12:35 - 1395/10/23
کد خبر: 62403

به همت دفتر امور اجتماعی استانداری ؛

اولین سمپوزیوم جامعه شناسی در اردبیل برگزار شد

اولین سمپوزیوم جامعه شناسی و مسائل اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از ابصارخبر، پیش از ظهر امروز اولین سمپوزیوم  جامعه شناسی و مسائل اجتماعی با حضور رئیس انجمن جامعه شناسی ایران در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

شفیع شفیعی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه طی سال‌های اخیر موضوع آسیب‌های اجتماعی قویاً موردتوجه قرار گرفته و به گفتمان عمومی تبدیل شده است، گفت:در واقع به منظور ارائه راهکار رفع آسیب ها باید از ظرفیت حوزه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی برگزاری این سمپوزیم را با هدف دنبال کردن یک رویکرد علمی به مسائل اجتماعی دانست و گفت: در عین حال تعامل بین دانشگاه و بخش‌های مختلف جامعه  نیز باید دنبال می‌شود.

حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز یکی از رسالت‌های دانشگاه را ارتباط با جامعه دانست و افزود: این دغدغه هر چند در جوامع غربی پاسخ گرفته اما در جامعه ما مدت‌زمان زیادی نیست که به اهمیت آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی طی سال‌های اخیر تلاش کرده بخشی از دغدغه ارتباط‌گیری با جامعه را با اجرای برنامه‌های مختلف حل‌ و فصل کند،افزود: هر دو قطب جامعه و دانشگاه باید در مسائل اجتماعی با هم مشارکت  و همکاری داشته باشند تا جامعه شاهد پیشرفت روزافزون شود.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به برنامه های آتی دانشگاه در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال آینده همایش ملی آسیب‌های اجتماعی با همکاری پلیس در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

ابراهیم پور برنامه های دانشگاه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را یاداور شد و گفت:تا کنون هفت طرح بین سازمانی و هشت طرح پژوهشی اجرا شده این موضوع علاوه بر ارائه ۱۹ پروپوزال، ۲۴ پایان‌نامه دکتری و ارشد اجرا شده است.

وی در پایان سخنان خود خواستار تأسیس رشته جامعه‌شناسی در این دانشگاه شد.

سخنرانی قانعی راد، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران و زند رضوی مدیر کمیته دفاتر انجمن جامعه شناسی ایران از جمله برنامه های سمپوزیو جامعه شناسی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای پیام/