15:11 - 1396/06/08
کد خبر: 70597

بهانه‌ای عجیب برای فروش گوشت بی‌کیفیت در اردبیل

در استانی که پرورش‌دهنده بهترین دام‌ها است، گوشت با کیفیت پایین روانه بازار اردبیل می شود.

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، با اذعان به اینکه بدترین نوع گوشت قرمز در اردبیل توزیع می‌شود، گفت: با وجود اینکه کشتار غیرمجاز همچنان در گوشه و کنار این استان وجود دارد، اما در بیشتر کشتارگاه‌های دام این استان نیز کشتار ماده‌کشی و دام‌هایی با سن بالا و به نوعی «حذفی» انجام می شود.

به گفته نجف‌زاده، قدرت خرید پایین مردم در استان اردبیل بهانه‌ای شده تا عملا عرضه کنندگان گوشت قرمز تمایلی به عرضه گوشت‌هایی با کیفیت بالا و گران قیمت نداشته باشندکه البته نرخ‌گذاری‌ها نیز بر همین مبنا انجام می‌شود و به تبع آن در چنین شرایطی امروز شاهد کشتار معدود بره و گوساله نر در این  استان هستیم که نتیجه آن این است که گوشت هایی با  کیفیت پایین روانه بازار اردبیل می شود.

وی معتقد است: عرضه گوشت بی‌کیفیت در شان مردم اردبیل نیست و باید بستری فراهم شود تا در یک رقابت سالم،  گوشت با کیفیت و مناسب به دست اهالی استانی برسد که خود پرورش دهنده بهترین دام هستند.

مدیرکل تعزیرات استان اردبیل تصریح کرد:برای بالا بردن کیفیت گوشت در استان اردبیل، قرار است طرح "قصابی های ممتاز" در اردبیل راه اندازی شود تا در این قصابی‌ها با مشخص بودن سن، نوع حیوان ذبح شده، قیمت و کیفیت گوشت قرمز ،  مردم با توجه به جیبشان خرید کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بعضا دیده می شود گوشت میش و گوسفند به قیمت یکسانی در اردبیل فروخته می شود که این موارد نیز باید برسی شود.

سخنان مدیرکل تعزیرات استان اردبیل درباه کیفیت پایین گوشت قرمز در حالی است که مدیرکل دامپزشکی  استان اردبیل در این خصوص نظری متفاوت دارد.

صالحی با تکذیب توزیع گوشت بدکیفیت در اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، بر کیفیت بالای گوشت اردبیل تاکید کرد.

سخنان متفاوت مسئولان استان اردبیل در مورد کیفیت گوشت توزیع شده در اردبیل در شرایطی است که فردا روز عرفه است و در ساعات آینده خیلی‌ها برای تامین گوشت عید قربان  به قصابی ها و دام فروشی ها مراجعه خواهند کرد.

قیمت گوشت در اردبیل بنا به گفته پناه علیپور رئیس اتحادیه قصابان گاوی و گوسفندی استان اردبیل در سه روز گذشته افزایشی 15 درصدی داشته است.

انتهای پیام/