11:10 - 1396/09/26
کد خبر: 73673

بانوی 65 ساله اردبیلی:

مسئولان از تولیدکنندگان سنتی حمایت کنند

بانوی 65 ساله اردبیلی که از راه پخت نان سنتی، روزی خود و خانواده اش را تامین می کند، از مسئولین خواست به فکر حمایت از افرادی باشند که در کار تولیدی سنتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، مریم نعمتی بانوی 65 ساله اردبیلی است که از راه پخت نان سنتی، روزی خود و خانواده اش را تامین می کند.این بانو با درآمد کسب شده از فروش این نانها،کمک خرج خانواده چند نفری خود است.

وی دارای خانواده پرجمیتی بوده با کسب روزی حلال و پر برکت به اقتصاد خانواده کمک شایانی می‎کند. شوهر وی از کار افتاده است و او با تلاش و پشتکار خود نانوایی سنتی و محلی را راه اندازی کرده به طوری که فرزندان وی از تحصیلاتی عالی نیز برخوردار است.

این شیر زن با توجه به علاقه ای که به کارهای سنتی دارد و از گذشته آشنایی قبلی با طرز پخت نان محلی داشته اقدام به ایجاد نانوایی سنتی کرده است.

نعمتی ادامه داد: با توجه اینکه در پخت نان از جوش شیرین استفاده میکنند و این باعث معده درد در افراد شده به این فکر افتادم تا نانوایی سنتی و محلی ایجاد کنم .

وی گفت: برای ارتقاء و پخت کیفیت مناسب نیاز به حمایت است متاسفانه حمایت ها در قالب وام هایی با کلی دوندگی و ضامن هایی با شرایط دشوار است که اکثرا مسیر را سخت می کند و این ها همه باعث شده است تا پیگیر وام نباشم.

از مسئولین خواهشمندم که حتما به فکر افرادی باشند که در کار تولیدی سنتی هستند حمایت کنند، تعداد جوان‌های بیکار کم و خیلی از مشکلات مردم از قبیل اعتیاد، طلاق، معظلات اجتماعی، ازدواج حل می شود، و در مقابل حذف و از کار افتادن هر مرکز صنعتی و تولیدی برابر با بیکار شدن تعداد زیادی از افراد است.

انتهای پیام/