11:08 - 1396/12/06
کد خبر: 75687

خسارت میلیاردی به دانشکده کشاورزی مشگین بر اثر سوء مدیریت

دانشکده کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر که از مصوبات سفر رئیس جمهور سابق است که با وجود صرف هزینه پنج میلیارد ریالی برای ساخت آن در طی 9 سال گذشته تاکنون تکمیل ساختمان آن بلاتکلیف مانده و ساختمانی که از پول بیت المال احداث شده در آستانه تخریب قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، دانشکده کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر در زمان سفر رئیس جمهور سابق به عنوان دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی مصوب شده و تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است اما از آن زمان تاکنون تکمیل این ساختمان بلاتکلیف مانده است و در طول این مدت مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرده‌اند دریغ از اینکه برنامه‌ای برای تکمیل آن داشته باشند.

 

برخی از مسئولان علت بلاتکلیفی این پروژه را عدم واگذاری سند زمین بنام دانشگاه محقق اردبیلی عنوان می‌کنند که در حال حاضر بنام اداره راه و شهرسازی و در طول 9 سال گذشته ساختمانی که از پول بیت المال احداث شده در آستانه تخریب قرار گرفته است و هنوز مسئولان برنامه‌ای برای تکمیل آن ندارند.

 

مسئولان وقت دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر در مرداد ماه سال گذشته اعلام کرد که از سال 93 به جد در حال پیگیر برای رفع مشکلات این دانشکده هستیم به طوری که در بحث سند منابع طبیعی زمین فوق را به شهرسازی واگذار کرده و شهرسازی نیز می‌بایست با تعریف پروژه آموزشی سند مالکیت آن را به دانشگاه محقق اردبیلی (دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر) واگذار کند که در مراحل پایانی قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد مراحل پایانی آن هنوز به اتمام نرسیده است و این ساختمان همچنان در حال تخریب است.

 

از آنجایی که ساختمان دانشکده کشاورزی 9 سال پیش احداث شده اما به خاطر پاره‌ای مسائل و مشکلات این ساختمان که میلیاردها ريال  برای آن هزینه شده به حال خود رها شده و اکنون دانشکده کشاورزی شهرستان یک مدرسه در روستای نصیرآباد قرار گرفته و فعالیت می‌کند.

 

در داخل مجموعه آموزشی نیمه کاره دانشکده کشاورزی سالن ورزشی نیز احداث و افتتاح شده بود که دانشجویان از این فضا استفاده کنند اما متاسفانه این سالن نیز بعد از افتتاح همچون دانشکده کشاورزی به حال خود رها شده و اکنون به علت بی توجهی مسئولان میلیاردها ریال به این سالن خسارت وارد شده است که تمام این هزینه‌ها از بیت المال پرداخت شده بود.

 

دانشکده کشاورزی در طول چندین سال فعالیت خود سالانه برای ساختمان آموزشی و سالن ورزشی اجاره پرداخت می‌کند که در صورت پرداخت این هزینه‌ها برای ساختمان نیمه کاره احتمال می‌رفت این ساختمان در آستانه تکمیل قرار می‌گرفت و دچار خسارت و هدر رفت بیت المال نمی‌شد.

 

به گزارش سفیرمشکین، جعفر رحیم‌نیا دادستان شهرستان مشگین‌شهر اخیراً در نشست بصیرتی اعلام کرده بودند که در دادگستری مشگین‌شهر کمیته‌ای راه اندازی شده تا به جزئیات فعالیت‌ها مسئولان در شهر نظارت و از مسئولین مربوطه را بازخواست کند چرا که برخی کارها با صرف بیت المال اجرا می‌شود اما بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود و این خیانت به بیت المال است که باید با آن به جد برخورد شود.

 

حال با توجه به اینکه دانشکده کشاورزی شهرستان مشگین شهر و سالن ورزشی در داخل این مجموعه با صرف بیت‌المال احداث شده اما به علت بی توجهی در نگهداری آن تخریب شده لذا لازم است دادستان شهرستان طبق وعده‌ای که به مردم این شهرستان داده به جد وارد عمل شده و با خاطیان این امر که منجر به هدر رفت میلیاردها ريال بیت‌المال شده است برخورد کرده و مشکلات این دانشکده را به نحو احسن رفع کند تا این دانشکده بیش از این دچار خسارت نشود.

 

انتهای پیام/