12:18 - 1396/07/19
کد خبر: 71792

استاندار جدید اردبیل باز هم انتخاب نشد

در جلسه امروز هیئت دولت، استانداران جدید چهار استان آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی شدند و خبری از انتخاب استاندار جدید اردبیل نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد،  استانداران  جدید چهار استان آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی شدند و خبری از انتخاب استاندار جدید اردبیل  نشد.

 شنیده ها حاکی است با وجود گزینه‌های مختلف برای تصدی پست استانداری اردبیل گزینه‌ نهایی پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری اردبیل با گزینه های پیشنهادی نمایندگان این استان متفاوت است.

پیش تر نمایندگان استان از تعامل بین دولت و نمایندگان برای انتخاب استاندار اردبیل سخن می گفتند به گونه ای که  شکور پورحسین نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد گفته بود  سه نفر در اولویت وزارت کشور است که سید جواد نگارنده گزینه جدی مجمع نمایندگان استان اردبیل هست، اما اینکه وزارت کشور چقدر بر نظارت مجمع تمکین خواهد کرد باید در انتظار نشست.

این نماینده تصریح کرده بود: سیاست وزارت کشور بر تعیین یک گزینه غیربومی است چون معتقدند که تجربه چهار ساله نشان داد که فرد بومی در یک شبکه ناکارآمد گرفتار می شود  این در حالیست که نمایندگان  استان اردبیل نیز بر انتخاب استاندار بومی توانمند متفق القول هستند.

 با این اوصاف صرفنظر از مصادیقی که در رسانه ها در خصوص گزینه های مدنظر دولت و نمایندگان برای استانداری اردبیل مطرح است، انتظار بر این است که گزینه استانداری با توجه به اصل تفکیک قوا(مصرح در قانون اساسی) و رعایت چارچوب های تعاملی دولت و مجلس تعیین تکلیف شود چراکه داوم روند کنونی تعیین استاندار اردبیل، فرسایشی و خلاف تدبیر و مصلحت استان اردبیل است.

با تعیین ۴ استاندار جدید در جلسه امروز هیئت وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون استانداران ۱۷ استان تغییر کردند.

از چهارم مهرماه 96 استانداری اردبیل با سرپرست اداره می شود؛ اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان اردبیل با حفظ سمت سرپرست استانداری اردبیل است؛ مجید خدابخش استاندار سابق اردبیل بود.

انتهای پیام/