13:31 - 1396/07/19
کد خبر: 71802

انتقاد رئیس حوزه هنری اردبیل از نبود نمایشگاه دایمی آثار هنری در این استان

رییس حوزه هنری استان اردبیل، گفت: جای خالی نمایشگاه و فروشگاه دایمی آثار هنری در استان اردبیل محسوس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، ورک شاپ تذهیب معراج با حضور امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل و جمعی از هنرمندان پیش از ظهر چهارشنبه 19 مهر ماه 1396 در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه متاسفانه در هنرهای تجسمی نبود رابطه مناسب بین تولید کننده اثر هنری با مخاطب سبب شده زحمات هنرمندان به ثمر نرسد،گفت: نبود محل دایمی نمایشگاه و فروشگاه تولید، عرضه و فروش آثار هنری در سطح استان احساس می شود که اگر شرایط ایجاد این محل فراهم شود می تواند در راستای اقتصادی شدن هنر کمک شایانی به هنرمند ارائه دهد.

رییس حوزه هنری استان اردبیل افزود: حوزه هنری استان اردبیل بنا دارد در مناسبت های مختلف در قالب های متفاوت دست به تولید آثار هنری با مضامین دینی و انقلابی بزند، که در این راستا تولید پوستر شعار حسینیان اردبیل«امری لامرکم متبع» نمونه موفق این حرکت است.

این مسوول اظهار داشت: مجموعه حوزه هنری تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا زمینه ایجاد ارتباط موثر بین هنرمندان و مخاطبان را فراهم کند.

گفتنی است در ورکشاپ تذهیب «معراج» هنرمندان منتخب تذهیب کار، آثار خوشنویسی تولید شده ورک شاپ آیات قرآنی را تذهیب کردند.

همچنین بحث پیرامون مبانی هنرهای تجسمی باحضور حجت مجرد و حسین آزاد و ناصر صادقی؛ از اساتید هنر استان از بخش های دیگر این ورک شاپ بود.

در پایان این مراسم از هنرمندان شرکت کننده در ورک شاپ تذهیب تجلیل شد.

 

انتهای پیام/