12:37 - 1396/10/26
کد خبر: 74478

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی:

علت 43درصد مرگ ومیر در گرمی بیماری قلبی و عروقی است

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی گفت: در 5 سال اخیر از تعداد 2هزار285 مورد فوتی 989 مورد ناشی از بیماری قلبی وعروقی بوده که 43 درصد افراد را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سیدرحمان ایمانی، رئیس اداره ثبت احوال گرمی  در مصاحبه با خبرنگارسیفارگفت: در 5 سال اخیر تعداد 7هزار 447 مورد تولد و2هزار 285 مورد فوت در شهرستان گرمی به ثبت رسیده است که علت 43درصد مرگ ومیر بیماری قلبی و عروقی است.

 

وی افزود: بیشترین و شایعترین علت مرگ ومیر بیماری های قلبی و عروقی علیرغم داشتن آب و هوای سالم در منطقه ، نگران کننده بوده و تهدیدی برای سلامت افراد جامعه است.

 

وی دومین علت مرگ ومیر در شهرستان را سرطان ها و تومورها عنوان کرد و افزود: این نوع مرگ و میر 13 درصد افراد را شامل می شود که استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولیدات استان عامل اصلی این نوع بیماری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات جمعیتی کشوری اقبال والدین شهرستان گرمی به انتخاب نام‌های مذهبی و نیکو بیشتر بوده است، بطوریکه در شش ماهه اول سال 1396 نام های ابوالفضل ، آیهان،علی اصغر، سبحان وامیر علی برای نوزادان پسر و نامهای نازنین زهرا ، فاطمه ، زهرا برای نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته اند.

 

ایمانی افزود : در 5 سال گذشته بیشترین فراوانی نام برای پسران ابوالفضل و برای دختران زهرا داشته است که نشان از مذهبی بودن شهرستان گرمی دارد.

 

 

انتهای پیام/