08:56 - 1396/10/23
کد خبر: 74376

کارشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش؛

مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است

کارشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش اردبیل گفت: فرهنگ سازی، ترویج و اجباری کردن مشاوره پیش از ازدواج از راهکارهای ضروری برای پیشگیری از ناسازگاریهای زناشویی است که با نهادینه کردن این فرهنگ می‌توان به میزان قابل توجهی از آمار طلاق کاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رقیه حضوری کارشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش اردبیل در گفتگو بابانوی کوثربا تاکید بر اینکه ازدواج یکی از مراحل مهم در زندگی انسان و تاثیرگذار بر  سلامت جسمانی و روان شناختی  فرد است، اظهار داشت: در دهه های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و مشاوران خانواده به کیفیت روابط زناشویی،رضایت زوجین و تاثیر آن در سلامت خانواده جلب شده است.

وی افزود: این روزها کارشناسان بسیاری توصیه می کنند که زوج های جوان قبل از آغاز زندگی مشترک حتما با مشاور معتمد مشورت کنند، این توصیه از آنجا جدی شده که طلاق زوجین در 5 سال اول زندگی مشترک بیشتر شده است.

کارشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش اردبیل تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما زوج ها خیلی وقت ها اطلاع کافی از مشاوره هایی که مشاوران در اختیار آنها می گذراند ندارند،یا گاهی احساس می کنند چون به حد مطلوبی از استقلال مالی و خانوادگی رسیده اند می توانند بدون مشورت با افراد دیگر بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری برای ازدواج باید تلاش شود سوالات اساسی پاسخ داده شود که یک فرد چگونه می تواند زوج مناسبی برای خود انتخاب کند و چه اولویت هایی را در نظر بگیرد؟ آیا شرایط مادی مهمتر هستند و یا شرایط خانوادگی و فرهنگی؟ روانشناسی ازدواج پاسخ های مناسب را در اختیار زوجین قرار می دهد.

حضوری گفت: فرهنگ سازی، ترویج و اجباری کردن مشاوره پیش از ازدواج از راهکارهای ضروری برای پیشگیری از ناسازگاریهای زناشویی است  که با نهادینه کردن  این فرهنگ مشاوره  می توان به میزان قابل توجهی از آمار طلاق کاست.

وی با تاکید بر اینکه مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار داشت: فرهنگ سازی و ترویج مشاوره پیش از ازدواج از طریق بسترهای مناسب اجتماعی، فرهنگی و علمی و راه اندازی کلینیک های تخصصی خانواده در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار است.

انتهای پیام/