18:21 - 1396/12/28
کد خبر: 76214

مديركل كمیته امداد استان اردبيل:

27 هزار سبد غذايی در بين مددجويان اردبيلی توزیع شد

مديركل كمیته امداد استان اردبيل گفت: 27 هزار سبدغذايي در آستانه عيد نوروز در بين تمامي خانوار تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل توزيع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماحسين دشتي، مديركل كمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 27 هزار سبد غذايي در آستانه عيد نوروز بين خانوار تحت حمايت توزيع شده است، گفت: با همكاري دولت در تخصيص سبد غذايي به مددجويان، خانوار تحت حمايت اين نهاد از طريق مراجعه به فروشگاه‌هاي طرف قرارداد مي‌توانند سبد غذايي خود را در آستانه سال جديد تهيه كنند.
وي با بيان اينكه 27 هزار خانوار مستمري‌بگير در قالب 48 هزار نفر تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل قرار دارند، افزود: به تفكيك اعضاي خانوار يك نفره تا شش نفره، سبد غذايي مجزايي براي مددجويان تدارك ديده شده است تا وسايل و لوازم مورد نياز آنها در عيد نوروز تأمين شود.
دشتي با اشاره به اينكه هزار و 300 سبد غذايي نيز در آستانه سال 97 در مناطق محروم استان اردبيل توزيع شده است، بيان كرد: با همكاري خيران و سازمان آستان قدس رضوي، خانوار تحت حمايت ساكن در مناطق محروم و مرزنشين كه داراي كودكان مبتلا به سوء تغذيه هستند از سبدهاي غذايي بهره‌مند شده‌اند.
مديركل كمیته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه خيران اردبيلي در جشن نيكوكاري بيش از سه ميليارد و 200 ميليون تومان كمك كرده‌اند، گفت: با كمك‌هاي خيران و نيكوكاران 27 هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد اين استان با نشاط و شادكامي هر چه بيشتر سال نو را جشن خواهند گرفت.
وي با اشاره به اينكه تمامي كمك‌هاي خيران در اسرع وقت بين مددجويان تحت حمايت توزيع شده است، بيان كرد: كميته امداد از طريق بانك اطلاعاتي كه تمامي نيازهاي خانوار تحت حمايت در آن گنجانده شده، كمك‌هاي مردمي را بين مددجويان توزيع مي‌كند كه اين امر رسيدگي به امور فقرا را تسريع و تسهيل بخشيده است.
دشتي به كمك 130 ميليون توماني دانش آموزان خير در جشن نيكوكاري اشاره كرد و افزود: كودكان و نوجوانان با تقسيم شادي‌هاي خود در جشن نيكوكاري، جوانه لبخند را در دل پنج هزار و 200 دانش آموز تحت حمايت كميته امداد اردبيل كاشتند.
وي با بيان اينكه حاميان طرح‌هاي «اكرام ايتام» و «محسنين» بيش از يك‌ ميليارد تومان در اسفند ماه سال‌جاري به فرزندان معنوي خود كمك كرده‌اند، اعلام كرد: بيش از 500 ميليون تومان از اين مبلغ در قالب عيدي به حساب ايتام و فرزندان مشمول طرح محسنين واريز شده است تا با نشاط و شادابي مضاعف‌تري سال نو را آغاز كنند.
دشتي با اشاره به اينكه شناسايي و جذب كمك‌هاي خيران مي‌تواند بخش مهمي از مشكلات خانوار بي‌بضاعت را مرتفع سازد، بيان كرد: ياري رساني به قشر مستمند جامعه همياري تمامي آحاد مردم، مسئولان و نيكوكاران را مي‌طلبد تا شاهد ارتقاي همبستگي اجتماعي و ريشه‌كن شدن فقر و محروميت از منطقه باشيم.

انتهای پیام/