13:34 - 1396/07/20
کد خبر: 71831

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل:

برخورد قاطعانه با حفاران غیرمجاز/ مردم در صیانت آثار باستانی مشارکت کنند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل با درخواست از مشارکت مردم در صیانت از امکان و آثار باستانی از رصد و برخورد قاطعانه با حفاران غیر مجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، سرهنگ دوم علی اصلان‌زاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت شهروندان در حراست از مواریث باستانی استان شد.

سرهنگ دوم علی اصلان زاده ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: مشارکت اجتماعی ضرورت حراست و محافظت از مواریث باستانی و فرهنگی است.

او با تاکید به اینکه مشارکت از مواریث باستانی تنها بر عهده یک دستگاه اجرایی نیست، ادامه داد: انتظار می رود ظرفیت مشارکت مردم در این خصوص به کار گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه این نهاد اجرایی در ابعاد حفاظتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ماموریت های خود را تعریف کرده است، تصریح کرد: در تمام ابعاد باید از ظرفیت مشارکت های مردمی استفاده شود.

سرهنگ دوم اصلانزاده با اشاره به اینکه در راستای جلب مشارکت های اجتماعی جلسات تعاملی مختلفی برگزار شده افزود: تهیه پیام های آموزشی و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده است.

این مسئول انتظامی به گشت زنی های روزانه و مستمر در سطح حوزه استحفاظی اشاره و تصریح کرد: همچنین با هدف حفاظت از مواریث باستانی از ظرفیت انجمن های میراث فرهنگی استفاده می شود.

وی استان اردبیل را به لحاظ آثار باستانی و تاریخی یکی از مناطق شاخص کشور رشمرد و تاکید کرد: پیشگیری از تعرض و تجاوز به آثار باستانی و برخورد قانونی و قاطع با سودجویان و پاسداری از حریم میراث فرهنگی بدون اغماض و قاطعانه عملی می شود.

 

انتهای پیام/