11:33 - 1396/11/23
کد خبر: 75291

نماینده مردم گرمی مطرح کرد

حمایت از راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری در اردبیل

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از جهاددانشگاهی اردبیل حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری را اعلام حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، میرحمایت میرزاده امروز در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی و در نشست صمیمی با جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: این نهاد انقلابی در به ثمر رساندن کارهای برجا مانده کشور و استان نقش بسزایی ایفا کرده که شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری این مجموعه جزء معدود رویش های اصلی خود انقلاب است به همین خاطر باید زمینه فعالیت بیش از پیش آن فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ورود جهاددانشگاهی به کارهای مهم و تاثیرگذار بر جای مانده در استان اردبیل ضروری است خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید از چنین نهادهایی که در زمینه رشد و شکوفایی استان فعالیت می کنند  حمایت های لازم را داشته باشند.

میرزاده نقش مجلس را قانون گذاری خواند و اضافه کرد: انتظار داریم موسسات علمی و پژوهشی همچون جهاددانشگاهی ما را در شناسایی قوانین مغفول مانده و دست و پا گیر در راه توسعه کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ امکانات و خدمات قابل ارائه در سطح خیلی خوبی قرار دارد اضافه کرد: جهاددانشگاهی با راه اندازی این مرکز، گام مهم و ارزشمندی در زمینه درمان نازایی استان و کشورهای همسایه برداشته است به همین خاطر مسئولان استان باید ضمن بازدید از این مرکز در جریان فعالیت های آن قرار گیرند.

میرزاده ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع جهادگران دانشگاهی استان، برای رایزنی جهت تامین اعتبار لازم برای راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری و تامین زمین برای راه اندازی مجموعه کشت و تولید گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی قول مساعد داد.

وی از مرکز رشد به عنوان محل ایده پردازی نام برد و یادآور شد: برای حمایت از فناوران و شکوفا کردن ایده ها باید همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت های جهاددانشگاهی در استان اردبیل گفت: این نهاد آمادگی دارد با دریافت مأموریت از استان و با بکارگیری تمام پتانسیل های کشوری و استانی جهاددانشگاهی در انجام امور لازم برای توسعه استان گام بردارد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: از زمان آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز بیش از 20 هزار پرونده برای مراجعه کنندگان تشکیل یافته است که این نشان از تاثیرگزاری آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ترویج ارزش های انقلاب حرکت می کند خاطرنشان کرد: واحد اردبیل با نیازسنجی لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی، تمام دوره های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی سوق داده است تا فراگیران بتوانند برای خود یک فرصت شغلی مناسب فراهم نمایند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل لزوم حمایت از ایده های فناورانه محققان را یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر 15 شرکت با استقرار در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل و با حمایت های انجام گرفته، ایده خود را به محصول تبدیل کرده اند و در مرحله اخذ مجوزهای لازم برای تجاری سازی هستند.  

" میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، دفتر نمایندگی بانک خون رویان، مراکز آموزشی، فرهنگی و اداری جهاددانشگاهی، در جریان فعالیت های آن قرار گرفت".

 

انتهای پیام/