18:17 - 1396/11/23
کد خبر: 75299

دادستان عمومی وانقلاب خلخال:

سه مظنون در پرونده "حسین اسدی" دستگیر شده اند/ تحقیقات تا حصول نتیجه ادامه دارد

دادستان عمومی وانقلاب خلخال گفت: مردم شایعات شبکه های اجتماعی وتلگرامی را باور نکنند، "حسین اسدی" کودک مفقود شده در رودخانه هروچایی خلخال هنوز پیدا نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، علی نباتی دادستان خلخال عصر امروز در نشست با خبرنگاران درباره آخرین خبرها از پرونده  "حسین اسدی" کودک مفقود شده در رودخانه هروچایی گفت: پرونده این کودک از تاریخ 13 فروردین 96 در جریان است.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته از سوی مراجع انتظامی، قضایی، اداره آگاهی، اداره اطلاعات و در اواخر با حضور پلیس جنایی کار به صورت کارشناسی جامع و فنی جریان داشت که نهایتا به خاطر حساسیت پرونده با حضور بازپرس ویژه دادگستری شهرستان خلخال، این پرونده تحت پیگیری و اقدام قرار گرفت و در تاریخ 11 بهمن ماه، مستنداتی از سوی شاکی پرونده به این دادستانی ارائه شده که در دست بررسی است.

دادستان خلخال هرگونه شایعه در فضای مجازی در خصوص پیدا شدن کودک را تکذیب کرد.

وی با اشاره به سخنان ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، اظهار داشت: تمامی توضیحات بیان شده توسط دادستان مرکز استان و من در خصوص این پرونده وجهه قانونی داشته و شایعات مطرح شده در فضای مجازی و شبکه های تلگرامی صحت ندارد.

نباتی تصریح کرد: به غیر از توضیحات دادستان اردبیل، دیگر موارد مطرح شده در شبکه‌های مجازی مصداق نشر اکاذیب بوده و جرم محسوب می شود و پیگیرد قانونی دارد.


عضو شورای تامین شهرستان خلخال با اشاره به این که در روزهای اخیر سه مظنون در پرونده "حسین اسدی" دستگیر شده اند گفت: تحقیقات اولیه از این افراد در حال انجام است و تا حصول نتیجه نهایی تحقیقات ادامه خواهد داشت.


نباتی از مردم خواست تا به شایعات مطرح شده در خصوص کودک مفقود شده توجهی نکنند.

وی اظهار کرد: قطعا اگر خبری از پیدا شدن این کودک و موضوعات مربوط به حوزه قضایی مطرح باشد با حضور خبرنگاران رسمی شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد.


دادستان عمومی وانقلاب خلخال از مدیران سایت ها، کانال های تلگرامی وشبکه های اجتماعی خواست تا هر گونه اخبار را از منابع رسمی پیگیر باشند.

وی گفت: در صورت مشاهده شایعه پراکنی از سوی کانال ها و شبکه های اجتماعی، برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.


نباتی گفت: تا این لحظه کودک مفقود شده در رودخانه هروچایی خلخال پیدا نشده و اگر نتیجه‌ای حاصل شود اخبار مربوط از سوی مقام دادستانی مرکز استان و شهرستان خلخال، از طریق رسانه ملی و سایت های خبری رسمی و معتبر به اطلاع عموم خواهد رسید..

انتهای پیام /