14:00 - 1396/06/25
کد خبر: 70999

هر سال یک وعده افتتاح برای بیمارستانی که هنوز تکمیل نشده است!

معاون وزیر رکورد‌دار بازدید از بیمارستان در حال احداث پارس‌آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی برای پنجمین بار از بیمارستان در حال احداث شهرستان پارس آباد بازدید کرد و این بار هم وعده داد که این بیمارستان تا پایان آذر ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، عملیات احداث بیمارستان 120 تختخوابی شهرستان پارس آباد که اخیرا به 160 تختخوابی افزایش یافته در حالی دهمین سال خود را سپری می کند که در آغاز ساخت این پروژه ملی اعلام شده بود که روند تکمیل و تجهیز آن تا پایان سال 92، طول خواهد کشید!

این بیمارستان که از زمان کلنگ زنی تاکنون مسئولیت دو وزیر، سه استاندار، پنج فرماندار و دو دولت را تجربه کرده شامل بخش های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان، بخش های مراقبتی سی سی یو و آی سی یو، بخش تشخیصی، اورژانس و درمانگاه بوده و از جمله پروژه های بیمار شهرستان بوده که اسیر وعده های نافرجام شده است.

این بیمارستان که جزء طرح های مهر ماندگار و از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم بود عملیات احداث آن از سال 87 شروع و در حالی که به گفته وزیر اسبق راه و شهرسازی دولت دهم این بیمارستان تا پایان سال۹۲ به بهره برداری برسد اما علی رغم این وعده وزیر، بیمارستان نه تنها تا سال 92 تکمیل نشد، بلکه این پروژه بعد از چندین سال به گفته "محمدجعفر علیزاده" معاون وزیر راه و شهرسازی، هم اکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان آذر ماه امسال به بهره برداری برسد.

اما معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی خبر از بهره برداری بیمارستان 160 تختخوابی پارس آباد تا پایان آذرماه امسال خبر داد که زمان ثابت کرده که زیاد نمیتوان روی این گفته ها حساب باز کرد چرا که این وعده معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان پارس آباد که روز گذشته انجام شد در حالی است که وی برای پنجمین بار است که خبر از افتتاح این بیمارستان می دهد.

اظهارات علیزاده معاون وزير راه و شهرسازي، یک نکته ی بارز را به ذهن آدمی متبادر می کند؛ وعده هایی که گاها با آغاز سال شروع می شوند و هر از چند گاهی عده ای از مسوولین در مناسبت ها گزارش فعالیت می دهند و دوباره وعده افتتاح بیمارستان پارس آباد در تاریخ جدید داده می شود.

اما سفر "محمد جعفر علیزاده" معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، شاید از یک جنبه برای مردم پارس آباد جالب توجه باشد و آن این است که فارغ از وعده های متفاوت افتتاح، وی به نوعی رکورد بیشترین بازدید از بیمارستان در حال احداث پارس آباد را یدک می کشد که حتی بیشتر از خود استاندار اردبیل هم می باشد!

در زیر تیتر اخباری که خبرگزاری ها، پایگاههای خبری و سایت سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وابسته به وزارت راه و شهرسازی به نقل از محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه که از سال 90 تا کنون از بیمارستان در حال احداث پارس آباد بازدید و هر بار خبری متفاوت از افتتاح آن داده است را مشاهده می کنید:

1390/11/05معاون وزیر راه و شهرسازی: بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد مغان سال 92 به بهره برداری می رسد. (راسخون)

///

***

1393/03/01معاون وزیر راه و شهرسازی: تحويل بیمارستان 140 تختخوابی پارس آباد در هفته دولت سال آتي (سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی)

***

1394/02/29معاون وزیر راه و شهرسازی: بهره برداری از بیمارستان 143 تختخوابی پارس آباد تا پایان سال جاری (صداوسیمای مرکز اردبیل)

///

***

1395/08/15معاون وزیر راه و شهرسازی: بیمارستان 160 تختخوابی پارس آباد تا پایان امسال افتتاح می شود. (ایرنا)

***

1396/06/23معاون وزیر راه و شهرسازی: پروژه بیمارستان پارس آباد 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان آذر ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.(فرمانداری پارس آباد)

///

نباید فراموش کرد پروژه ای که می توانست با صرف هزینه به مراتب اندک در دولت های قبلی به اتمام برسد، به دلایل مختلف از جمله بی تدبیری، عدم جذب اعتبار و… با هر آجر وعده ای را به بدنه خود پیوند زده است. وعده هایی که تمامی ندارد و در این میان خواست مردم لابه لای قول های مساعد پنهان مانده است.

حال باید منتظر بود و دید که افتتاح این بیمارستان که معاون وزیر راه و شهرسازی این بار وعده افتتاح آن را تا پایان آذرماه امسال داد به مرحله عمل می رسد یا همانند وعده های دیگرش به سالی دیگر موکول خواهد شد؟

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/