11:06 - 1396/10/19
کد خبر: 74281

کارشناس معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد؛

توجه ویژه به توسعه مناطق مرزی روستایی در برنامه ششم توسعه

کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که در جهت محرومیت‌زدایی روستاهای مرزی صورت گرفته سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی و روستایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، آذردخت دارا بیان کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست با فرماندار مشگین شهر از تهیه و تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خبرداد.

 

وی افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که در جهت محرومیت زدایی و عمرانی روستاهای مرزی و محروم صورت گرفته در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به این روستاها صورت گرفته است.

 

آذردخت دارا بیان گفت: براساس قانون توسعه ششم روستاها باید محرومیت زدایی شوند، استفاده از اعتبارات و برنامه های توسعه محور در روستاهای مرزی و ارایه خدمات ویژه می‌تواند از مهاجرت این قشر به سمت شهرها جلوگیری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در صورت حمایت از این قشر جامعه در حوزه‌های مختلف می‌توان بحران مهاجرت بی رویه را به فرصت تبدیل کرد.

 

فرماندار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و مشکلاتی که در روستاهای محروم و روستاهای مرزی وجود دارد باید شناسایی و طبق ظرفیت‌ها و مشکلات موجود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

 

وی افزود: در رابطه با توانمندی روستاها و ارائه تسهیلات به ساکنان این مناطق و ارائه آموزش های لازم در زمینه های متعدد می توان بحران مهاجرت بی رویه در این شهرستان را به فرصت تبدیل کند.

 

انتهای پیام/