17:21 - 1396/12/15
کد خبر: 75975

امام جمعه نیر:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید تلاش کنند

حجت الاسلام مقدسی گفت:شهدا ارزش های دین و اسلام را زنده نگه داشته اند و ما باید برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز؛حجت الاسلام مقدسی امام جمعه نیر امروز بعد از ظهر در مراسم گرامیداشت شهید والامقام فتح علی قنبری تجرق که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اهالی محترم شهرستان نیر درمحل مسجد جامع روستای تجرق برگزار شده بود، اظهار داشت: شهدا ارزش های دین و اسلام را زنده نگه داشته اند و ما باید برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: شهدا ولی نعمت و چشم و چراغ ما هستند و ما باید قدردان آنها و خانواده شهدا باشیم و مقام آنها را ارج نهیم.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به مسئله مهم جهاد در راه خدا، تصریح کرد: مسئله جهاد و مبارزه در راه خداوند در ادیان الهی و قرآن و دستورات پروردگار متعال ذکر شده و باب جهاد بر روی مسلمانان گشوده شده است.

وی گفت: اسلام با جنگ مخالف است اما با هرگونه عامل و عواملی که در مقابل ارزش های اسلام ایستادگی و مقابله کند و جلوی پیشرفت و توسعه آن را بگیرد مبارزه خواهد کرد.

امام جمعه نیر افزود: جهاد عبادت در راه خداست و شهیدان با دانستن این ارزش بعنوان ولی ا... و محبوب خداوند به این درجه والا نائل شدند.

حجت الاسلام مقدسی برگزاری یادوراه های شهدا  را مهمترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلمداد کرد و گفت: عمل به وصیت نامه شهدا و ترویج آن در بین نسل های بعد راه دیگری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مسئولان باید به آن توجه اساسی داشته باشند.

شهید فتح علی قنبری تجرق در سال 1345 در روستای تجرق از توابع بخش مرکزی نیر به دنیا آمد و با حضور در جبهه حق علیه باطل در سال 1366 در عملیات نصر 3 در منطقه زبیدا ( پاسگاه برون مرزی العماره) زخمی  شده و به اسارت بعثی ها در آمد و در العماره به درجه رفیع شهادت نائل گشته است.

پیکر مطهر شهید بزرگوار پس از 30 سال دوری از وطن در تاریخ 10 /12/ 96به میهن بازگشت و در بهشت سکینه شهر کرج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/