13:30 - 1396/10/23
کد خبر: 74383

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

نقاشی های تاریخی 2 موزه در اردبیل تثبیت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تثبیت نقاشی های تاریخی دو موزه صنایع دستی و مردم شناسی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، کریم حاجی زاده صبح امروز در جلسه گردشگری در این سازمان گفت: به دلیل نفوذ رطوبت در سال های گذشته که موجب طبله کردن نقاشی و گچبری در دو موزه شده بود، عملیات مرمت و تثبیت انجام شد.

او تاکید کرد:  نقاشی های دو موزه تثبیت و گچ بری های جدید معیوب که در سال های گذشته اجرا شده بود و لکه گیری هایی که همرنگ نمای داخلی نبودند برچیده شده و هماهنگ با بنا اجرا شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در حمام موزه مردم شناسی علاوه بر اصلاح گچکاری در یکی از غرفه ها به دلیل وجود رطوبت شدید کف، خاکبرداری صورت گرفته و با دیواره های حایل مشبک و کف سازی کاذب جهت جلوگیری از رطوبت اقدام شد.

حاجی زاده تاکید کرد: موزه صنایع دستی واقع در کوچه شهیدگاه و در حمام تاریخی شیخ اردبیل است که انواع صنایع دستی فعال تولیدی استان در آن به نمایش گذاشته شده است.

او ادامه داد: موزه مردم شناسی نیز حمام آقا نقی متعلق به دوره پیش از صفویه است و مجموعه ای از آثار غنی فرهنگی و تاریخی استان در این مجموعه در معرض دید عموم واقع شده است.

انتهای پیام/