14:48 - 1396/08/18
کد خبر: 72682

نیر در اربعین حسینی غرق در عزا و ماتم بود+تصاویر

شهرستان نیر روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش سیه پوش و عزادار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، چهل روز از تلخ ترین و غمناک ترین واقعه تاریخ می گذرد ، واقعه ای که زمین و زمان و حتی پیامبران و صالحان قبل از وقوع واقعه بر مصیبت های آن گریستند اما هنوز داغ این مصیبت ها برای شیعه دلسوخته، کشتی نجات تازه است و تا دنیا دنیا است ، این داغ کهنه نخواهد شد.

 

شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان نیر با حضور در مساجد و حسینیه ها و قرائت زیارت اربعین، گوش جان به سخنان واعظان و مرثیه سرایان و مداحان اهل بیت (ع) سپردند و مصائبی را که پس از عاشورا بر اهل بیت حضرت سید الشهدا (ع) وارد شد، با آه و ناله و چشمانی اشکبار مرور کردند.

 

شیعیان امام حسین (ع) و دلسوختگان شهدای قیام کربلا در اربعین حسینی همنوا و هم ناله با شیر زن قهرمان دشت نینوا زینب کبری (س) به عشق زیارت بارگاه ملکوتی آن احیاگر دین اسلام و قرآن اشک ماتم ریختند.

 

مرکز اصلی این عزاداری ها مسجد جامع نیر بود که از ساعات اولیه روز اربعین مراسم عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم هیئات و دستجات حسینی آغاز شده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مصائب آنان بویژه دردل های پیام رسان مکتب سرخ عاشورا فاطمه صغری و زینب کبری (س) مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

انتهای پیام/