02:04 - 1396/10/26
کد خبر: 74466

آیا حسابداری جزو مشاغل پردرآمد است؟

فریب فارغ التحصیلان حسابداری توسط شرکت ها و موسسات

این روزها موسساتی با نام آموزش حسابداری عملی در بازار با تبلیغات فراوان و رویایی نشان دادن حرفه حسابداری به اغفال آنان که چه درس حسابداری خوانده اند، چه درس نخوانده اند، می زنند تا جیب خود را را پرکنند. .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با توجه به اینکه حسابداری از جمله رشته هایی است که بیشترین بخش از فارغ التحصیلان را شامل می شود موسسات سودجویی با نام آموزش حسابداری عملی در بازار با دعوت از آنان که چه درس حسابداری خوانده اند و چه درس نخوانده اند با گفتن دروغ هایی از جمله حسابداری جزو مشاغل پردرامد هست و بعد از گذراندن کلاس های آموزشی به بازار معرفی میشوید، شما را سرکار میفرستند، دست به فریب این افراد می زنند.

 یکی از پیشکسواتان و بزرگان حسابداری حال حاضر ایران می گوید:متاسفانه امروزه حسابداران از قشر کم درامد جامعه هستند منتها جو حاکم که ناشی از آموزشگاه های حسابداری در بازار وجود دارد با بیان دروغ از اینکه حسابداری جزو مشاغل پردرامد ایران است کسب منفعت فراوان میکنند که چنین مصداقی هرگز وجود نداشته کافیست تا یک جستجو ساده در کسب و کار های حسابداری بزنید تا از درامد های پایین آن با خبر شوید و همچنین افرادی که گول این اموزشگاه ها رو خوردند کامنت های فراوانی گذاشته اند با ارزوی موفقیت و رهایی از منجلابی که امروزه حسابداری در ان دارد غرق میشود.

و یا به گزارش حسابداران مطرح دو شرکت کاملا معروف توجه کنید: مدیر مالی یکی از شرکت‌های به‌نام می‌گوید: ساعت کاری من از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر بوده و درآمد ماهانه من حداقل دو میلیون تومان است و از بیمه و سایر مزایا نیز بهره‌مند می‌شوم.

یکی از کارمندان حسابداری همین شرکت هم عنوان می‌کند: ساعت کاری من از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر است و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل هستم و پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کنم و از مزایای بیمه نیز برخودار هستم.

یک شرکت تولید لامپ کم مصرف نیز برای هشت ساعت کار روزانه، کارمند حسابدار 700 هزارتومان حقوق در نظر گرفته و  این در حالی است که از بیمه و سایر مزایا نیز برخوردار نیست و حتما باید لیسانس حسابداری و پنج سال سابقه کار داشته باشد.

 همچنین دیگر گفتگوی های انجام شده با سایر حسابداران حکایت از واقعیتی متفاوت با تبلیغات موسساتی دارد که برای کسب منفعت بیشتر از پر درآمد بودن شغل حسابداری می گویند؛ فردی گفته که من خودم لیسانس حسابداری دارم فقط میخوام به بچه های حسابداری بگم موسسه ها دروغ هستند سرکار نمیبرن بخصوص موسسه .... که کلی پول میگیره سرکارم نمیفرستنت من یکی از منشی های اونجا دوستم بود گفت همش دروغه من لیسانس حسابداری دارم و مشغول به کارم در یه شرکت خصوصی اما خبری از حقوق 2.000.000 نیست آیا با 5 سال سابقه کار باید حقوق من زیر 1.5 باشه ؟

 یکی دیگر از حسابدران گفت: 8 ساله که کار حسابداری میکنم بیشترین دریافتیم هم ۱۴۰۰ بوده و هر جایی کار کردم علاوه بر حسابداری منشی گری و اپراتور و حتی برای مدیریت چایی میبردم حسابدار رسمی هم هستم.

نتیجه اینکه؛ درست است که در هر کسب و کار و اقتصادی وجود حسابدار الزامی است ولی امروزه کشور در وضعیت رکود به سر میبرد و با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان و متقاضیان حسابداری که مخصوصا در اموزشگاه ها تعلیم دیده اند باعث شده تا کارفرمایان با استفاده از این موقعیت به حسابداران حقوق بسیار پایین تر از حد عرف بپردازند.

یادمان باشد در هر رشته و حرفه ای درصد قشر اندکی درآمد های بالایی دارند این اندک افراد را به کل جامعه آن حرفه نسبت ندهیم و عموم افراد را نگاه کنیم.

خبر از : محمد حسین خانی، کارشناس ارشد حسابداری و حسابرسی

 

انتهای پیام/