15:25 - 1396/11/24
کد خبر: 75336

با حضور مسئولان؛

جشنواره غذاها و بازی های بومی محلی عشایر در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر

جشنواره سنت های عشایر،غذاها و بازی های بومی محلی عشایر با حضور دانش اموزان مدارس عشایری در هنرستان ولایت قره قباق اصلاندوز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،بمناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزیانقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبهدانش آموزان مدارس عشایری آموزش و پرورش اصلاندوز در هنرستان ولایت محله قره قباق اصلاندوز با برپایی جشنواره غذاهای سنتی و بازیهای بومی محلی آداب و رسوم عشایر را احیا و یادآوری کردند.

دانش آموزان با ارایه غذاهای سنتی، پخت نان سنتی،صنایع دستی از جمله گلیم،ورنی با پوشش لباس های محلی و ارائه انواع بازیهای بومی محلی ازجمله چیلینگ آغاج،بش داش،جوجه گوزی،اکینچیام اکینچی و طناب کشی سنت های عشایر را پاس داشتند.

امام جمعه اصلاندوز،بخشدار اصلاندوز،فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل،معاون پرورشی اداره عشایری اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل،رییس آموزش و پرورش اصلاندوز،جمعی از مسئولان بخش،کارشناسان اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس آباد و فرهنگیان با حضور در جشنواره ضمن بازدید از غرفه های عشایری،از نزدیک در جریان برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی و سنت های عشایرقرار گرفته و مطلوب ارزیابیکردند. 

قدرت مهرآوران رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در آغاز این مراسم ضمن خیرمقدم گویی گفت:هر ساله این جشنواره با حضور کلیه مدارس عشایری در 11 رشته بازی های بومی محلی برگزار می شود که برپایی غرفه های غذاهای سنتی،دست سازه های دانش آموزان،اجرای سرود و باباتی خوانی از جمله برنامه های این جشنواره است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در سخنانی با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن سنت عشایر و تروج آداب و رسوم این قشر زحمتکش جامعه از دانش آموزان خواست در راستای احیا و ترویج غذاها و سنت های بومی و محلی تلاش کنند.

به گزارشارس تبار،مرحله منطقه ای مسابقات بازیهای بومی و محلی در مدارس عادی و عشایری اصلاندوز به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با هدف احیا و ترویج بازی‌های بومی برگزار شد که نفرات و تیمهای برتر این بازی ها در مرحله استانی مسابقات بازیهای بومی و محلی شرکت خواهند کرد.

 

 

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربیاستان اردبیل واقع شده وهم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/