13:52 - 1396/07/19
کد خبر: 71805

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد؛

فعالیت 269 مشاور در مدارس استان اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 269 مشاور رسمی تمام‌ وقت در مدارس این استان فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازادیب رسا، مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در نشست خبری، با اشاره به آغاز هفته بهداشت روان در مدارس، اظهار کرد: هفته بهداشت روان با شعار « بهداشت روان و مدرسه کارآمد » آغاز شد.

وی با تشریح عناوین هفته بهداشت روان در مدارس، افزود: سه شنبه 18 مهر با عنوان روز «بهداشت روان و  مدرسه دوست دار زندگی»، چهارشنبه 19 مهر روز «بهداشت روان و مشارکت در مدرسه »، پنجشنبه 20 مهر روز «بهداشت روان و ارتباط موثر در مدرسه »، جمعه 21 مهر روز «بهداشت روان و عوامل اجتماعی »، شنبه  22 مهر روز «بهداشت روان و خانواده »، یکشنبه 23 مهر روز «بهداشت روان و پیشگیری از افسردگی » و دوشنبه  30 مهر روز «بهداشت روان و  طراحی مسیر درست زندگی» نام دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در نواحی 19گانه استان برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی پیش‌بینی شده است.

کافی تصریح کرد: از اهداف اصلی هفته بهداشت روان در مدارس می توان به تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به زندگی، ایجاد زمینه برای ایفای نقش دانش آموزان، ارتباط موثر دانش آموز با جامعه و خانواده، حل مشکل ارتباطی و عاطفی دانش آموزان و طراحی مسیر درست زندگی با اولویت هدایت تحصیلی، شغلی و تربیتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 269 مشاور رسمی تمام‌ وقت در مدارس استان فعالیت می کنند، عناون کرد: علاوه بر مشاورین فعال در مدارس، در شهرستان های اردبیل ، مشکین شهر و پارس آباد مراکز مشاوره روان شناختی برای مراجعه خانواده ها به همراه دانش آموزان جهت ارائه مشاوره های اختصاصی پیش بینی شده است.

کافی در پاسخ به این پرسش که «میزان شیوع بیماری‌های روانی در بین دانش‌آموزان چگونه است؟»، بیان داشت: در خصوص بهداشت روان این بستگی به تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره دارد و آمار دقیقی نداریم؛ چرا که هر کدام تعریف خاص خود را دارند و ممکن است بعضی از آسیب‌ها بیماری محسوب شود و برخی خیر و نهایتا بیشترین تاثیر در شناسایی و درمان مشکلات عاطفی و روانی دانش آموزان منوط به مشارکت و آگاهی خانواده ها می باشد.

انتهای پیام/