19:18 - 1396/11/24
کد خبر: 75338

با همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه نمین؛

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین توسط جوان کله سری + عکس

جوان کارآفرین کله سری با راه اندازی واحد پرورش بلدرچین و با همت بسیج سازندگی ناحیه نمین قدمی عملی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته و زمینه اشتغال خود و 3 جوان دیگر را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، در دنیای امروزه که بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات جامعه مطرح می شود؛ اقتصاد مقاومتی مفهومی است که به عنوان راهگشای برون رفت اقتصاد کشور از وضیعت نابسامان کنونی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

سعید طهماسبی یکی از افرادی است که با پرورش بلدرچین در روستای کله سر قدمی عملی در اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته و برای خود و 3 جوان دیگر اشتغالزایی مستقیم انجام داده است.

کارآفرین موفق کله سری در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ اظهار کرد: حدود دو سال پیش در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی با خرید 3 هزار جوجه اقدام به پرورش بلدرچین کردم.

طهماسبی افزود: در حال حاضر 7 هزار بلدرچین تخم گذار و 6 هزار بلدرچین گوشتی در واحد ما وجود دارد.

این فعال اقتصاد مقاومتی در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار گفت: محصولات تولیدی ما به استان اردبیل و شهرستان های نمین، آستارا، مشگین شهر، گرمی و پارس آباد پخش می شود.

 

وی با بیان اینکه برای گسترش کار خود تسهیلات کم بهره ای نیز از بسیج سازندگی نمین گرفته است اضافه کرد: با خرید دستگاه جوجه کشی بخشی از هزینه های خود را کاهش داده ایم چرا که با نگهداری تخم ها در دستگاه های تولید جوجه کشی، جوجه یکروزه خود را تولید کرده و دیگر نیازی به خرید جوجه از بازار نداریم.

این تولیدکننده به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود: از آنجایی‌که بلدرچین پرنده ای سازگار با آب وهوای گرم و مقاوم به عوامل بیماری زا است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند.

 

وی درباره خواص تخم بلدرچین هم گفت: تخم بلدرچین در مقایسه با تخم سایر پرندگان از فسفر، آهن و ویتامین A وBزیادتری برخوردار بوده، سرشار از امگا 3 هست و به همین دلیل برای تقویت هوش و حافظه بسیار مناسب است، میزان کلسترول آن از تخم مرغ معمولی کمتر است، مقاومت بدن را بالا می برد و موجب می شود کودکان پیش از موعود زبان باز کنند.

طهماسبی در رابطه خواص گوشت بلدرچین نیز افزود: درصد پروتئین گوشت بلدرچین نسبت به سایر طیور زیاد است و از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و همچنین بی خوابی مفید است و مصرف آن برای پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

 

کارآفرین کله سری از  عدم حمایت مسئولین از پرورش بلدرچین گلایه کرد و گفت: به دلیل نبود کشتارگاه صنعتی در اردبیل، ما مجبور هستیم این طیور را به زنجان یا تبریز انتقال دهیم و سپس در استان اردبیل پخش کنیم و این امر موجب افزایش هزینه می شود.

وی افزود: در صورت حمایت از سوی مسئولین مربوطه نظیر دادن مجوز دامپزشکی و تسهیلات کم بهره می توانیم این طرح خود را بیشتر توسعه داده و زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم.

روستای کله سر با جمعیتی بالغ بر 1 هزار و 400 نفر در 12  کیلومتری جنوب شرقی نمین قرار دارد.

 

انتهای پیام/