سرویس: سیاسی
کد خبر: 93073
|
14:07 - 1400/08/21
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان اردبیل مطرح شد؛

اخذ تضمین و رفع تحریم‌ها دو مطالبه مهم ایران در مذاکره وین/ فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

اخذ تضمین و رفع تحریم‌ها دو مطالبه مهم ایران در مذاکره وین/ فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود
ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل به مطالبات ایران در مذاکرات وین اشاره کرده و اعلام داشتند: اخذ تضمین و رفع تحریم‌ها دو مطالبه مهم ایران در مذاکره وین است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل به مطالبات ایران در مذاکرات وین اشاره کرده و اعلام داشتند: اخذ تضمین و رفع تحریم‌ها دو مطالبه مهم ایران در مذاکره وین است.

امام جمعه اردبیل:اخذ تضمین و رفع تحریم‌ها دو مطالبه مهم ایران در مذاکره وین / لزوم طراحی نرم افزار برای کنترل آنلاین قیمت کارخانه ها

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر لزوم توجه جدی به کنترل قیمت های اجناس اظهار داشت: در حساس‌ترین زمان کشور هرگونه اجحاف به مردم به مثابه گناه کبیره است "إنَّ اللهَ يُعَذِّبُ الَّذِينَ يُعَذِّبُونَ النَّاس في الدُّنْيَا" از جمله آنها کسانی هستند که به خاطر شندرگاز دنیا اجناس را گران و مردم را معذب  می کنند در این خصوص مسئولین توجه کنند که  در کنترل قیمت ها رفتن به سراغ کاسب جزء در وهله اول  اشتباه است چون آنها  فاکتور نشان می دهند که  کارخانه گران کرده است .

لزوم طراحی نرم افزار برای کنترل آنلاین قیمت کارخانه ها 

آیت الله عاملی با ارائه پیشنهادی به دولت مبنی بر طراحی نرم افزاری برای کنترل آنلاین قیمت کارخانه ها تصریح کرد: از دولت محترم می خواهیم در اسرع وقت سامانه و نرم افزار خاصی برای کارخانجات تهیه کند که در آن به صورت آنلاین مقدار تولید، قیمت تمام شده، قیمت اعلام شده، نوسان نرخ محصول ارائه شود، هر کارخانه ملزم باشد که در آن نرم افزار افزایش قیمت و علت آن را بیان کند در بررسی علت دولت با دو طائفه مواجه می‌شود طائفه اول علت معقول دارد می‌گوید مواد اولیه پیدا نمی‌شود و من مجبورم از بازار آزاد تهیه کنم در اینجا دولت باید به جای عقوبت ، جریمه و فشار، مواد اولیه را به صورت سهل و آسان فراهم کند طائفه دوم می گوید چون دلار بالا می رود من هم گران می کنم در حالی که محصول او هیچ ارتباطی با دلار ندارد یا مردم را مضطر می بیند قیمت را بالا می‌برد بعد از ممنوعیت کالاهای خارجی، تولیدکنندگان محصولات مشابه داخلی مثل لوازم خانگی قیمت خود را دو برابر یا چند برابر  کردند چون مردم محتاج آنها شده بودند.

وی ادامه داد: بعضی از کارخانه داران  قیمت را بالا می برند تا به فروشنده جزء تخفیف بیشتری بدهند تا انگیزه خرید برای فروشنده جزء  درست شود و از این طریق کارخانه،  فروشنده جزء را بر مردم مستاصل مسلط میکند همه این ها دزدی از سفره مردم است در روایت است که در آخرالزمان "أَغْنِیَاؤُهُمْ یَسْرِقُونَ زَادَ الْفقَرَاءِ" در قسمت دوم دولت باید بی‌رحمانه عمل کند ابزار و اهرم فشار خوبی هم در دست دارد چون آب و برق و گاز سوبسیدی به تمام کارخانجات تحویل می دهد جمع زیادی از تجار ترکیه در ایران کارخانه زده اند می گویند آب و برق و گاز با این قیمت در هیچ نقطه دنیا پیدا نمی‌شود وقتی گاز ارزان شد کیفیت جنس ما نیز بالا می‌رود و آنها با احداث کارخانه در ایران محصولات خود را به کل خاورمیانه صادر می‌کنند.

وی افزود: در دراز مدت توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌های سرگردان، سوق دادن نقدینگی به طرف تولید، جذب سرمایه‌گذار خارجی، تعطیلی استقراض از بانک مرکزی، مدیریت یارانه ها، مدیریت منابع انسانی، لاغر‌شدن بدنه دولت،(در حال حاضر 95 درصد بودجه جاری و 5 درصد عمرانی است البته سود اوراق قرضه که دولت قبلی چاپ کرده و این دولت آن را پرداخت می کند ضربه جدی به آن 5 درصد میزند) تسلط بر فرارهای عظیم مالیاتی، وضع مالیات بر کالاهای سرمایه‌ای، ممانعت عقلانی از قاچاق کالا از خارج به داخل و از داخل به خارج، برگرداندن جواز صادراتی ، مرجعیت پزشک عمومی در سیستم طبابت کشور، مخصوصاً دادن تولیت امور به دست مدیران مجرب و توانمند، پیدا کردن راهکار عقلانی برای بازگرداندن ثروت عظیم بلوکه شده ایران در خارج از کشور بسیار زودتر حلال مشکلات خواهد بود البته شرط آن همکاری ملت معظم با دولت محترم است.

آیت الله عاملی با تاکید بر رعایت اخلاق توسط عوامل دخیل در تولید و توزیع تصریح کرد: نکته‌ای هم به کل عوامل دخیل در تولید و توزیع عرض می‌کنم آنها قدر این نکته را مخصوصاً بعد از شکسته شدن حصار زمان و مکان یعنی بعد از مرگ به خوبی خواهند فهمید و آن اینکه کسی که دیگران را اذیت و آنها را در دریای غم و غصه غوطه ور می کند این خلاف غایت خلقت است و لذا هم خداوند و هم تمام ذرات عالم از دست او عصبانی می‌شوند به همین جهت در روز آخرت در ترازوی عدل الهی بدترین موجود و شر الدواب کسانی هستند که "يُعذِّبونَ النَّاسَ في الدُّنيا"

 تاخیر ایران در  مذاکرات وین، مطلوب  است

امام جمعه اردبیل تاخیر ایران در حضور  در وین را مطلوب دانسته و خاطر نشان کرد: تانّی دولت در حضور در وین بسیار مطلوب شد اگر ابتداءاً دوان دوان می‌رفت آنها به سر دولت همان بلایی را می‌آوردند که سر دولت قبلی آوردند.

تلاش نیروهای مسلح مکمل خوبی برای دیپلماسی رسمی است

وی افزود: حماسه سپاه در خلیج فارس در برابر تفرعن آمریکا نیز موضع ایران را بسیار تقویت کرد و عملاً ثابت شد که تلاش نیروهای مسلح مکمل خوبی برای دیپلماسی رسمی است اسرائیل نیز ناشیانه کمک خوبی به حل معضل کرده است چون به شدت ایران‌هراسی را برای اروپا و آمریکا تبلیغ می‌کند و به دروغ تکرار می‌کند که ایران فاصله چند ماهه با بمب اتمی دارد و ایران دیگر قابل بازگشت به شرایط اولیه نیست  اما نمی داند که این ایران‌هراسی ها در میز مذاکره ایران را در موضوع بسیار بهتر و مقتدرتر قرار می‌دهد.

امام جمعه اردبیل با تشریح جنگ های روانی ایجاد شده توسط رسانه های استکبار جهانی گفت: در این بین یک جنگ روانی نیز وجود دارد و آن تلاش امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی برای مقصر جلوه دادن ایران است در حالی که ایران در مذاکره دو مطلب کاملاً معقول و منطقی می‌خواهد و هیچ ایرانی چه انقلابی و چه غیر انقلابی با این دو مطلب مخالفت ندارد و آن اخذ تضمین و رفع تحریم‌هاست.

 وی افزود: رفع تحریم مقتضای بندهای برجام است که طرف‌های مقابل امضاء کرده‌اند و به  امضای شورای امنیت سازمان ملل هم رفته است و تضمین به خاطر سابقه بد آمریکا است که به راحتی قرارداد رسمی را ملغی کرد و حالا قبل از هر اقدامی سناتور جمهوری خواه آمریکا تهدید می کند و می گوید هر گونه توافق با ایران که به تصویب سنا نرسد رئیس جمهور آینده دوباره آن را پاره خواهد کرد!

امام جمعه شهرستان نیر:اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است/ فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به مذاکرات برجام و معیشت مردم اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و  با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.

امام جمعه شهرستان نیر به اهمیت رعایت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: عاقبت این سیر عظیم تاریخی و جهانی متعلق به مستضعفین بوده و آخرت هم متعلق به متقین است.

وی با بیان اینکه  یک فرد با تقوا یا یک جامعه با تقوا در هر میدانی وارد بشود موفق خواهد شد، گفت: عاقبت همین دنیا هم متعلق به مستضعفین است.

حجت الاسلام نعمتی به عوامل تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل تقوا، خدمت بی منّت به ملت است چراکه از همه مسئولیت ها در آخرت سوال می شود.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به احادیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: مردم داری و مدارا با مردم مهم است بنابراین تا می توانیم باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم و الا خداوند متعال ما را نخواهد بخشید.

مسئولین موظف به شنیدن صدای مردم هستند

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین سفر شهرستانی استاندار اردبیل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: حضور استاندار اردبیل در شهرستان نیر و دلجویی از مردم این شهرستان که به دنبال مطالبات اصحاب رسانه، شورای شهر و مدیران اجرایی، شورای تامین، معتمدین، نخبگان و جوانان انجام گرفت، مطلوب نظر بود.

وی حضور استاندار اردبیل در جمع مردم شهرستان نیر و شنیدن مطالبات مردم بدون واسطه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کار در زمانیکه عده ای از مسئولان، مطالبه گران را تهدید می کنند که مطلوب نظام اسلامی نیست، خوب و ارزشمند بود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئولین موظف به شنیدن صدای مردم هستند گفت: مردم بهتر از هر کسی خط قرمز نظام را می شناسند.

وی به مشکل کنار گذر شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات نانوایان شهرستان نیر از جمله مطالبات مردم بود که استاندار نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.

حجت الاسلام نعمتی به فصل سرما نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه آرد روستاهائیکه در فاقد نانوایی هستند و مسافر هم نیست باید مدیریت شده و بعد از ظهرها نسبت به پخت نان توسط چند نانوایی در سطح شهرستان مبادرت شود.

 

فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

امام حمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود  به ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و علم آموزی برای توسعه و ایجاد نشاط اجتماعی هر منطقه ای یک واجب دینی است چراکه فرایند کمال بشر بوسیله کتاب محقق می شود.

وی با بیان اینکه دین و دنیای بشر بوسیله کتاب تامین و تغذیه می شود گفت: کتاب عصاره تمدن ها است که به نسل ها منتقل می شود.

حجت الاسلام نعمتی خطاب به متولیان فرهنگی گفت: متولیان فرهنگی و نهادهای آموزشی در این زمینه باید احساس وظیفه کنند و برای اعتلای فکر و فرهنگ کشور اسلامی، کتابخوانی و علم آموزی را در سرلوحه اولویت های فرهنگی و برنامه های ترویجی خود قرار دهند

مشکلات اقتصادی کشور باید با نگاه به درون حل شود

امام جمعه شهرستان نیر به مذاکران برجام نیز اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و  با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند

وی افزود: این موضوع باعث خواهد شد تا از لحاظ روانی، کارکرد اصلی تحریم ها از بین برود و آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود فقط سلاح تحریم را در اختیار دارد چراکه این سلاح تنها ابزاری برای تحقق هدفی است که  استکبار در بازی های  امنیتی و نظامی طراحی کرده و توسط محور عبری، عربی و غربی در حال اجرا است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به لزوم تغییر قاعده بازی در مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند تا ایران را به نقطه بازدارندگی هسته ای برسانند بنابراین قاعده بازی در مذاکرات پیش رو باید تغییر کند.

اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است

امام جمعه شهرستان نیر به فشارهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: فشارهای اقتصادی معیشت مردم با درامد ثابت را ضعیف کرده است بنابراین حضور قدرتمند و مسئولانه مجریان و ناظران اجرای طرح های ملی و اقدامات زیر ساختی در کنار گفتگوی صادقانه با مردم ، آرام کردن التهابات اقتصادی ، به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا می تواند در این مسیر به دولت کمک کند.

امام حسن عسگری(ع)، سیاستگذار زیست تمدنی

حجت الاسلام نعمتی یکی از مهمترین مولفه های محقق کردن تمدن اسلامی را فراهم کردن زمینه ها و شرایط زیست تمدنی عنوان کرد و گفت: تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فرد گرایی افسار گسیخته یکی از زمینه های زیست تمدنی است.

وی از امام حسن عسگری(ع) بعنوان سیاستگذار زیست تمدنی نام برد و گفت: امام حسن عسگری(ع) الگوی نفی فردگرایی و تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی در راستای تحقق زیست تمدنی بودند.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به راه های تحقق زیست تمدنی در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: قدم اول و اصلی در تحقق تمدن اسلامی وجود الگوی زیست اسلامی مومنانه در جوامع اسلامی بویژه شیعه است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز:لزوم توجه جدی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی / اقدامات اخیر دولت سیزدهم امید آفرین است

حجت الاسلام شهریار مسلم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز اظهار داشت: خانواده یکی از نهادهای مهم و اساسی جامعه است و از این رو دین مبین اسلام ارزش ویژه‌از به نهاد خانواده داده است و با ارائه‌های برنامه‌های جامع و تاثیرگذار نسبت به این امر مهم تاکید ویژه ای دارد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی افزود: امروز دشمنان در جنگ نرم و سایبری علیه ایران اسلامی نهاد خانواده را نیز نشانه گرفته است لذا باید با حفظ احترامات و مسائل تربیتی بنیان و پیوند خانواده را حفظ کنیم و‌همچنین امر به معروف و نهی از منکر در تربیت فرزندان در خانواده نیز نقش مهمی دارد.

مسلم با تاکید بر اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم در کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی در روزهای اخیر اقدامات بسیار موثری ازجمله سفرهای استانی ریاست جمهوری و وزرا، وحضور مقتدرانه در سطح جهان و اجرای طرح‌هایی در حوزه مسکن انجام داده است که برای مردم بسیار امیدآفرین است و نوید حل مشکلات را می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرستان اصلاندوز اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران را نمایش اقتدار ایران دانست و بیان کرد: همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جریان دزدی نفت در دریای عمان با اقدام مقتدرانه و واکنش به موقع و جدی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمایش گذاشتند.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در جامعه و عصر امروزی باید نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه شود و این موضوع دغدغه اساسی مقام معظم رهبری نیز است و همچنین در خانواده‌ها نیز باید به این امر توجه شود چراکه کتاب و کتابخوانی در توسعه علمی و فرهنگی جامعه نقش اساسی و تعیین کننده دارد.

امام جمعه بیله سوار:تنها برون رفت کشور از وضعیت موجود، رفع موانع تولید است

حجت الاسلام والمسلمین جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز عبادی_سیاسی جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی،  به تشریح مراتب ایمان پرداخت و نماز را از جمله مهم ترین و بزرگترین ثروت برای انسان برشمرد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، به مذاکرات پیش روی برجامی در آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: از تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم راه گذشتگان را ادامه ندهند و و کشور را در معرض خودتحریمی قرار ندهند.

عزیزی در ادامه افزود: صبر مردم بزرگترین سرمایه برای نظام و انقلاب است و مسئولان نباید از این صبر مردم سو استفاده نمایند‌،چرا که این مردم با وجود مشکلات فراوان در این سال های اخیر،هنوز هم مثل اوایل انقلاب پای این نظام ایستاده اند و کوچکترین فرصتی برای عرض اندام به دشمن نمی دهند.

خطیب جمعه بیله سوار خطاب به مسئولان گفت: نباید همه چیز کشور را به بیرون و مذاکرات و ... پیوند داد‌،بلکه باید بیش از گذشته به توانمندی های داخلی توجه جدی نمود، چرا که تاکنون از تولید کنندگان داخلی آنگونه که باید حمایت جدی میشد، نشده است‌.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان به موقعیت و پتانسیل های موجود کشاورزی و دامپروری منطقه اشاره کرد و گفت: از مسئولان میخواهم جلوی خام فروشی را بگیرند و با حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید، زمینه اشتغال جوانان را فراهم نموده و برای همیشه ریشه بیکاری در این منطقه را بخشکانند. چرا که تنها برون رفت کشور از این وضعیت موجود، رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران است.

امام جمعه پارس آباد: تکلیف عزل و نصب های مدیران شهرستان پارس آباد مشخص شود

 حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان از استاندار اردبیل خواست تا هرچه سریع تر تکلیف عزل و نصب های مدیران شهرستان پارس آباد را  مشخص کند تا وضعیت شهرستان پارس آباد از بلا تکلیفی دربیاید.

وی افزود: در شهرستان پارس آباد از گذشته کارهای زیادی بر زمین مانده است که نیاز به ساماندهی، پیگیری جدی و برخورد با متخلفین است.

 امام جمعه پارس آباد گفت: برای مسئولیت، امانتداری، تعهد، تخصص و کار بلد بودن مهم است و صرفا با نماز خواندن، روزه گرفتن و دعای کمیل خواندن نمی توان عهده دار مسئولیت شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد