14:19 - 1396/12/04
کد خبر: 75616

امام جمعه مشگین‌شهر:

تریبون نماز جمعه مکانی برای بیان کاستی‌ها و مشکلات کشور است

حجت الاسلام رضا باوقار با بیان اینکه امام جمعه در عزل و نصب مدیران هیچ دخالتی ندارد گفت: تریبون نماز جمعه مکانی برای بیان کاستی‌ها و مشکلات کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 4 اسفند ماه با اشاره به دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری بر تداوم و همچنین بر حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکیده کرده و آن را معجزه‌ای بیان کرده که مردم همیشه در صحنه از این آرمان‌ها دفاع می‌کنند.

 

وی افزود: انتقاد از مسئولین برای گرانی، عملکرد مسئولین، تبعیض، فساد و ...، در حمایت از انقلاب اسلامی لازم و ضروری است اما وقتی پای انقلاب اسلامی در میان باشد مردم این گلایه‌ها را کنار گذاشته و با حضور در صحنه از اصل نظام دفاع می‌کنند.

 

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی دارد و دشمن نیز نمی‌تواند این دستاوردها را انکار کند اما در بحث عدالت آنچنان که می‌بایست رشد محقق نشده است لذا باید در این خصوص از مردم عذر خواهی شده و اقدامات لازم برای اجرای عدالت در جامعه به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام باوقار در سخنانی دیگر با اشاره به سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شده است گفت: شایسته است مسئولین مربوط دقت بیشتری داشته باشند و وضعیت به وجود امده را به نحو احسن درک کنند.

 

وی افزود: از ساعات اولیه حادثه امدادرسانی انجام گرفته و مردم آن منطقه نیز از این امدادگران به نحو احسن پذیرایی و حمایت کردند و این حمایت یکی از ویژگی‌های بارز ملت ایران است.

 

امام جمعه مشگین شهر همچنین با اشاره به ناامنی‌های اخیر در خیابان پاسداران تهران گفت: متاسفانه در جریان اخیر 5 نفر از عوامل نیروی انتظامی تهران به شهادت رسیدند که دو نفر آن از شهرستان مشگین‌شهر بود اما عاملین اصلی این حادثه با درایت عوامل نیروی انتظامی دستگیر شدند این در حالی است که در صورتی که چنین حادثه‌ای در آمریکا صورت می‌گرفت عاملین حادثه قتل و عام می‌شد.

 

وی تاکید کرد: نمازگزاران این حرکت وحشیانه را محکوم کرده و از مسئولان قضایی انتظار می‌رود با آنان به شدت برخورد کنند.

 

امام جمعه مشگین‌شهر در بخشی از سخنان خود با اشاره به هشتم اسفند روز تربیت اسلامی گفت: مدیران باید براساس شایسته سالاری انتخاب شوند تا کار تربیتی به نحو احسن انجام گیرد اما متاسفانه در انتخاب مدیران و معاونان، مسئولان امر اول اجازه می‌گیرند فردی وابسته به جریان خاص انتخاب شود که در این مسیر شایسته سالاری رعایت نمی‌شود.

 

وی تاکید کرد: امام جمعه در عزل و نصب مدیران هیچ دخالتی ندارد بلکه این عزل و نصب‌ها توسط مسئولان دولتی و قوه مقننه انجام می‌گیرد و امام جمعه از تریبون نماز جمعه کاستی‌های جامعه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/