد وحدت آفرین اشاره کرد و گفت: از نظر سیاسی با تدوین منشور وحدت میان کشورهای اسلامی و تعیین مجازات برای تفرقه افکنی می توان  زمینه های اتحاد را فراهم کرد.

حجت الاسلام نعمتی گفت: از نظر اقتصادی نیز می توان با تاسیس بازار مشترک اسلامی، توسعه روابط اقتصادی، تقویت صنعت گردشگری اسلامی  و یکپارچه سازی نظام بانکداری در کشورهای اسلامی مانع نفوذ دشمنان در جهان اسلام شد..

وی به تلاش های امامین انقاب اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب اسلامی پرچمدار گفتمان وحدت و تقریب مذاهب در جهان اسلام هستند.

امام جمعه شهرستان نیر  به  شهادت نمازگزاران بی گناه شیعه در مسجد خان آباد افغانستان توسط داعش اشاره کرد و گفت: احیای داعش، نقطه امید و اتکای آمریکا در افغانستان است

وی از برجام بعنوان جزئی از سیاست خارجه ایران نام برد و گفت: ایران در مذاکرات برجام عجله ندارد چراکه برجام همه سیاست خارجه ایران نیست.

حجت الاسلام نعمتی به نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: این نقشه در واقع سندی برای مطالعه و مطالبه است.

وی گفت: مهار پایدار تورم، معیشت مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، رشد اشتغال زا، نظارت بر بانک ها و مسکن و ارتقای جایگاه بین المللی اقتصاد ایران بخشی از نقشه اقتصادی دولت سیزدهم است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود از تلاش های شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی در برقراری امنیت، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا و ترویج برنامه های اسلامی و فرهنگی  قدردانی کرد و گفت: تجلیل از حافظان قران کریم نیروی انتظامی  کار خدایی و انقلابی بود.

 

امیدواری مردم به مجلس در گرو رای به «طرح شفافیت» است

 امام جمعه لاهرود:طرح شفافیت آراء، امیدبخش است/ وحدت، رمز پیروزی امت اسلام است

حجت‌الاسلام صفری امام جمعه لاهرود ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام حسن عسگری علیه السلام و تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) از طرح محرمانه و امنیتی بودن اموال مسئولان انتقاد کرده و خواستار شفافیت آرا و اموال مسئولان و نمایندگان مجلس شد.

وی افزود: تا زمانی که نمایندگان مجلس به طرح شفافیت رای ندهند مردم به این مجلس امیدوار نخواهند بود.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه امنیت شرق آسیا وابسته به امنیت ایران است، گفت: اگر حواس این کشورها حواسشان را جمع نکنند به فرموده ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای  مدظله العالی سیلی خواهند خورد.

وی انتخاب شهردار لاهرود را تبریک گفت و افزود: خدمت صادقانه و خالصانه و تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدگی به مشکلات مردم باید در اولویت شهردار جدید شود.

 امام جمعه لاهرود موفقیت فرزندان  ضمن تبریک بابت کسب رتبه های برتر علمی و کنکور به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: رمز پیروزی امت اسلام در وحدت و همدلی است.

 

امام جمعه خلخال: کم تحرکی و چاقی سلامت مردم را تهدید می کند

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های  نماز جمعه خلخال بیان کرد: از جمله مسایلی که برای تندرستی انسان در اسلام به آن تاکید شده و همواره مورد توجه پیامبر گرامی بوده،  توجه به ورزش در راستای حفظ سلامت و تندرستی است.

خطیب جمعه خلخال گفت: غفلت مردم از جمله نسل نوجوان و جوان  از ورزش و تحرک موجب  افزایش وزن، چاقی، ابتلا به بیماریهای غیرواگیردار قلبی و عروقی شده است.

حجت الاسلام اسدی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: انتظار از مسئولان  اداره ورزش و جوانان و شهرداری  برپایی همایش های پیاده روی خانوادگی و فراهم کردن زمینه انجام تفریحات سالم از جمله راه اندازی امکانات ورزش همگانی در پارک ها و  بوستانها است.

وی با اشاره به آثار منفی خشکسالی و کم آبی در زندگی دامداران و کشاورزان این شهرستان اضافه کرد: با توجه به پیش بینی ادامه روند خشکسالی در منطقه، مسئولان باید  برای جبران خسارات ناشی از این پدیده اقدام کنند. 

امام جمعه خلخال با بیان اینکه مردم این شهرستان از خیرات و برکات سفرهای  استانی رییس جمهوری وقت و دولت گذشته بی بهره مانده اند، گفت: از آن همه مصوبات سفر  هیچ کدام عملی نشده  و مسئولان باید از دادن وعده های عمل نشدنی پرهیز کرده  و  عدالت  را در توزیع اعتبارات و امکانات درهمه مناطق مختلف این استان  رعایت کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد