20:01 - 1396/06/28
کد خبر: 71111

محمدباقر منصوری:

مداحان باید در انتخاب شعر دقت کنند/ استفاده از موسیقی مبتذل برای مداحی مناسب نیست

محمد باقر منصوری با بیان اینکه مداحان باید در انتخاب شعر دقت کنند گفت: مداحان سخنگویان شیعه هستند و لازم است اشعاری را برای مداحی انتخاب کنند که شان و حرمت اهل بیت(ع) حفظ شود.

محمدباقرمنصوری در گفتگو با خبرنگارسبلان‌مابا بیان اینکه مداحان باید در انتخاب شعر مداحی دقت کنند گفت: مداحان سخنگویان شیعه هستند و لازم است اشعاری را برای مداحی انتخاب کنند که شان و حرمت اهل بیت(ع) حفظ شود.

 وی با اشاره به انتشار سریع ویدئوی مداحی ها از طریق فضاهای مجازی اظهار کرد: مداحی‌ها توسط دشمنان اسلام آنالیز می شود و اگر مطالبی به دور از شان ائمه و اهداف اهل بیت(ع) خوانده شود،سوء استفاده دشمنان را به همراه دارد.

منصوری تصزیح کرد: البته این‌گونه نوحه‌خوانی‌ها انتقاد دوستداران اهل بیت(ع) را نیز در پی دارد.

مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه اشعار مداحی باید به لحاظ ادبی زیبا و به لحاظ تاریخی مطابق با مقتل‌های مشهور باشد گفت: قطعا در این خصوص استفاده از نظرات بزرگان و عالمان دینی می تواند موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به سبک‌ها و شیوه‌های جدید مداحی اظهار کرد: ابتکار و نوآوری در مداحی خوب است اما استفاده از آهنگ‌های مبتذل برای مداحی مناسب نیست.

مداح اهل بیت(ع) در پاسخ سوالی در خصوص اینکه کسی‌که صدای خوبی دارد می تواند مداح خوبی هم باشد گفت: داشتن صدای خوب یکی از مولفه های مداحی است اما شرط کافی نیست.

 منصوری با بیان اینکه بسیاری از افراد هستند که صدای زیبایی دارند اما مداح خوبی نشده اند گفت: مداحان باید در درجه اول تقوا داشته باشند و خود شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی مطالعه کتاب‌های معتبر و آشنایی با قواعد نوحه خوانی را از دیگر مولفه‌های مداحی عنوان کرد.

منصوری در پایان در خصوص اینکه برخی از افراد به مداحی به دیده شغل نگاه می کنند گفت: مداحی عشق است نه شغل.

وی اظهار کرد: البته با توجه به اینکه مداحی یک کار فرهنگی است و مداحان_بویژه مداحان سرشناس_   فرصت  کافی برای انجام کار دیگری ندارند، مداحی می تواند منبع درآمد هم باشد.

انتهای پیام/