11:25 - 1396/06/22
کد خبر: 70914

در پی سفر قریب‌الوقوع آخوندی به اردبیل؛

مردم نیازی به سفر بی‌ثمر وزیر راه به اردبیل ندارند

در سفر این بار وزیر راه و شهرسازی به اردبیل، انتظارها براین است که صرفا این سفر به بازدیدها محدود نشود و این بار با عبور از امید به پیشرفت، این سفر ضمانت اجرا هم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در حالی وزیر راه امروز به اردبیل سفر می‌کند که پروژه‌های مهم و اساسی اردبیل در حوزه راه و مسکن و راه‌آهن، حال و روز ناخوشی دارند و حتی وعده و وعیدهای این پروژه‌ها هم رنگ کهنگی به خود گرفته و گویی اتمام برخی از این پروژه‌‌ها همچون راه آهن اردبیل -میانه عمر نوح  و صبر ایوب می‌خواهد.

در سفر این بار آخوندی به اردبیل که بعد از چندین بار کنسلی  انجام می‌شود، انتظارها براین است که صرفا این سفر به بازدیدها محدود نشود و این بار با عبور از امید به پیشرفت، این سفر ضمانت اجرا هم داشته باشد، چرا که پیش تر مردم اردبیل به عینه دیده اند که بازدیدهای قبلی  در دوره‌های مختلف نتایج مهم و تاثیر گذاری برای تحرک‌بخشی به پروژه های حیاتی استان چون راه‌آهن اردبیل به دنبال نداشته است و  تخصیص قطره چکانی اعتبار کاری از پیش نمی‌برد.

با این اوصاف مردم استان محروم اردبیل انتظار دارند در سفر اینبار وزیر راه و شهرسازی به اردبیل، اعتبارات کلانی برای تکمیل پروژه‌‌های مهم و حیاتی چون راه آهن اردبیل-میانه، مساکن مهر و  تکمیل زیر ساخت‌های ارتباطی و ایمنی سازی جاده های خطرناک استان اختصاص داده شود و تحقق این مطالبه های عمومی  مصرانه از وزیر خواسته شود و  دیگر به روال سالهای قبل  شاهد بی رغبتی به پاسخگویی چنین مطالباتی نباشیم.

گفته می‌شود سفر اینبار آخوندی به اردبیل با اصرار نمایندگان بوده و هیچ پروژه ای هم در این سفر افتتاح نمی‌شود این در حالی است که بسیاری از پروژه‌ها از راه‌آهن اردبیل  و تکمیل محور اصلی اردبیل – مشگین‌شهر گرفته تا برخی دیگر از پروژه‌های حوزه مسکن به خواب خوشی رفته است.

پیش‌تر برخی از نمایندگان استان اردبیل از قول مساعد آقای وزیر برای تخصیص اعتبارات سازنده به پروژه مهم استان خبر داده بودند از جمله اینکه محمد فیضی نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین، در سخنانی گفته بود درباره راه آهن اردبیل از آقای آخوندی قول گرفته ام!؛ حال باید دید  این قول‌ها عملی می شود و یا باز هم شاهد بی رغبتی‌ها به راه آهن اردبیل به عنوان مهم ترین مطالبه  مردم این استان خواهیم بود.

راه آهن اردبیل میانهاز سال 84 شروع شده است و تا سال 94 کل بودجه مصوب آن حدود 420 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 323 میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد؛ این پروژه حیاتی استان اردبیل برای  تکمیل یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

در سال 95 برای پروژه12 ساله  راه آهن اردبیل-میانه،  43 میلیارد تومان و در بودجه سال 96 اعتبار 91 میلیاردی مصوب شده است در حالی کهبرای تکمیل این پروژه یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است وبا این مبالغ اندک مصوب یافته اتمام این پروژه عمر عمر نوح می خواهد.

انتهای پیام/