سرویس: سبلان ما
کد خبر: 67165
|
17:05 - 1396/02/31
نسخه چاپی

سونامی در شورای شهر اردبیل؛

کوچه ارمنستان به پاک‌ِستان تبدیل شد

کوچه ارمنستان به پاک‌ِستان تبدیل شد
در حالی شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل به پایان رسید که تنها دو عضو شورای چهارم موفق شدند به شورای پنجم راه یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل، با همه حواشی خود به پایان رسید و 11 نفر راه یافته به پارلمان مدنی_محلی مشخص شدند.

نکته جالب در این انتخابات حضور گسترده مردم و البته آرای فوق العاده نفرات راه یافته به شورای شهر بود.

با بررسی تعداد آرا مشخص می شود که سه نفر اول راه یافته به شورای پنجم، آرایی بیشتر از نفر اول دور چهارم را کسب کردند؛ و در واقع رکوردی جدید در این عرصه را به ثبت رساندند.

این در حالی بود که با توجه به تعداد زیاد کاندیداها، بیشتر افراد، انتظار داشتند که نامزدهایی با آرایی ما بین 8 تا 15 هزار، راهی کوچه ارمنستان شوند.

نکته دیگر این انتخابات، سونامی تغییرات در اعضای پارلمان محلی اردبیل بود؛ با توجه به حضور تمامی اعضای شورای چهارم در انتخابات دور پنجم، انتظار بر این بود که حداقل نصف این کاندیداها، در این دوره نیزموفق باشند که این اتفاق نیفتاد و تنها، دو عضو شورای چهارم موفق شدند که در بین 11 نفر عضو اصلی قرار گیرند.

البته بررسی وضعیت منتخبین شورای پنجم نیز نشان از حضور برخی چهره های جوان در کنار با تجربه های حوزه شهری دارد.

زهرا قدیمیکه با کسب 32092 رای توانست به عنوان نفر اول، به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ هرچند با توجه به تبلیغات گسترده این بانوی کاندیدا، حضور او در جمع شورانشینان محتمل بود اما شاید هیچ کس پیش بینی رای بالای30هزاری را برای او نمی کرد.


عليرضا غريبينیز توانست با کسب  29339 راي، به عنوان نفر دوم به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ البته همه اتفاقات خوب انتخاباتی از جمله حضور با رای بالا در کوچه ارمنستان برای غریبی پیش بینی می شد و اتفاقا محبوب ترین کاندیدا_مهندس ادوار مختلف انتخابات توانست با رایی بالا، یکی از کرسی ها را از آن خود کند.

عليرضا پوستيکه او هم از چهره هایی بود که انتظار موفقیتش می رفت و اتفاقا توانست با رای27018 به عنوان نفر سوم راهی کوچه ارمنستان شد.

حبيب الله فتحيمجری موفق تلویزیونی که این بار به عنوان یک کاندیدا حضور پیدا کرد و با توجه به سابقه حضور افرادی از خانواده صدا و سیما در ادوار مختلف در شورای شهر،پیش بینی می شد که این کاندیدا نیز در این عرصه موفق باشد.

البته موفقیت او برخلاف چهره های دیگر انتخاباتی از خانواده تلویزیون را نباید تنها مختص به حضورش در این نهاد دانست؛ هرچند بی تاثیر نیز نبود.

فتحی با19339 رای توانست یکی از کرسی ها را به نام خود ثبت کند.

يعقوب عزيززادهنیز که البته پیش بینی می شد جزو بالانشینیان باشد با کسب 18930راي  به عنوان نفر پنجم انتخاب شد.

يعقوب هاشميکه سابقه فعالیت های متعدد در حوزه شهری را دارد توانست با 18629 راي به عنوان ششمین عضو، در شورای پنجم حضور داشته باشد.

يونس رونقيکه تبلیغات منظم و البته با برنامه ای داشت توانست با کسب 17887 راي به شورای شهر راه یابد.

 جواد انصارينیز از چهره هایی بود که در برخی از مناطق انتظار رای بالایی برای او می رفت و همین آرا نیز، نام او را به عنوان نفر هشتم شورای پنجم ثبت کرد.

 16493 تعداد آرایی بود که به نام انصاری ثبت شد.

رحيم آقازادهجزو شورای چهارمی ها بود که توانست در شورای پنجم نیز حضور یابد.

این کاندیدا توانست رای اعتماد 15599 نفر را به دست آورد.

رویا کنعانی؛  بی شک او را باید به عنوان پدیده انتخابات نام برد. بانوی جوانی که توانست با کسب 15438 رای به عنوان نفر دهم راهی شورای شهر شود.

حسین افسانهنیز از چهره های دور چهارمی شورا بود که توانست با 15201 راي به عنوان نفر یازدهم انتخاب شود.


در این انتخابات اسفندیار هوشیار  با کسب 14914 راي،بهمن آذروش با 14906 راي،ابراهيم عبدي با 14726 راي،علي هدايتي با 14026 راي،ابراهيم صفري با 13556 راي ، سالار شاكر با 13160 راي و محمد اصلانيان با 12878 راي به عنوان اعضای علی البدل شورا انتخاب شدند.

خبر براساس نتایج نهایی اعلام شده تنظیم شد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد