09:25 - 1396/07/24
کد خبر: 71903

گزارش میدانی/

واکنش‌های متفاوت مردم اردبیل به اظهارات سخیف ترامپ

در پی اظهارات مضحک ترامپ اردبیلیها واکنشهای متفاوتی داشتند از تجمع دانشجویان گرفته تا لطیفه های که برای ترامپ ساخته شد و البته همچنان این لطیفه ها در بین مردم عادی کوچه و بازار بساط خنده را براه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مایاوه گویی‌های اخیر ترامپ درباره پایبند نبودن ایرانی‌ها به برجام، تروریست خواندن ملت ایران و تصمیم برای اعمال تحریم های بیشتر ایران اسلامی  و تحریف نام خلیج فارس از همان نخستین دقایق پایان نطق رئیس جمهور آمریکا واکنش های زیادی را در بین مردم ایران به همراه داشته است؛ در پی این اظهارات مضحک ترامپ اردبیلیها  واکنش‌های  متفاوتی داشتند از تجمع  دانشجویان گرفته تا لطیفه هایی که برای ترامپ ساخته شد و همچنان این لطیفه‌ها در بین مردم عادی کوچه و بازار بساط خنده را براه کرده است.

در ادامه پاسخ اردبیلی ها به اظهارات سخیف ترامپ  را بخوانید.

جوانان دانشجو با تجمع در مقابل دانشگاه از ترامپ خواستند تا از تاریخ عبرت بگیرد و برای تکرار نکردن یاوه سرایی هاش چند واحدی تاریخ، جفرافی و حقوق ببین الملل، بخواند.

یک دانشجوی اردبیلی گفت: کار به جایی رسیده که پرتقال خونی هم برای ما نظر میده!

من فکر کردم ترامپ فقط احمق است نمی دانستم احمق بیسواد است که نمی داند خلیخ تا ابد فارس،  از اول فارس بوده و هست و خواهد بود ؛ ترامپ خدا شفات بده!

 یکی دیگر از  دانشجویان می گوید: شنیدین ترامپ برگشته گفته ایران یه جزیره ی کوچولو تو شمال آفریقاست.

این دانشجوی اردبیلی ادامه داد: اوه خبر مهمتر اینکه الان عربستان دست راست ترامپ جون،  مثل بچه ها رفته به همه گفته بچه ها، بچه ها بیاین با ایران قهر کنین!

پیرمرد اردبیلی که  با شنیدن نام ترامپ قهقهه میزند،می گوید ترامپ مایه بی آبرویی ملت آمریکا اس ، این آقا را که می بینم از خنده روده‌بر می شوم.

وی معتقد است: فهم ترامپ از تاریخ و جغرافیا و سیاست در حد بچه دو ساله نیست.

این پیرمرد اردبیلی می‌گوید: آقای ترامپ گویا فراموش کرده‌اید که حنای شما پیش ما رنگی ندارد؛ راستی یادتان که نرفته اشک فرماندهانتان در خلیج همیشه فارس را.

 این پیرمرد می‌گوید: ترامپ تعادل رفتاری ندارد و دیوانه ای است که خود را عاقل می داند.

او به زبان ترکی می‌گوید: آقای ترامپ "قاچ قاپوزدا اوینا" ( برو دم در خونتون بازی کن)

وی ادامه داد: به ترامپ می گویم ما ایرانی ها روانشناسان خوبی داریم خواستی آدرس یک روانپزشک خوب را برایت بفرستم!

یک بانوی حقوقدان اردبیلی هم با تاکید بر این امر که هیچ انسان عاقلی چنین یاوه گویی‌های را بر زبان نمی راند، گفت: آقای ترامپ بهتر است کسی یادت بیاورد که تروریست کیست؟ شمایی که داعشی ها را مجهز کردید و هم پیمان صعودی هایی هستید که دستشان به خون یمنی ها آغشته است و ....

این بانوی اردبیلی ادامه داد: آقای ترامپ حواستان باشد بیش از این خود را مضحکه نکنید بدانید که برای آنکه ایران گوهری تابان شود، ما خون دلها خورده ایم؛ ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده ایم....

 تشکیل كمپين «ما آمريكا را زير پا مي گذاريم" در مدارس اردبیل

 دانش آموزان  استان اردبیل نیز  پاسخی جالب به سخنان ترامپ دادند؛ آنها با امضای طوماری گفتند ما آمریکا را زیر پا له می کنیم.

///

دانش آموزان و کارکنان مدرسه نمونه دولتي برهان شهرستان پارس آباد در محکومیت سخنان ترامپ، رییس جمهور آمریکا تجمع اعتراض آمیز برپا کردند و ضمن محکوم کردن سخنان ترامپ شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

به گزارش آران مغان، قرائت بيانيه، امضای طومار توسط دانش آموزان، مدير آموزش و پرورش و جمعي از معلمان و کارکنان مدرسه در محکومیت سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران و ملت ایران از جمله اين مراسم بود.

دانش آموزان حاضر در اين تجمع همچنين با راه اندازي كمپين «ما آمریکا را زیرپا مي گذاريم» حمايت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كردند.

///

////

واکنش جالب سردار نوعی اقدم به تهدید ترامپ

سردار  رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در خاک سوریه،  گفت: توصیه می شود ترامپ به جای تهدید ایران سری به سنگ قبر سربازانش بزند که نوشته شده : محل مرگ خلیج فارس"!.

به گزارشآذر سلام، سردار نوعی اقدم گفت: 150 نقطه استراتژیک و پایگاه نظامی آمریکا با رویکرد منطبق بر شناسایی- کارشناسی- ارزیابی - واقع بینی و توان سنجی تعیین شده است که زیر نوک موشک های ما هستند.

اقبال عباسی سرپرست استانداری اردبیل با محکوم نمودن ادعاهای اخیر دونالد ترامپ ، اظهار کرد : این گونه ادعاهای واهی ، دولت آمریکا را در نزد ملت های جهان رسواتر می کند.

وی تصریح کرد : رییس جمهور آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را محکوم به حمایت از تروریسم می نماید که جای پای دولت آمریکا در اقدامات تروریستی از ده ها سال پیش تا کنون در نقاط مختلف دنیا به چشم می خورد.

عباسی تاکید کرد : دولت آمریکا به جای تهمت زدن به جمهوری اسلامی ایران ، باید درخصوص جنایاتی که در طول تاریخ در حق جوامع مختلف روا داشته پاسخگو باشد.

وی ادامه داد : ملت بزرگ ایران و بسیاری از انسان های آزاده و حق طلب در سراسر دنیا می دانند که دست های برخی دولتمردان آمریکا به خون هزاران انسان بی گناه در یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین اشغالی و... آلوده است و این ننگ وحشتناک هرگز از حافظه  تاریخ پاک نخواهد شد.

عباسی گفت : فعالیت های صلح آمیز کشور مان در حوزه هسته ای و وفادار ماندن دولت ما به تعهدات خود در برجام مورد تایید محافل ذی صلاح بین المللی است و بنابراین دروغ پراکنی های ترامپ راه به جایی نخواهد برد.

سرپرست استانداری اردبیل گفت: عصبانیت اخیر ترامپ، بیش تر ناشی از پیروزی های جبهه مقاومت و شکست های پی در پی گروه در حال نابودی داعش است و نشان می دهد ملت ما و از جمله فرزندان عزیز مردم در سپاه پاسداران توانسته اند با توکل به پروردگار و تحت هدایت های داهیانه رهبر عزیز انقلاب به نحو احسن از ارزش های مورد نظر خود دفاع کنند.

میرحمایت میرزادهعضو مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم گرمیبا بیان اینکه وقت گذاشتن برای تحلیل سخنان فردی همچون ترامپ بیهوده است گفت: امروز حتی افکار عمومی آمریکا نیز سیاست‌های ترامپ را قبول ندارند.

بشیر خالقینماینده مردم کوثر و خلخالدر واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا به این لحظه زیر بار ظلم و زیاده خواهی های شیاطین و کفار نرفته و نخواهد رفت؛ قرار نیست در برابر زیاده خواهی ترامپ سکوت اختیار کنیم.

واکنش ها به اظهارات نسنجیده و ضد ایرانی ترامپ در حالی است که به اذعان خود دشمنان این کار ترامپ اتحاد بیشتر را در ایران اسلامی رقم زده  است و همه اینک  شعار "مرگ بر آمریکا"را  محکم تر فریاد می زنند و البته اردبیلی ها امیدوارندآقای ترامپ حتما پیش  یک روانپزشک خوب برود تا بیش از این با دیوانگی هایش آبروی ملت آمریکا را نبرد.

انتهای پیام/